Saako puolison puhelinta tutkia salaa?
Miten on? Saako puhelinta tutkia salaa ja urkkia vaikkapa salasanan?
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Jos naisilta kysytään niin kyllä naiset saa miesten puhelimia tutkia mutta miehet ei saa tutkia naisen puhelinta. Jos lakikirjaa luetaan niin molempien puhelimien tutkiminen on laitonta mutta ei naiset siittä välitä vaan tutkii joka tapauksessa miehen puhelimen
Ei, en minä naisena saa enkä tutki. Sairasta tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain narsistit rikkovat muiden terveitä rajoja. Siksi he voivat tutkia toisen puhelinta ilman katumusta ja anteeksipyyntöä.
Tämän perusteella ihan kaikki naiset suomessa on naristeja? Ei ole olemassakaan naista joka ei ole kumppaninsa puhelinta tutkinut
Oot vainoharhainen. En tutki, enkä tiedä yhdenkään tuttuni niin tehneen.
Eipä juurikaan lehdissä ole ollut artikkeleita tai juttuja tuomioista aiheesta. Ehkäpä siksi että olosuhteet huomioidaan asiassa todella usein. Siksi huvittaa täällä joidenkin aivan ylimitoitettu melskaaminen aiheesta. Se kertoo lähinnä heistä itsestään.
Olen rauhallinen mies eikä minulla ole mitään kummoista salattavaa. Jos kuitenkin saisin ihan kenet tahansa yrittämässä luvatta päästä kännykääni, tietokoneeseeni tms. urkkimaan tietoja, niin ihan ensimmäisenä reaktiona vetäisin päin naamaa ilman varoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa salaa urkkia. Itse tiedän mieheni salasanat, mutta ei ole ollut tarvetta mennä hänen puhelimelleen. Kerran kysyin saanko soittaa omaan puhelimeeni ja laitoin salasanan.
Meillä on samat salasanat. Käytännön syistä. Mutta vielä ei ole tullut tilannetta, että tarttis toisen puhelimeen kajota. Korkeintaan kuolema tai muu äärimmäinen pakottava tilanne. En nyt keksi mikä olis. Pomolle viesti, ehkä. Mut sekin menis puolison pyynnöstä.
Ei mitään salattavaa. Ihmettelisin lähinnä miksi kumppani ei kysynyt ensin. Täällä niin moni reagoi tunteella, että selkeesti jääneet itse jostain kiinni :D Hyvä niin. Totuus ennen kaikkea
Vierailija kirjoitti:
Ei. Se ei ole terve suhde, jos toisen luuria pitää salaa tutkia.
Ps. tiedän mieheni puhelimen salasanan ja pystyn tarpeen tullen esim. soittamaan sillä tai vaikka ottamaan kuvan. Mutta ei tarvitse edes miettiä, että kävisinkö lukemassa vaikka viestit samalla. En tietenkään käy, ihan itsestäänselvää. Ne viestit ei ole mulle tarkoitettu. Siellä voi olla kavereilta ihan mitä vaan, eikä ne asiat mulle kuulu.
Aikoinaan mieheni oli sitä mieltä, että toisen puhelinta saa lukea. Mutta hän ei ollut mustis. Ajatteli vaan, et ollaan niin yhtä, eikä meillä salaisuuksia. Kielsin sen tietenkin, koska jos kaverini laittaa mulle viestiä, eivät tarkoita niitä mieheni nähtäväksi. Ymmärsi.
Vierailija kirjoitti:
Olen rauhallinen mies eikä minulla ole mitään kummoista salattavaa. Jos kuitenkin saisin ihan kenet tahansa yrittämässä luvatta päästä kännykääni, tietokoneeseeni tms. urkkimaan tietoja, niin ihan ensimmäisenä reaktiona vetäisin päin naamaa ilman varoitusta.
News flash: et oo rauhallinen, vaan väkivaltainen mies
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tutkin ja sain selville, että ex-miehellä oli suhde toiseen mieheen. En kadu yhtään, että kävin puhelimen viestit läpi!
No olis tuo nyt vissiin tullut ilmi jossain vaiheessa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään salattavaa. Ihmettelisin lähinnä miksi kumppani ei kysynyt ensin. Täällä niin moni reagoi tunteella, että selkeesti jääneet itse jostain kiinni :D Hyvä niin. Totuus ennen kaikkea
Samoja havaintoja itsekin tehnyt reaktioista ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Jos naisilta kysytään niin kyllä naiset saa miesten puhelimia tutkia mutta miehet ei saa tutkia naisen puhelinta. Jos lakikirjaa luetaan niin molempien puhelimien tutkiminen on laitonta mutta ei naiset siittä välitä vaan tutkii joka tapauksessa miehen puhelimen
Valitettavasti tämä on totta, että todella monet ajattelevat näin, sekä miehet että naiset. Jossain ruotsalaisessa tukimuksessa lähes 40% naisista oli sitä mieltä, että on ok tutkia kumppanin puhelinta, jos epäilee jotain. Rajattomuutta, digitaalista vainoamista, pettämistä tämäkin ja vieläpä laitontakin. Itse pistäisin välittömästi suhteen poikki, jos paljastuisi. Tosin saattaisin alkaa lietsoa vainoharhaisuutta oudolla käytöksellä, uudella tuoksulla, "menoilla" jne ja nauttisin joka hetkestä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tutkin ja sain selville, että ex-miehellä oli suhde toiseen mieheen. En kadu yhtään, että kävin puhelimen viestit läpi!
Siinähän sitten oli vakka ja kansi suhteessa: kerrothan toki kaikille uusille kumppaneille, että teet moista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tämä on totta, että todella monet ajattelevat näin, sekä miehet että naiset. Jossain ruotsalaisessa tukimuksessa lähes 40% naisista oli sitä mieltä, että on ok tutkia kumppanin puhelinta, jos epäilee jotain. Rajattomuutta, digitaalista vainoamista, pettämistä tämäkin ja vieläpä laitontakin. Itse pistäisin välittömästi suhteen poikki, jos paljastuisi. Tosin saattaisin alkaa lietsoa vainoharhaisuutta oudolla käytöksellä, uudella tuoksulla, "menoilla" jne ja nauttisin joka hetkestä. :D
Taitaa olla niin että sun parisuhteesi eivät ole kestävää laatua jos noin sadistisesti ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Tosin meillä on sovittu, että näin voi tehdä.
Olet varmasti sanonut ystävillesi, etteivät nämä lähetä sinulle luottamuksellisia viestejä, koska puolisosi saattaa tutkia puhelinta?
Olen kyllä sanonut, tietysti.
Mä pitäisin ainakin tosi outona jos joku mun ystävä sanoisi että älä lähettele mulle viestejä kun meidän Pekka kuitenkin lukee ne.... ja ottaisin asian ihan puheeksikin, että miksi noin epäterveessä suhteessa?
No pidätkö yhtä outona sitä, jos joku kertoo sinulle, että he käyttävät puolisonsa kanssa huoletta toistensa puhelimia? Sama asia.&n
"Kyllä mä sitäkin pitäisin outona. Meidän huushollissa kummallakin on omat puhelimet joita toinen ei käytä, samoin esim omat rahat ja alusvaatteet."
Meillä myös omat alusvaatteet ja puhelimet. Toisinaan saatamme ottaa toistemme puhelimilla kuvia tilanteessa, jossa toisen puhelin on lähempänä.
Mies myös saatraa asentaa ym. juttuja mulle. Sikäli saa vapaasti tätä käyttää. Mutta ei tietenkään lue viestejä.
Vastaus kysymykseen: ei saa tutkia salaa.
Mutta esimerkiksi meillä saa aivan luvan kanssa sallitusti selata toisenkin puhelinta. "Tutkimista" se ei ole, itse asiassa ihmetyttää koko sana tässä yhteydessä, koska eihän kukaan omaakaan kännykkäänsä "tutki" vai mitä? Kännykän käyttö, selaaminen ym on eri asia. Ja meillä siis täysin luvallista.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus kysymykseen: ei saa tutkia salaa.
Mutta esimerkiksi meillä saa aivan luvan kanssa sallitusti selata toisenkin puhelinta. "Tutkimista" se ei ole, itse asiassa ihmetyttää koko sana tässä yhteydessä, koska eihän kukaan omaakaan kännykkäänsä "tutki" vai mitä? Kännykän käyttö, selaaminen ym on eri asia. Ja meillä siis täysin luvallista.
Niinpä. Mutta on niitä jotka sanovat ahdistuvansa jos edes ottavat käteensä jonkun muun heille ojenteman puhelimen. Se kertoo jostain käsittelemättömästä asiasta heidän omassa psyykessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin että sun parisuhteesi eivät ole kestävää laatua jos noin sadistisesti ajattelet.
toivottavasti tää tyyppi on sinkku. tai ainakin käsittelee naisvihaansa ennen suhteeseen ryhtymistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Ei mitään salattavaa. Ehkä vähän ihmettelisin mikä herätti epäilyt. Haittaisi ehkä jos olisi jotain salattavaa.
Sinulla on normaalin tolkun ihmisen suhtautuminen asiaan. Reunalla olevat pelkäävät.
Minun mies välillä katsoo puhelintani, kun selvittää onko pugi tai joku ongelma (luvallani siis). Kerran mun puhelimessa oli deittiäppi!! Minua ärsytti, kun sain kummallisia ilmoituksia. En siis huomannut äppiä, ilmot vaan poistin. Tätä kesti pari kolme viikkoa.
Lopulta kysyin häneltä, miksi saan näitä ilmoituksia ja miten niistä pääsee eroon. Hän sanoi, et mun puhelimessa on deittiäppi. Väitin vastaan. Hän kertoi huomanneensa sen, kun päivitti (tmv.) mun puhelinta. En siis todellakaan ollut sitä huomannut. Minua kiukutti, et miten on voinut salata tällaisen asian. Hän totesi, et pelkäsi vaan päivää, kun ilmoitan tavanneeni toisen. Ei tästä riiitaa saatu aikaiseksi, mutta olin pettynyt siihen luottamuksen puutteeseen, mitä koki minun suhteen. Ollaan oltu naimisissa useampi kymmen vuotta.
Vaikka meille tulis ero, en haluaisi todellakaan ketään toista, enkä siis hakis seuraa VALO-sivustolta.
Suosittelen terapiaa