Mulla maksoi synnytys (sairaalapäivät), n. 980 €
Aika kalliiksi tuli vaikka Suomessa edullinen hoito onkin.
Olin ennen synnytystä 4 päivää osastolla ja sen jälkeen vielä viikon. Vauva joutui valvontaosastolle joten hänestä meni 7 vrk oma maksu.
18 x 54,60 €
Kommentit (20)
Törkee hinta. Kalliiden verojen maassa sen synnytyksen hinta synnyttäjälle pitäisi olla 0€.
Minulla maksoi satasen. Illalla syntyi, niin meni kahden päivän maksut vaikka sairaalassa ei oltu vuorokauttakaan. Halpaa tuo minusta oli.
Arvaa paljon tulee maksamaan kun kokoomus saa tahtonsa läpi.
On hinnat nousseet suomalaisillekin siis, jos pitää paikkansa. Muistan muutaman vuoden takaa, kun ulkomaalaisia kävi Suomessa synnyttämässä, pääasiallisesti kai venäläisiä, niin keskimääräinen synnytys HUS:ssa maksoi ulkomaalaiselle 2500 euroa. Pidin aika edullisena hintana!
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies synnytti eilen ja putkimies maksoi 165€.
Voi kun oot hauska, ehhehe ehhehe.
Ei se synnytys maksanut vaan se hoito.
Vierailija kirjoitti:
On hinnat nousseet suomalaisillekin siis, jos pitää paikkansa.
Miksei pitäisi? Ihan hinnastossakin se maksujen suuruus lukee.
Vierailija kirjoitti:
Ei se synnytys maksanut vaan se hoito.
Joo joo, siksi laitoinkin sulkuihin sairaalapäivät. Mutta nämä nyt liittyi kokonaan tuohon synnytykseen. Ei ollut mitään erillistä "sairautta".
Ap
Minä olisin onnellinen, että vauva selvisi. En laskisi senttejä😡
Se on älytöntä ettei vastasyntynyttä voida laskea samaan maksukattoon (762 €) äidin kanssa.
Eikö tuossa maksukatto täyttynyt sinulta jo?
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin onnellinen, että vauva selvisi. En laskisi senttejä😡
Niin. Miksei yhteiskunta ajattele samoin? Pitää vaan repiä viimeisetkin eurot synnyttäjältä...
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa maksukatto täyttynyt sinulta jo?
Ei täyty, koska vauvalle lasketaan oma maksukatto.
Mulla maksoi 2021 n. 48€. Polikliininen synnytys.
Alaikäiset lasketaan huoltajan kanssa samaan maksukattoa, otapa yhteyttä laskutukseen.
Euroopan maaksi kuitenkin kallista. Harvassa ovat ne Euroopan maat, joissa julkisella puolella pitää sairaalassa olosta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Alaikäiset lasketaan huoltajan kanssa samaan maksukattoa, otapa yhteyttä laskutukseen.
Oho. Onko noin? Pitää siis itse pyytää palautus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Onko noin? Pitää siis itse pyytää palautus?
Jotkut laskutusjärjestelmät on sellaisia ettei ne huomioi automaattisesti äitiä ja lasta samoihin tietoihin. Ne kyllä palauttaa liikaa maksetut kun vaan ottaa yhteyttä.
Meillä mies synnytti eilen ja putkimies maksoi 165€.