Hyi hitto. Mies kuollu hoitovirheeseen olkapään magneettikuvauksessa
Isokokoinen potilas tiettävästi nukutettu ahtaanpaikankammon vuoksi ja jätetty valvomatta :(
Lääkäriliitto: Virheitä aina sattuu
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0d6cb9ab-5cfd-44a2-9fc3-5b719276e012
Kommentit (359)
En mä helposti menisi yksityiselle kuviinkaan. Kauan sitten, kun saatiin tänne kolmen teslan magneetti, radiologit juttelivat kuvanlaadun erojen vaikutuksesta diagnostiikkaan, samat tohtorithan tekevät molemmilla puolilla. Toinen hankkii laitteet verorahoilla ja toinen firman rahoilla, panostus oli silloin erilainen.
Kauhea Haloo kun mies kuoli. Mitä väliä tällä edes on kun se oli kuitenkin vain mies. Miesten kuuluukin kuolla
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotteen grafeeni reagoinut magneettiin.
Jos rokotteessa on metallia, niin hyvin mahdollista tämäkin. Magneettikuvauksessa ei saa olla metallia kehossa. Tai voihan potilaalla olla jotain muutakin metallia kehossa, monella on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää varmaan helpottaa niitä jolla pelko tuota kuvausta kohtaan 😶
Mitä hemmetin pelkäämistä siinä on, ei se satu
t. 6 kertaa kuvattu
Samaa mietin, helppo tutkimus, makaat ja kuuntelet musiikkia, eikä ronkita mistään kivuliaasti. Suoliston tähystäminen on paljon kamalampaa, kun se kamera laitetaan peräaukosta sisään ja tulee melkein suusta ulos.
Vierailija kirjoitti:
En mä helposti menisi yksityiselle kuviinkaan. Kauan sitten, kun saatiin tänne kolmen teslan magneetti, radiologit juttelivat kuvanlaadun erojen vaikutuksesta diagnostiikkaan, samat tohtorithan tekevät molemmilla puolilla. Toinen hankkii laitteet verorahoilla ja toinen firman rahoilla, panostus oli silloin erilainen.
Julkinen ja yksityinen taitavat molemmat käyttää jo vuokralaitteita, joten paljon kiinni siitä vuokraavasta firmasta, minkätasoisia laitteet ovat ja miten hyvin huolletaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen ultraääniä privassa, laite on ikivanha verrattuna julkisen laitteisiin. Ihmiset jotenkin luulee, että privassa saa parempaa hoitoa. Oikeasti saa samat lääkärin surkeammilla välineillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 6 kertaa kuvattu
Niin, eihän korkeanpaikankammoakaan ole, eihän ?
Vierailija kirjoitti:
Hyi kamalaa, hirveä tapaus. Yksityinen lääkärifirma kyseessä. Mikä voi olla kuolinsyy tällaisessa?
Murha tai kuolemantuottamus.
Vierailija kirjoitti:
Nukutetaan koska diapameja ei haluta antaa. Älytöntä.
Osan otot läheisille.
Tällainen uutinen vie entisestään uskoa siitä että meillä on edes jotenkin toimiva terveydenhuolto.
Outoa, monia magneettikuvauksia seuranneena ihmettelen sitä nukutusta. Ei ole koskaan kohdalle sattunut. Onko paikalla röngenhoitajaa? Tietoa?
Anestesiaa pitää aina valvoa, joten virhe lienee tapahtunut siinä, eikä itse magneettikuvauksessa. Vaikka siinäkin on kyllä joskus sattunut pahoja asioita.
Epäreiluja tällaiset IL:n uutisoinnit, kun sanotaan vain, että yksityinen terveysyritys. Nyt sitten negatiivista julkisuutta saivat kaikki yksityiset toimijat.
Ei ole merkitystä, vaikka sanotaan, että TUTKITAAN hoitovirheenä, mainehaitta on jo tapahtunut. Ei näitä saisi uutisoida lainkaan, ennenkuin on tutkittu ja tehty päätös.
Uutisen tavoitteena oli ehkä saada ihmiset pelkäämään magneettikuvausta. Onhan sille vaihthoehto halutessa, eli varjoainekuvaus. Kuinka tietoisia ihmiset tästä vaihtoehdosta ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen ultraääniä privassa, laite on ikivanha verrattuna julkisen laitteisiin. Ihmiset jotenkin luulee, että privassa saa parempaa hoitoa. Oikeasti saa samat lääkärin surkeammilla välineillä.
Ja silti meitä työnnetään yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkinen ja yksityinen taitavat molemmat käyttää jo vuokralaitteita, joten paljon kiinni siitä vuokraavasta firmasta, minkätasoisia laitteet ovat ja miten hyvin huolletaan.
Tuttava käy sairaalassa syöpähoidossa ja sanoi, että tämän vuokraamien jälkeen hoitoajat ovat viivästyneet. Tulee kalliiksi sairaalalle, verrattuna omat laitteet ja omat koulutetut huoltomiehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 6 kertaa kuvattu
Samaa mietin, helppo tutkimus, makaat ja kuuntelet musiikkia, eikä ronkita mistään kivuliaasti. Suoliston tähystäminen on paljon kamalampaa, kun se kamera laitetaan peräaukosta sisään ja tulee melkein suusta ulos.
ahtaan paikan kammo tuossa mainittiin. itsellä ei sellaista ole niin en pysty samaistumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tehdä siksi, että siellä olisi luvassa sen laadukkaampaa tutkimusta tai hoitoa, vaan siksi, että julkisella ei ole enää rahaa. 15 vuotta yhtäjaksoista säästämistä vain huipentui sotesekoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko hoito edes hoitoa jos siitä ei kukaan revi voittoa
Vierailija kirjoitti:
Hyi kamalaa, hirveä tapaus. Yksityinen lääkärifirma kyseessä. Mikä voi olla kuolinsyy tällaisessa?
Ollut anestesiassa ja veljen mukaan "isokokoinen kaveri". Nukutus on AINA riski, jota ylipaino entisestään lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murha tai kuolemantuottamus.
Ai että lääkärit etukäteen suunnittelivat tap pavansa tämän miehen? Nyt on kyllä foliohattu kireällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt tossa putkessa monta kertaa ja kertaakaan ei ole nukutettu. Ei ole edes ehdotettu, että haluaisitko nukutuksen. Tylsää siellä on maata mutta minkäs teet.
Niinpä, mutta yksityinen saa lisäpalkkion nukutuksesta😏
Tämä on muuten mielenkiintoista. Jos julkisella on jo linjattu toimenpide liian riskialttiiksi, niin miksi julkisen pitää maksaa jos joku edesvastuuton tekee sen silti privaatissa ja mokaa? Tai ylipäänsä potilaiden komplikaatiota, jotka ei täytä julkisen hoitokriteerejä tai käy esim esteettisessä leikkauksessa. Minusta julkisen pitäisi voida irtisanoutua näistä.