Miksi hallitus ei vaihdu vaikka kukaan ei siitä tykkää?
Tai miksei ne ei eroa kun ei ola kansan luottamusta?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä ehdottaisit tilalle? Ei sinun vaihtoehtoisella hallituksellasikaan ole muita vaihtoehtoja kuin leikata turhia kuluja kuten esimerkiksi asumis,toimeentulo,työttömyys ym tukia.
Oletko tietoinen, että olemme tälläkin hetkellä hyvin lähellä tilannetta jossa valtio joutuu EU:n finanssiohjaukseen?
Kreikan päätyessä moiseen vähennettiin sosiaalitukia 60-70% sitäkö sinä toivot?
Minulle tuo on käytännössä lähes se ja sama koska en tukirahoilla elä, mutta yllättävän monen talouteen tuo hieman saattaisi vaikuttaa.
-De Facto -
Jos olisi leikattu muusta kuin kansan ostovoimasta, tilanne olisi ihan toinen. Harva pärjää tässä maassa, jos kukaan ei uskalla / pysty kuluttaa.
Mitä vähemmän joudun maksamaan veroeuroillani pummien elämää, sitä enemmän minulle jää tuloja ostaa itselleni asioita ja palveluja. Ei se, että kerätään verotuloja työssäkäyvien lompakoista ja lahjoitetaan ne sosiaalisesti rajoitteisille ihmisille millään tavalla ostovoimaa. Mieti nyt edes vähän.
Sinulle annetaan 1000€/kk verorahoja lahjaksi ja niistä palautuu noin 300€ takaisin valtion kassaan välillisinä veroina. Tappio jonka tuotat on 700€ jokaisen saamasi tonnin kohdalla. 70% häviää sinun elättämiseen!
Hallitus parantaa työttömien työllistymismahdollisuuksia, kun vakituisia saa kohta helposti irtisanoa ja paikallisella sopimisella saa sopia tessiä alemman palkan.
Helpompi päästä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitå saa mitä tilaa. Pitäisi osata ennakoida äänestyspäätöstensä vaikutuksia. Tällä mennään nyt seuraaviin vaaleihin. Toivottavasti tästä on opittu jotain.
Tämäkin on osa agendaa leireillä ei äänestetä.
Poravri ei aio IKINÄ enää luopua vallasta.
Trumpin väitetään vihjanneen jotain tähän suuntaan, että entisen laisia vaaleja ei enää tultaisi näkemään. Saa nähdä, mitä tällä tarkoitti, jos näin on sanonut.
Siellä täytetään jo leirejä, se alkaa aina kaikista heikoimmaissa asemassa olevilla ja sitten perässä menee köyhät, työttömät, vääränväriset ja väärää mieltä olevat.
Niin tietysti, laiton ma/mu on automaattises
Hän voi mennä puolustamaan oikeuksiaan omaan maahansa ja hyödyntämään oman maansa sosiaaliturvaa. Niin yksinkertaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä ehdottaisit tilalle? Ei sinun vaihtoehtoisella hallituksellasikaan ole muita vaihtoehtoja kuin leikata turhia kuluja kuten esimerkiksi asumis,toimeentulo,työttömyys ym tukia.
Oletko tietoinen, että olemme tälläkin hetkellä hyvin lähellä tilannetta jossa valtio joutuu EU:n finanssiohjaukseen?
Minulle tuo on käytännössä lähes se ja sama koska en tukirahoilla elä, mutta yllättävän monen talouteen tuo hieman saattaisi vaikuttaa.
-De Facto -
Jos olisi leikattu muusta kuin kansan ostovoimasta, tilanne olisi ihan toinen. Harva pärjää tässä maassa, jos kukaan ei uskalla / pysty kuluttaa.
Tukien leikkaaminen ei vaikuta negatiivisesti
Pitää olla tyhmä veronmaksaja, jos sosiaaliturvan leikkaaminen ei aiheuta sitä, että laittaa ns. sukan varteen jokaisen ylimääräisen palkkaeuron. Kuka vaan voi sairastua tai joutua työttömäksi ja meillä ei ole enää hyvinvointivaltiota ottamassa koppia silloin.
Näin. Itse olen säästänyt tämän hallituksen aikana 12K€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin tukia pitää leikata! Millä teidät työttömät muuten saa töihin? Keskituloisena ollen kyllästynyt maksamaan veroja ja katsomaan miten tulonsiirtoja saavat pakoilevat töitä ja laittavat saamansa rahat tuhlaten ne kaikkeen muuhun paitsi siihen mihin ne oli tarkoitettu- tässä toki vähän yleistän ja oion mutkia suoraksi, mutta niinhän se on...
Mihin töihin? Et ole siis vieläkään ymmärtänyt, ettei töitä ole.
Jos ainoa taito on valittaminen, niin sitten se sossu on sun ainoa vaihtoehto. Muuten sinun täytyy kehittää itsellesi taitoja joista muut ovat valmiita maksamaan.
Tunteet ei kuulu politiikkaan kun tunteet estää järjen käytön
Ketään ei kiinnosta mitkään gallupit. Vaalit pidettiin ja sillä mennään loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-De Facto -
Mitä vähemmän joudun maksamaan veroeuroillani pummien elämää, sitä enemmän minulle jää
tuloja ostaa itselleni asioita ja palveluja. Ei se, että kerätään verotuloja työssäkäyvien lompakoista ja lahjoitetaan ne sosiaalisesti rajoitteisille ihmisille millään tavalla ostovoimaa. Mieti nyt edes vähän.
Sinulle annetaan 1000€/kk verorahoja lahjaksi ja niistä palautuu noin 300€ takaisin valtion kassaan välillisinä veroina. Tappio jonka tuotat on 700€ jokaisen saamasi tonnin kohdalla. 70% häviää sinun elättämiseen!
Minun? Suomen kielessä ei ole sinäpassiivia. Minun bruttopalkka on 4600 €.
Edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-De Facto -
Tukien leikkaaminen ei vaikuta negatiivisesti veronmaksajien ostovoimaan. Päinvastoin.
Kaikki tuet menevät lähestulkoon vähentämättöminä kulutukseen. Peuskulutuksen vähentyessä tällä on suora vaikutus siihen, että peruskulutustavaroiden hinnat nousevat ja vastaavasti kalliimpien laskevat.
Tänään tuli radiossa, että kansaneläkkeen maksaminen tulevaisuudessa lisääntyy, kun töistä tulee enemmän silppua ja palkat laskee, kun irtisanomissuojaa heikennetään ja tuli paikallinen sopiminen.
On helpompi päästä töihin nyt kun voi sopia tessiä alemman palkan ja irtisanoa voi milloin vaan helposti.
Aloituksesi ei pidä paikkaansa.
"Lisää leikkauksia asumislisään. Vanhemmiltaan vuokraamassaan tai vanhempansa omistamassa asunnossa asuva opiskelija voi saada tulevaisuudessa enintään 83 euroa asumislisää kuukaudessa, suunnittelee hallitus."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010717026.html
Tämä on todella hyvä uudistus.
Vierailija kirjoitti:
Koska suomesta puuttuvat lailliset keinot hallituksen kaatamiselle.
Vaalit ovat sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta mitkään gallupit. Vaalit pidettiin ja sillä mennään loppuun asti.
Jotkut luulevat, että täällä mammapalstalla voidaan käydä välivaalit ja vaihtaa demokaattisissa vaaleissa valittu eduskunta, josta hallitus on muodostettu.
"Sairaspäivärahaa leikataan - Näin rajusti keskituloiset kärsivät."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/15e64082-540a-40da-813d-6b33dbbd039f
Vierailija kirjoitti:
Kukaan mun tutuista ei tykkää hallituksesta, on karsinu liikaa tukii
Minun kaikki tuntemani ihmiset eivät saa tukia ja siksi eivät parjaa ja panettele hallitusta kaiken aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Potkulaki tulee voimaan keväällä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1bc5a9d0-ce8d-4355-a05a-447ad9aaf…
Alle 50 hengen työpaikoilla poistuu takaisinottovelvollisuus.
Ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Jatkossa ei enää tarvita painavaa syytä irtisanomiseen vaan riittää myöhästyminen kerran tai liian pitkä kahvitauko.
"Joistakin työehtosopimuksen määräyksistä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista, voidaan poiketa paikallisella sopimisella....."
https://valtioneuvosto.fi/-/arviointineuvosto-paikallisen-sopimisen-vai…