Työkaverin luonnehdinta minusta
"Olet sellainen hiljainen hiiri"
Millainen ihminen sanoo toisesta noin ja vieläpä kaikkien kuullen? Hieman jäi nöyryytetty olo. Kyseinen henkilö on itse ns. räväkkä ja rempseä.
Kommentit (88)
"Vaikka: Ja sinä se et yhtään mieti mitä suustasi päästelet."
Ei, ei, ei. Kuulostaa aivan kiltin tytön ensimmäisiltä yrityksiltä olla kovis. Kaikkein parasta on mainita joku ominaisuus tästä sanojasta. Tiedän, että se on kilttiksille vaikeata, mutta paras tapa aiheuttaa hämmennystä on puhua seksistä tai siihen viittaavasta, koska se on useimmille arka aihe. Voi kyllä nopeasti joutua DEI-puhutteluun, mutta silloin voi vain sanoa, että en muuta keksinyt
Vierailija kirjoitti:
Sano sille "ja sinä olet sellainen räväkkä rotta!" Siinä on hänelle miettimistä, että mitähän sillä tarkoitit.
Tää oli hyvä :D
Olis varmaan muuten yksi tosi tehokas keino jos alkais vaan nauramaan niin että vesi vuotaa silmistä.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää oppia sanomaan takaisin.
"Sinä taas olet sellainen ei-perinteisen älykäs mutta hienosti oot pärjännyt rajoitteistasi huolimatta!" ja kannustava ilme päälle vähän kuin apinalle juttelisi.
Tämä oli hyvä🤭👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähemmän fiksulta työkaverilta, härski, röyhkeä.
Juuri tuollainen henkilö on kyseessä.
- ap
Varmaan myös työpaikan varas. Meillä oli tällainen kahvipakettien ym, varastaja ja aina kun tuli uusi nainen nuori ja kauniimpi töihin, tää varas aktivoitui että sai sellaisen tunnelman sinne, että uusiko varastaa hänen nimensä on Tarja. Joka tätä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siniset hiukset? Jos ei ja joku tulis sanomaan, että sulla on siniset hiukset, niin loukkaantuisitko?
No oletko sinä hiljainen hiiri? Jos et ole, niin ei siitä tarvi loukkaantua, koska se ei ole totta.
Joo ymmärrän voi olla inhottavasti sanottu ja tiedän noi "rävääkät" tyypit. Ne on rasittavia. Jos alkaa systemaattisesti kiusaamaan, niin ei siin oikein voi muuta kuin kertoa pomolle tai vaihtaa työpaikkaa.
Ihmeellistä kikkailua. On ihan samantekevää, onko "hiljainen hiiri" -luonnehdinta totuudenmukainen vai ei. Mielestäni kyseessä on junttimainen ja asiaton möläytys joka tapauksessa.
- ap
Omat lapsensa eivät ole oikein pärjänneetrikollisia.pikkunilkkejänistejä äitiinsä kai tulleetkukapa moraalia opettaa kun ei äidillä ole eikä isällä !
Tiedän, ettei siinä tilanteessa muista mitään napakkaa vastausta, joten jatkossa sanot aina että "Mitä sitten?".
Toimii, on tullut testattua pariinkin otteeseen. Juntti hämmentyy ja lopettaa kurnuttamisen hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siniset hiukset? Jos ei ja joku tulis sanomaan, että sulla on siniset hiukset, niin loukkaantuisitko?
No oletko sinä hiljainen hiiri? Jos et ole, niin ei siitä tarvi loukkaantua, koska se ei ole totta.
Joo ymmärrän voi olla inhottavasti sanottu ja tiedän noi "rävääkät" tyypit. Ne on rasittavia. Jos alkaa systemaattisesti kiusaamaan, niin ei siin oikein voi muuta kuin kertoa pomolle tai vaihtaa työpaikkaa.
Ihmeellistä kikkailua. On ihan samantekevää, onko "hiljainen hiiri" -luonnehdinta totuudenmukainen vai ei. Mielestäni kyseessä on junttimainen ja asiaton möläytys joka tapauksessa.
- ap
Typerä akka joka noin sanoi ja 100% varmasti se on työpaikan narsisti, myrkyttäjä.
Mutta ihan objektiivisesti, oletko oikeasti hiljainen? Siis sellainen, joka vain hiljaa kuuntelee, harvoin sanoo mielipiteitänsä? Avaatko keskusteluita, oletko kiinnostunut muista ja maailmasta? Vietkö keskusteluita eteenpäin?
Hiljaisuuskin voi olla toisista kiusallista, antaa passiivisen kuvan, yhtälailla kuin yliräväkkyyskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin on joskus töissä sanottu hiljaseks, kiltiks hiirulaiseks ja vähän nauratti se miten ne ei tienneet musta oikeasti mitään eikä tuntenu mua, että oon esim. Pahoinpidellyt pari ihmistä ja käyttänyt montavuotta amfetamiinia aikaisemmin. Mä en vaan oo töissä räväkästi rupattelemassa ja tuomassa itseäni esille, vaan tekemässä rahaa ja yritän olla hyvä ihminen nuoruudestani huolimatta
Ja taas näkee miten narkki piiloutuu normaaliksi.
Harmittaako, että narkillakin on sua parempi pokerinaama?
Vierailija kirjoitti:
Ai millainen ihminen sanoo noin? No juuri sellainen räväkkä, kuten itsekin sanoit.
Super ekstrovertit ihmiset ei ikinä ymmärrä introverttejä, näin se vaan on. Vähän hiljaisempi, sivummalla pysyttelevä on aina sen räväkän mielestä outo hissukka, tai vähintäänkin tylsä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Typerä akka joka noin sanoi ja 100% varmasti se on työpaikan narsisti, myrkyttäjä.
On joo. Tiedän pari henkilöä, joille luonnehtija ei puhu mitään. Yhden kanssa hän on aivan ilmiriidoissa. Asiakkaatkaan eivät pidä hänestä.
Kyseessä on hoitoala. Yllätyittekö?
Tällaiset tapahtumat saavat minut haikailemaan pääsystä aiemman, akateemisen koulutukseni mukaisiin hommiin.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihan objektiivisesti, oletko oikeasti hiljainen? Siis sellainen, joka vain hiljaa kuuntelee, harvoin sanoo mielipiteitänsä? Avaatko keskusteluita, oletko kiinnostunut muista ja maailmasta? Vietkö keskusteluita eteenpäin?
Hiljaisuuskin voi olla toisista kiusallista, antaa passiivisen kuvan, yhtälailla kuin yliräväkkyyskin.
Saatan olla hiljainen seurassa mutta sanon kyllä mielipiteeni ja osallistun keskusteluihin.
- ap
Aikamoisia ylireagointeja täällä.
Jos olette täysin vieraita, niin kieltämättä oudosti sanottu, mutta jos tunnette jo suht hyvin toisenne, niin tuohan saattoi olla vain leikinlaskua, sellaista hyväntahtoista kiusoittelua. Siihen jos lähtee agrosti vastaamaan haukkumalla tyhmäksi, niin saa kyllä syystäkin oudon tyypin maineen.
Ja ihan hyvin voit heittää takaisin "räväkkä rotta", samanlaista läppää takaisin siis. Tuskin loukkaantuu. Ei kaikki loukkaannu kaikesta ja aloita sitten kotona asiasta vauva -ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää oppia sanomaan takaisin.
"Sinä taas olet sellainen ei-perinteisen älykäs mutta hienosti oot pärjännyt rajoitteistasi huolimatta!" ja kannustava ilme päälle vähän kuin apinalle juttelisi.
Kyllä, minun varmaan pitäisi oppia sanomaan takaisin. Siinä tilanteessa vain olin niin ihmeissäni, etten saanut sanotuksi mitään. Toki myös tunnistin sanojan moukkamaisuuden ja ajattelin, että on parempi olla sanomatta mitään.
- ap
Sano takaisin. Asiallisesti ja napakasti. Muuten saattaa jatkaa kyykytystä. Tuo saattoi olla testi, voiko sinua kiusata.
Kyseinen henkilö on kyllä luonteeltaan kiusaaja. Tilanne meni jo, joten en enää voi sanoa takaisin. Varuillani olen kyllä hänen seurassaan.
Olin vuosia sitten ruokakaupassa töissä. Kassahenkilönä. Taukohuoneessa oli henkilökunnalle luettavana päivän ip-lehti. Itse tauoilla olin yleensä hiljaa ja luin uutisia. Introverttina latasin akkuja siis. Siellä oli pitkäaikainen yli 50v nainen, joka oli paha suustaan (ilkeä/räävitön), ja jolle kukaan ei sanonut poikkipuolista sanaa. Olin lukemassa lehteä ja söin lounaani. Nousin ottamaan kahvia, niin sillä aikaa tuo nainen pokkana muiden nähden meni ottamaan lehden "nenäni edestä" ja vei sen itselleen toiseen pöytään ja alkoi lukemaan sitä. Vein kahvin omalle paikalleni, ja sanomatta sanaakaan hain lehden takaisin ja jatkoin lukemista. Herätti muissa läsnäolijoissa kyllä ilmeitä. Ja ko nainen ei enää kertaakaan ikinä sen jälkeen aukonut minulle päätään. Päinvastoin. Alkoi jopa tervehtimään.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoisia ylireagointeja täällä.
Jos olette täysin vieraita, niin kieltämättä oudosti sanottu, mutta jos tunnette jo suht hyvin toisenne, niin tuohan saattoi olla vain leikinlaskua, sellaista hyväntahtoista kiusoittelua. Siihen jos lähtee agrosti vastaamaan haukkumalla tyhmäksi, niin saa kyllä syystäkin oudon tyypin maineen.
Ja ihan hyvin voit heittää takaisin "räväkkä rotta", samanlaista läppää takaisin siis. Tuskin loukkaantuu. Ei kaikki loukkaannu kaikesta ja aloita sitten kotona asiasta vauva -ketjua.
Kyseinen räpätäti on samassa paikassa töissä. En tunne häntä hyvin eikä hän minua. Mitä muilta olen kuullut, hän todennäköisesti loukkaantuu hyvin vähästä ja käyttää sitten valtaansa joko pitämällä mykkäkoulua tai raivoamalla. Pidän häntä yksinkertaisena junttina.
- ap
Oikeasti on olemassa niin tyhmiä ihmisiä, jotka mölisee näitä sanontoja ilman minkäänlaista aivotoimintaa. Heille hiljainen ihminen on _hiljainen hiiri_. Lomalle kun lähdetään, niin pitää sanoa lomille lompsis jne. Sanat vain tulevat ulos suusta ilman aivoja.
Näille i d i o o t e i l l e pitää sanoa, että nyt ei ollut kivasti sanottu tai muuten he eivät ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Typerä akka joka noin sanoi ja 100% varmasti se on työpaikan
Joo siis helvetti lähihoitajien joukkoon mahtuu ihan hirveitä, sivistymättömiä juntteja.
Sano sille "ja sinä olet sellainen räväkkä rotta!" Siinä on hänelle miettimistä, että mitähän sillä tarkoitit.