Saako puolison puhelinta tutkia salaa?
Miten on? Saako puhelinta tutkia salaa ja urkkia vaikkapa salasanan?
Kommentit (335)
On täällä todella kummaa porukkaa, kun puolisolla ei saa olla mitään yksityisyyttä. Epäluuloisuuskin on varmaan KGB-koulutuksen tulosta. Eikö elämä ole tuollaisella vainoharhaisella asenteella melko ikävää, kun joutuu jatkuvasti kuvittelemaan ja kyyläämään, minne puoliso on nyt oikeasti menossa ja kenen kanssa puhuu milloinkin ja mistä?
Tunnen itseni edelleen vaivautuneeksi, jos joudun kuuntelemaan jonkun - mukaan lukien puolison - yksityispuheluita. Siksi ihmettelen, kun ihmiset kailottavat julkisissa kulkuneuvoissa yksityisiä asioitaan ja jopa joskus liikesalaisuuksiakin. Kenenkään yksityisiä kirjeitä en lue saati avaa. Vain silloin, kun on ennalta sovittu, että jos joku on esimerkiksi matkoilla, mutta odottaa tärkeää kirjettä, voin sen avata ja viestittää sisällön vastaanottajalle.
Lisäksi olen soveltanut kuvaamani käytäntöä yli 40 vuotta saman puolison kanssa, joten tiedän sen toimivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Se ei ole terve suhde, jos toisen luuria pitää salaa tutkia.
Ps. tiedän mieheni puhelimen salasanan ja pystyn tarpeen tullen esim. soittamaan sillä tai vaikka ottamaan kuvan. Mutta ei tarvitse edes miettiä, että kävisinkö lukemassa vaikka viestit samalla. En tietenkään käy, ihan itsestäänselvää. Ne viestit ei ole mulle tarkoitettu. Siellä voi olla kavereilta ihan mitä vaan, eikä ne asiat mulle kuulu.
No olet kyllä toivottoman tyhmä bimbo lehmä.
Saako pettävän narsistin puhelimen tutkia salaa?
Saako random naisen puhelimeen toituvasti narsisti hakkeroitua?
Mies perheenpäänä saa toki tutkia, ei muut. Miehellä on jopa velvollisuus pitää huoli ettei kasvata ja kustanna kenenkään muun kupeitten hedelmiä.
M
Vierailija kirjoitti:
Mies perheenpäänä saa toki tutkia, ei muut. Miehellä on jopa velvollisuus pitää huoli ettei kasvata ja kustanna kenenkään muun kupeitten hedelmiä.
M
Juu, ei minun Häiriintynyt mies.
Luottamus on se millä kaikki on avointa saadaan. Luottamus vaatii syntynyttä uskoa luotettavuuteen. Jotkut eivät koskaan luota, koska he ovat epäluuloisia. Joillakin luottamus menee ja sitten he tutkivat puolison puhelimen. Minunkin olisi pitänyt.
lakimies vastaa sulle oikein, etsitkö lainmukaisuutta,vai ns moraali-etiikkavastauksia taviskansalta jolloin vastaus joka kerta erilainen. muista -viestintäsalaisuus- myös sinä olet suojattu,koskien sähköistäviestintää,kirjesalaisuutta tele jne. salakuuntelu,muu tarkkailu ...mieti nyt tarkkaan. puolisotkin ovat suojattu,rajoituksin myös teinit
Mitäpä luulet, hei ala vetää pois. Saakos sun, muistahan laki mitä sanoo. oot niin nolo.
Vierailija kirjoitti:
Saako pettävän narsistin puhelimen tutkia salaa?
Miksi pitäisi saada? Miksi olisit sellaisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
M
Toimiiko puhelin siis isyystestinä? Ohhoh. Paljon tässä on toimintoja, mut tuota en ennen tiennyt.
Jos parisuhteessa/naimisissa salaa puhelimen käyttöään on siellä jotain mitä ei kumppanin haluta nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Jos parisuhteessa/naimisissa salaa puhelimen käyttöään on siellä jotain mitä ei kumppanin haluta nähdä.
Höpöhöpö. Puhelin voi yksinkertaisesti olla työsuhdepuhelin (meillä on ns. puhelinetu). Työsuhdepuhelinta ei saa luovuttaa muiden käyttöön.
Tosin minun mielestäni puhelin (ja tietokone) on muutenkin laite, johon jo ihan alkeellisen yksityisyyden suojan ei pitäisi muilla olla mitään pääsyä. Jos puolisoni haluaa tietää jotakin, hän voi kysyä, mutta omin luvin ei sovi mennä toisen laitteita tutkimaan. Sama tietysti koskee myös puolisoni laitteita eli ei kuulu minulle, mitä puolisoni laitteillaan tekee. Voin toki kysyä ja hän ehkä kertoo tai näyttää viestin.
Eiköhän meilläkin ihan yhteen hiileen puhalleta vaikka ei toistemme puhelimet ole ns. vapaata riistaa vaan ihan henkilökohtaisia, samoin kuin rahat, pankkitilit, hammasharjat. Salasanat on koottuna kyllä mutta en jotenkaan jaksa uskoa että puolison kuoleman tai muun sattumuksen jälkeen kumpikaan meistä alkais kaivelemaan toisen puhelimesta jotain mahdollista todistusaineistoa kun ei ole missään vaiheessa ole ollut epäilystäkään mistään ketkuilusta.
Aina huvittaa nää määritelmät siitä mikä on oikea ja oikeanlainen parisuhde.