Mitä lantturuokia tekisitte kuin lanttulaatikon?
Kommentit (48)
juuri tein uunijuureksia (lanttua, hokkaidokurpitsaa, naurista, palsternakkaa, porkkanaa, punajuurta, sipulia, timjamia, suolaa, öljyä). Ei mistään kaupan puolieinespakastepussista, vaan ihan alusta loppuun itse vihannesten pilkkomisineen. Tosi herkullista tuli, lapset ensin vähän nirsoili, mutta kun maistoivat, niin santsiannos oli kukkuralautasellinen. Lisänä oli uunimakkaraa, lihansyöjille, kasvissyöjille paahdettuja tofukuutioita. Lisäksi vielä sitten vihersalaattia.
Tuli niin hyvää, että koko perhe pyysi, että toistekin syödään samaa. Jos vierastaa lantun makua, niin tuu uunijuuresresepti on siitä hyvä että voi itse säännöstellä lantun määrää ja laittaa enemmän lempijuureksia.
Lanttukukkosia voi myös lantusta tehdä
juureskeittoon voi myös laittaa lanttua
lanttu on itse asiassa oikein hyvää, jos sen valmistaa oikein. Olen huomannut, että jotkut ihmiset, jotka sanovat inhoavansa lanttua, ovat kokeneet kitkerän makuista lanttua. Ymmärrän, että siitä voi tullakin inho lanttua kohtaan.
Leikkaat siitä ohuita siivuja ja pari vrk suolassa. Sitten ku oikeen kuvittelet niin se on graavilohta. Vegeä parhaimmillaan.
Instassa oli kiva ohje lasagne ohje jossa osa lasagne levyistä oli korvattu lantulla, muuten ihan perinteinen lasagne.
Lanttu ei leikkaa.
Leikkaa lanttua siivuiksi. Syö raakana.
Meillä lämmitetään puu-uunia joka päivä, niin olen paistanut kokonaisia lanttuja folioon käärittyinä uunissa. Olen syönyt näin paistettuja lanttuja viipaloituna ruisleivän päällä. Hyvää on!
Makaronilaatikko, maksalaatikko ja ranskalaiset ja nakit.
lanttukukko
paistettuja lanttukuutioita, sellasia makeita karamellisoituneita
lantturaastetta rusinoilla 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Lanttu on hyvin vaikeasti sulava ja närästystä aiheuttava juures, joka on lähinnä kuitua. Esim porkkana on paljon hyödyllisempi asia.
Lantun c-vitamiinipitoisuus kyllä tekee siitä erittäin hyödyllisen.
Kahdessa puolukassa on enemmän c-vitamiinia. C-vitamiinin puute ei ole ollut ongelma sataan vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Lantturaaste rusinoilla.
Voisko teidän lantturaasteen jo todellakin lähettää aikakoneella vuoteen 1973 koulukiusattavaksi. Ja ruokatunnilla opettaja vahtimaan että mitään ei jätetä!
Meillä menee lanttu tai pari viikossa. Ei se silti mikään pääraaka-aine ole kuin joulun lanttulaatikkoon. Toisaalta ei ole ruokaa mihin se ei osana sopisi, tai keittoihin kuuluu ihan oleellsesti. Useimmin meillä lanttu syödään raakapaloina, uunijuureksina tai raasteena ilman rusinoita.
Keitän lanttukuutiot, paistan ne pannulla ruskeaksi ja lisään kerman, sopii lihan, kanan ja kalan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lantturanskalaisia" uunissa, ja tietysti lantturaastetta. Raastetta voi mehustaa vaikka tilkalla jotain mehua tai sokerivettä, ja heittää sekaan muutaman rusinan.
Oletko joku 85-v mummo?
Vttuako mun mummous sulle haisee, saatanan l ä s k i p e r s e woke, siannaamainen laardikasa. Vvttu mä saan vielä nuoriakin miehiä sänkyyn, senkin persejalkainen.
No nyt!😆
Vierailija kirjoitti:
Miksi maalla asuvat tädit haluavat ehdottomasti syödä hirveitä 70-luvun ruokia?
Asun kaupungissa ja minulle maistuu perinteinen suomalainen ruoka! Myös lanttu!
Lantun c-vitamiinipitoisuus kyllä tekee siitä erittäin hyödyllisen.