Työkaverin luonnehdinta minusta
"Olet sellainen hiljainen hiiri"
Millainen ihminen sanoo toisesta noin ja vieläpä kaikkien kuullen? Hieman jäi nöyryytetty olo. Kyseinen henkilö on itse ns. räväkkä ja rempseä.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää oppia sanomaan takaisin.
"Sinä taas olet sellainen ei-perinteisen älykäs mutta hienosti oot pärjännyt rajoitteistasi huolimatta!" ja kannustava ilme päälle vähän kuin apinalle juttelisi.
Kyllä, minun varmaan pitäisi oppia sanomaan takaisin. Siinä tilanteessa vain olin niin ihmeissäni, etten saanut sanotuksi mitään. Toki myös tunnistin sanojan moukkamaisuuden ja ajattelin, että on parempi olla sanomatta mitään.
- ap
Sano takaisin. Asiallisesti ja napakasti. Muuten saattaa jatkaa kyykytystä. Tuo saattoi olla testi, voiko sinua kiusata.
Mitä tuollaiseen voi sanoa? Itse jäisin ihan sanattomaksi jos olisin ap. Itsekin sellainen jota on luonnehdittu hiljaiseksi hiireksi.
Vierailija kirjoitti:
Olisit sanonut takaisin, että sängyssä olen kaikkea muuta kuin hiljainen jos haluat kokeilla;))
Yäk. Nuorehkona heteronaisena en todellakaan ole kiinnostunut 60-vuotiaasta hölösuu-räpätädistä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Ei hiljaisessa ihmisessä ole mitään vikaa,sen sijaan tärykalvoja särkevät kovaan ääneen toitottajat ovat pohjakkaa,minä minä tyyppejä.
Ei puheliaissa ja kovaäänisissäkään ole vikaa. Siis, jos ovat mukavia, eikä ap:n kuvaaman laisia kiusaajak-päitä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että hänen kommenttinsa loukkasi sinua. Kummallista, että hänen piti määritellä sinut.
Hiiret ovat söpöjä. :)
Mikähän siinä muuten On että tuollaisten möläytteöijöiden täytyy aina korostaa ja tuoda ilmi miten jotkut on hiljaisempia kuin toiset? Ahdistaako heitä niin paljon toisten hiljaisuus vai puhuvatko he vaan kaiken mitä mieleen tulee ja miksi he ajattelevat niin ilkeästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme loukkaantujia täällä! Tuo on sanonta.
Se on loukkaava sanonta. Ensinnäkään kukaan ei halua kuulla olevansa hiiri. Hiiri on eläimenä negatiivinen.
Toiseksi hiljaiset ovat yleensä koko elämänsä ajan kuulleet olevansa hiljaisia. He tietävät olevansa hiljaisia. Sitä EI tarvitse toistaa heille. Moni hiljainen haluaa rakentaa ja ajatella minäkuvaansa jonkin ihan muun kuin hiljaisuuden kautta, mutta tuollaiset muiden ihmisten päällehuomautukset estävät sitä.
Hiljaisuudesta usein kiusataan. En ole koskaan kuullut, että hiljaiseksi kuvailu olisi ollut positiivinen tai edes neutraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit sanonut takaisin, että sängyssä olen kaikkea muuta kuin hiljainen jos haluat kokeilla;))
Yäk. Nuorehkona heteronaisena en todellakaan ole kiinnostunut 60-vuotiaasta hölösuu-räpätädistä.
- ap
Mutta lesbian seksi on tosi kuumaa, varsinkin sivustaseuraajan näkökulmasta. Ja varmaan olisi siinä jäänyt törkyturpa monttu auki tuijottamaan;))
Onko sulla siniset hiukset? Jos ei ja joku tulis sanomaan, että sulla on siniset hiukset, niin loukkaantuisitko?
No oletko sinä hiljainen hiiri? Jos et ole, niin ei siitä tarvi loukkaantua, koska se ei ole totta.
Joo ymmärrän voi olla inhottavasti sanottu ja tiedän noi "rävääkät" tyypit. Ne on rasittavia. Jos alkaa systemaattisesti kiusaamaan, niin ei siin oikein voi muuta kuin kertoa pomolle tai vaihtaa työpaikkaa.
Uskotko, että varmasti aika moni muukin on kyllästynyt siihen tyyppiin. Se ei ymmärrä, että se on rasittava, koska kukaan ei ole sitä koskaan sille sanonut. Ja jos on sua kohtaan mairea, niin onko sillä taustaa, että on ollut aikaisemmin pahakin kiusaaja ja jäänyt siitä kiinni? Sen takia yrittää olla yliystävällinen ja epäonnistuu siinä silti.
Vierailija kirjoitti:
Miten pitäisi olla tai miten jatkaa sellaisessa tilanteessa kun vaistoaa töissä ettei ole pidetty ja varsinkin esihenkilön puolelta.
Pitemmän päälle se on todella raskasta vaikka kuinka yrittää ajatella että no käyt vaan töissä etkä välitä mitä siellä tapahtuu. Ei kaikki voi kaikista tykätä.
Henkisesti kuormittaa todellakin. Onko muilla kokemuksia ja miten sellaisesta on selvitty.
Työpaikan vaihto.
Vierailija kirjoitti:
Muakin on joskus töissä sanottu hiljaseks, kiltiks hiirulaiseks ja vähän nauratti se miten ne ei tienneet musta oikeasti mitään eikä tuntenu mua, että oon esim. Pahoinpidellyt pari ihmistä ja käyttänyt montavuotta amfetamiinia aikaisemmin. Mä en vaan oo töissä räväkästi rupattelemassa ja tuomassa itseäni esille, vaan tekemässä rahaa ja yritän olla hyvä ihminen nuoruudestani huolimatta
Ja taas näkee miten narkki piiloutuu normaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Muakin on joskus töissä sanottu hiljaseks, kiltiks hiirulaiseks ja vähän nauratti se miten ne ei tienneet musta oikeasti mitään eikä tuntenu mua, että oon esim. Pahoinpidellyt pari ihmistä ja käyttänyt montavuotta amfetamiinia aikaisemmin. Mä en vaan oo töissä räväkästi rupattelemassa ja tuomassa itseäni esille, vaan tekemässä rahaa ja yritän olla hyvä ihminen nuoruudestani huolimatta
No nyt löyty junttiuden multihuipennus. Kerro olevasi idiot sanomatta olevasi tyhmä. Hyvä vaan pysytellä hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinä taas olet sellainen ei-perinteisen älykäs mutta hienosti oot pärjännyt rajoitteistasi huolimatta!" ja kannustava ilme päälle vähän kuin apinalle juttelisi.
Kyllä, minun varmaan pitäisi oppia sanomaan takaisin. Siinä tilanteessa vain olin niin ihmeissäni, etten saanut sanotuksi mitään. Toki myös tunnistin sanojan moukkamaisuuden ja ajattelin, että on parempi olla sanomatta mitään.
- ap
Sano takaisin. Asiallisesti ja napakasti. Muuten saattaa jatkaa kyykytystä. Tuo saattoi olla testi, voiko sinua kiusata.
Kyseinen henkilö on kyllä luonteeltaan kiusaaja. Tilanne meni jo, joten en enää voi sanoa takaisin. Varuillani olen kyllä hänen seurassaan. "Onneksi" hän ei halua työskennellä kanssani ja välttelee seuraani, joten todennäköisesti vältyn pahimmalta kyykytykseltä.
Sen tiedän, että nämä töräyttelijät ovat yleensä huonoja häviäjiä, joten heille on melkein parempi olla sanomatta mitään. Minulla on itsesuojeluvaisto.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siniset hiukset? Jos ei ja joku tulis sanomaan, että sulla on siniset hiukset, niin loukkaantuisitko?
No oletko sinä hiljainen hiiri? Jos et ole, niin ei siitä tarvi loukkaantua, koska se ei ole totta.
Joo ymmärrän voi olla inhottavasti sanottu ja tiedän noi "rävääkät" tyypit. Ne on rasittavia. Jos alkaa systemaattisesti kiusaamaan, niin ei siin oikein voi muuta kuin kertoa pomolle tai vaihtaa työpaikkaa.
Uskotko, että varmasti aika moni muukin on kyllästynyt siihen tyyppiin. Se ei ymmärrä, että se on rasittava, koska kukaan ei ole sitä koskaan sille sanonut. Ja jos on sua kohtaan mairea, niin onko sillä taustaa, että on ollut aikaisemmin pahakin kiusaaja ja jäänyt siitä kiinni? Sen takia yrittää olla yliystävällinen ja epäonnistuu siinä silti.
Kuka muka on hiljainen hiiri? Voi sanoa että on hiljainen, mutta että hiiri. Annetaan vähän enemmänkin mielikuvia kuin pelkkä hilajisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas näkee miten narkki piiloutuu normaaliksi.
Teenhän mäkin vapaa-ajalle kaikenlaista keppostelua, mutta työpaikalla olen ihan kunnollinen. Luulisi, että on normaalia, että on työrooli ja vapaa-ajan rooli
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Nää moukat ei vaan tajua, jos niille ei vastaa jotain moukkamaista takaisin. Muuten ne vain tyytyväisenä myhäilevät, että olinpa taas ihanan puhelias ja suorasukainen oma itseni. Paransin työyhteisön ilmapiiriä puhumalla hiljaiselle hiirellekin.
Kiinnostaisi kyllä tietää mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä joka nimittelee toista hiljaiseksi _hiireksi_. Eikö tuo nyt ole tarkoitettu pelkästään vaan loukkaavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Mitä tuollaiseen voi sanoa? Itse jäisin ihan sanattomaksi jos olisin ap. Itsekin sellainen jota on luonnehdittu hiljaise
Vaikka: Ja sinä se et yhtään mieti mitä suustasi päästelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Nää moukat ei vaan tajua, jos niille ei vastaa jotain moukkamaista takaisin. Muuten ne vain tyytyväisenä myhäilevät, että olinpa taas ihanan puhelias ja suorasukainen oma itseni. Paransin työyhteisön ilmapiiriä puhumalla hiljaiselle hiirellekin.
:D kovaäänisiä sekä yksinkertaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että hänen kommenttinsa loukkasi sinua. Kummallista, että hänen piti määritellä sinut.
Hiiret ovat söpöjä. :)
Mikähän siinä muuten On että tuollaisten möläytteöijöiden täytyy aina korostaa ja tuoda ilmi miten jotkut on hiljaisempia kuin toiset? Ahdistaako heitä niin paljon toisten hiljaisuus vai puhuvatko he vaan kaiken mitä mieleen tulee ja miksi he ajattelevat niin ilkeästi?
Tämä on totta. Ehkä heistä se heidän oma mölyämisensä on niin mahtavaa?
Erittäin loukkaava sanonta.