Hyi hitto. Mies kuollu hoitovirheeseen olkapään magneettikuvauksessa
Isokokoinen potilas tiettävästi nukutettu ahtaanpaikankammon vuoksi ja jätetty valvomatta :(
Lääkäriliitto: Virheitä aina sattuu
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0d6cb9ab-5cfd-44a2-9fc3-5b719276e012
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää varmaan helpottaa niitä jolla pelko tuota kuvausta kohtaan 😶
Mitä hemmetin pelkäämistä siinä on, ei se satu
t. 6 kertaa kuvattu
Oletko ihan idiootti?
Ei satu joo, mutta se putki ahdistaa. En todellakaan enää suostu sinne putkeen ilman rauhoittavaa lääkettä.
No voi-voi. Laita silmät kiinni, kuulokkeethan on jo korvilla ja paniikkinappula kädessä. Minulle on viime kuussa tehty MRI 4 kertaa. Minä kyllä pelkäisin nukutusta paljon enemmän!
Anestesiassa on muuten se riski, että jos leikkauksessa vaikka sattuu hoitovirhe, sinun on vaikea todistaa sitä, koska nukuit. Onko potilastiedoissa leikkauksessa mukana olleet hoitajat kirjattu kaikki ylös. Voivat myös hyvin nopeasti siirtää leikkausta koskeneet dokumentit kellariin arkistoon, jolloin potilaan pitää anoa lupa saada ne. Luulisi, että ne saa automaattisesti, mutta homma on tehty potilaalle mahdollisimman hankalaksi. Näin ainakiin julkisella puolella.
Hammaslääkäripuolella on erittäin vaikaa löytää vanhoja potilastietoja, vuoden 2018 tietoja ei ole kaikkia siirretty omakantaan. Ne löytyvät vain hammashoitolan arkistoista ja saa pyydettäessä. Niitähän ei ole näytetty koskaan potilaalle, niin moni ei edes tiedä niiden olemassolosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukutetaan koska diapameja ei haluta antaa. Älytöntä.
Osan otot läheisille.
Tällainen uutinen vie entisestään uskoa siitä että meillä on edes jotenkin toimiva terveydenhuolto.
Mutta kun Diapamiin voi jäädä koukkuun! Valvirakin hermostuu!
Eräs kuolemaisillaan saattohoidossa ollut syöpäpotilaskaan ei saanut diapamia, koska nuori mieslääkäri sanoi että niistä tulee riippuvaiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotteen grafeeni reagoinut magneettiin.
Jos rokotteessa on metallia, niin hyvin mahdollista tämäkin. Magneettikuvauksessa ei saa olla metallia kehossa. Tai voihan potilaalla olla jotain muutakin metallia kehossa, monella on.
Älä nyt hupsuile. 🤣 Grafeenia on saanut monesta muustakin lähteestä.
Minulla on tekoniveliä, siis metallia ja monta kertaa ollut magneettikuvassa, viime vuonnakin 3 kertaa
Niinhän minä kirjoitinkin, että voi olla muualla kehossa, Viitaten juuri esim. tekoniveliin tai joihinkin muihin laitteisiin, vaikka elektrodeihin, niissäkin on metallia
Tarkoitin grafeenin ominaisuuksia.
Grafeeni on jo nyt hyödynnettävissä läpinäkyvissä, joustavissa ja johtavissa ohutkalvoissa.
Exeterin yliopiston vetämässä tutkijaryhmässä on kehitetty erittäin läpinäkyvä, kevyt ja joustava sähköä johtava materiaali.
Kehittäjät nimesivät materiaalin GraphExeteriksi ja se muodostuu rautakloridin molekyyleistä kahden grafeenikerroksen välissä. Rautakloridi parantaa grafeenin sähkönjohtavuutta, vaikuttamatta materiaalin läpinäkyvyyteen. Näin muokattuna GraphExeter on paljon joustavampi kuin indiumtinaoksidi (ITO).
eikös yleisin kuolinsyy ole hoitovirheet! Ainakin amerikassa näin, muistelen lukeneeni.
Reklamaatiota vaan tekemään kuluttajaviraston avulla, jos muuten ei korvauksia saa
Oisiko mahdollista että hänelle oli jo annettu kipulääkettä olkapääkipuun, jos kerran sinä oli joku vamma? Ja siihen päälle tuota nkutusainetta? Joku yliannostus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehiläinen NEO Turussa on pikavilkaisujen mukaan investoinut sekä tilavaan että myös hyvin nopeaan kuvauslaitteeseen. Jospa menisi sinne?
TT-kuvaus ei ole magneettikuvaus.
Mutta kyllä ne kuvauspaikat sen laitteensa mallin ja halkaisijan kertoo kun kysyy.
Kannattaa kysyä suoraan lähettävän lääkärin mielipide sen suhteen missä on parhaat lausujat ko. vaivaan ja sitten katsoa näistä missä on suurin ja uusin laite.
Pelkkä uutuudenkiiltävä masiina ei ole hyvä sekään jos kuvat lausuu joku ensimmäisen vuoden harjoittelija.
Yksityisellä säästetään kaikesta. Vasta kävin hammaslääkärillä, joka jokaisen hampaan jälkeen otti mustekynän käteen ja teki sillä paperiin muistiinpanoja. Olen joskus miettinyt, että kuinka joku on voinut saada hammaslääkäristä herpestartunnan, mutta en ihmettele enää. Tai mistä minä tiedän, voihan hän käyttää tuon kynänkin desinfioitavana potilaiden välillä. Hän toimi siis yksin, ilman hammashoitajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että ne putket ovat olleet ennen ahtaampia. Jollekin isokokoiselle kauhun paikka, mahtuuko sinne.
Niitä on erikokoisia. Uudemmat ovat yleensä tilavampia. Eivät nekään kyllä mitään isoja ole. Kerran kävin ja juuri tuollaisessa tilavammassa. Onneksi kuvattiin niin, että pää oli melkein ulkopuolella putkesta. Jos olisi pitänyt mennä sinne pää edellä, olisi ahdistanut aika paljon.
Itse käyn aivokasvaimen vuoksi säännöllisissä kontrolleissa. Ajattelen, että onneksi vain pää menee putkeen, koska olisi tukalampaa jos sydän tai mahalaukku olisi kuvattavana. Kuvaukseen tulijaa ei ainakaan aiemmin varoitettu siitä, että varjoaineesta tulee sellainen pöksyihinsä laskevan olo. Kannattaa hankkia sovinnolla Tena-pantsit ja mennä sovinnolla collarit jalassa kuvauksiin, jos pöksyyn lirauttaminen ahdistaa. Minua se vaivaa koko hommassa eniten. Toiseksi eniten se, että pitää miettiä metalliton ulkomuoto käyntiä varten.
Vierailija kirjoitti:
Anestesiassa on muuten se riski, että jos leikkauksessa vaikka sattuu hoitovirhe, sinun on vaikea todistaa sitä, koska nukuit. Onko potilastiedoissa leikkauksessa mukana olleet hoitajat kirjattu kaikki ylös. Voivat myös hyvin nopeasti siirtää leikkausta koskeneet dokumentit kellariin arkistoon, jolloin potilaan pitää anoa lupa saada ne. Luulisi, että ne saa automaattisesti, mutta homma on tehty potilaalle mahdollisimman hankalaksi. Näin ainakiin julkisella puolella.
Hammaslääkäripuolella on erittäin vaikaa löytää vanhoja potilastietoja, vuoden 2018 tietoja ei ole kaikkia siirretty omakantaan. Ne löytyvät vain hammashoitolan arkistoista ja saa pyydettäessä. Niitähän ei ole näytetty koskaan potilaalle, niin moni ei edes tiedä niiden olemassolosta.
Höps, "kelaari"? Nyt ei olla 60-luvulla. Nämä potilasarkistot saa yhdellä lomakkeella omista tiedoistaan: Sairaanhoitopiirisi sivulla on (kieltämättä 20 kilikkiketjun takana vasta) nämä lomakkeet, mitkä täytät koneella, ja pistät menee 5 minuutissa. Saat postissa viikossa mitä ikinä pyyvvät. ite just tilasin lapsuusajan leikkaustiedot kun en muista mitä tehtiin, todella tarkkaan kerrotaan kaikenlaista leikkauksesta minuutin tarkuudella yms.(80-luvulla)
Lääkärit tiienaa kuin kroisokset. Virheiden teko ei pitäisi olla mahdollista😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rokotteessa on metallia, niin hyvin mahdollista tämäkin. Magneettikuvauksessa ei saa olla metallia kehossa. Tai voihan potilaalla olla jotain muutakin metallia kehossa, monella on.
Älä nyt hupsuile. 🤣 Grafeenia on saanut monesta muustakin lähteestä.
Minulla on tekoniveliä, siis metallia ja monta kertaa ollut magneettikuvassa, viime vuonnakin 3 kertaa
Niinhän minä kirjoitinkin, että voi olla muualla kehossa, Viitaten juuri esim. tekoniveliin tai joihinkin muihin laitt
En pysy nyt oikein kärryillä, siis muuttaako tämä kertomasi nyt jotenkin niin, että voi ottaa magneettikuvia, jos on grafeenia kehossa? Vai mikä oli pointti?
Johan ne kirjoittelee, että metallia löytyy jo ruoastakin, Jos näin on, niin ruokavirastoko se on, jonka pitäisi asiaa tutkia?
Olisi uutisoitu isommin jos uhri olisi ollut nainen. Miehen kuolema ei oikein kiinnosta samallatavoin.
Vain murhaleffoissasedatoidut tai intuboidut makaavat yksin huoneissaan.
Oikeassa elämässä on mukana anestesialääkäri tai hoitaja valvomassa poitilasta.
Vierailija kirjoitti:
Anestesian yhteydessä vakavat ja pysyvät haitat ovat äärimmäisen harvinaisia. Esimerkiksi vaka-
van allergia- tai lääkereaktion yleisyys on noin 1:10 000 potilastapausta kohden. Kuolema
anestesiaan liittyen on erittäin harvinainen, noin 1:100 000.
https://www.hus.fi/sites/default/files/2022-12/Potilasohje%20Tietoa%20a…
Eli miljoonaa anestesiaa kohden 10 kuolee. Ei se ole täysin riskitöntä.
Siellä on siis joku hoitaja päässyt toteuttamaan miesvihaansa ja onnistui tappamaan miehen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki rokotetut ihmiset kuolleet, jos heille on tehty magneettkuvaus?😏
Elossa vielä olen. Ehkä olen poikkeus säännöstä 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukutetaan koska diapameja ei haluta antaa. Älytöntä.
Osan otot läheisille.
Tällainen uutinen vie entisestään uskoa siitä että meillä on edes jotenkin toimiva terveydenhuolto.
Laadukas yksityinen? Firman nimeä ei kerrota.
Terveystalolla kiertää ainakin magneettikuvausrekka Savossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää varmaan helpottaa niitä jolla pelko tuota kuvausta kohtaan 😶
Mitä hemmetin pelkäämistä siinä on, ei se satu
t. 6 kertaa kuvattu
Oletko ihan idiootti?
Ei satu joo, mutta se putki ahdistaa. En todellakaan enää suostu sinne putkeen ilman rauhoittavaa lääkettä.
No voi-voi. Laita silmät kiinni, kuulokkeethan on jo korvilla ja paniikkinappula kädessä. Minulle on viime kuussa tehty MRI 4 kertaa. Minä kyllä pelkäisin nukutusta paljon enemmän!
Ainakin tämän jälkeen. Saamarin tunarit.
TT-kuvaus ei ole magneettikuvaus.
Mutta kyllä ne kuvauspaikat sen laitteensa mallin ja halkaisijan kertoo kun kysyy.