Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lantturuokia tekisitte kuin lanttulaatikon?

Vierailija
01.02.2025 |

Saa kertoa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maalla asuvat tädit haluavat ehdottomasti syödä hirveitä 70-luvun ruokia?

Syökää te homot tofua. 70-luvun ruoat ovat hyviä. 

Vierailija
42/48 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juuri tein uunijuureksia (lanttua, hokkaidokurpitsaa,  naurista, palsternakkaa, porkkanaa, punajuurta, sipulia, timjamia, suolaa, öljyä). Ei mistään kaupan puolieinespakastepussista, vaan ihan alusta loppuun itse vihannesten pilkkomisineen. Tosi herkullista tuli, lapset ensin vähän nirsoili, mutta kun maistoivat, niin santsiannos oli kukkuralautasellinen. Lisänä oli uunimakkaraa, lihansyöjille, kasvissyöjille paahdettuja tofukuutioita. Lisäksi vielä sitten vihersalaattia.

Tuli niin hyvää, että koko perhe pyysi, että toistekin syödään samaa. Jos vierastaa lantun makua, niin tuu uunijuuresresepti on siitä hyvä että voi itse säännöstellä lantun määrää ja laittaa enemmän lempijuureksia.

Lanttukukkosia voi myös lantusta tehdä

juureskeittoon voi myös laittaa lanttua

lanttu on itse asiassa oikein hyvää, jos sen valmistaa oikein. Olen huomannut, että jotkut ih

Uunijuuresten päälle voi myös hunajaa vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lantturanskalaisia" uunissa, ja tietysti lantturaastetta. Raastetta voi mehustaa vaikka tilkalla jotain mehua tai sokerivettä, ja heittää sekaan muutaman rusinan.

Oletko joku 85-v mummo?

Vttuako mun mummous sulle haisee, saatanan  l ä s k i p e r s e   woke, siannaamainen laardikasa. Vvttu mä saan vielä nuoriakin miehiä sänkyyn, senkin persejalkainen.

😂

Vierailija
44/48 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smootiena porkkanan kaa

Vierailija
45/48 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunakeitos kuin porkkanaa. Kalakukkoa vai lanttukukkoa. Lanttuperunamuusi ja uunilanttu ihan kuin perunasta. Porkkana muussi. Lihapataan. Raastettua lanttu kuin omena päärynä kuin muukin . Rusinat on vanhaa aikaa mutta Hirveen Hyviä. Sopii raastettuun omenaan kuin kisseliin kuin porkkana raasteeseen kuin pullaan kuin voi hillota. Yllätys mut oliivit ja rusinat sopii salaattiin kuin appelsiinin kanssa. Lattu on raakana yhtä hyvää kuin porkkana ja samoin kypsänä. Ihan herkkua keittää lanttu kuutioita ja puolukkasurvosta. Lopulta pienet asiat on hyviä. Lanttu puuro sose käy myös poron lihan kanssa. 

Vierailija
46/48 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan kuin peruna tai punajuuri. Kuoritaan ja keitetään . Nykyajan nuoret ei osaa yhtään muuta kun Hesburger majoneesilla ja donitsi. Ikinä nähnytkään lehmää tai lanttua saati muuta. Tehtaalta tulee hampurilaispulla kuin maito purkkiin.  Miten olisi lanttuhampurilainen. Ja kielitiedettä jos osaa kääntää sanan Burg tai ham tai missä on Hamburg kaupunki. Tehdään lanttu muussia seuraavaksi. 

Vierailija
47/48 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttukukko on hyvää.

Vierailija
48/48 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan kuin peruna tai punajuuri. Kuoritaan ja keitetään . Nykyajan nuoret ei osaa yhtään muuta kun Hesburger majoneesilla ja donitsi. Ikinä nähnytkään lehmää tai lanttua saati muuta. Tehtaalta tulee hampurilaispulla kuin maito purkkiin.  Miten olisi lanttuhampurilainen. Ja kielitiedettä jos osaa kääntää sanan Burg tai ham tai missä on Hamburg kaupunki. Tehdään lanttu muussia seuraavaksi. 

Sisareni on syntynyt 13 vuotta jälkeen ja meillä on hurjat erot syömistavoissa ja ruokavaliossa, vaikka siis sama äiti ja isä, samat ruokailutottumukset kotona.

Kun minä voin syödä broilerifileen uunijuuresten kanssa enkä kaipaa perunaa tai riisiä siihen mukaan, niin sisareni haluaa ehdottomasti aina kanan kanssa riisiä ja siihen päälle pitää saada valmiskastiketta ja palan painikkeeksi virvoitusjuomaa. Hänelle myös pikaruoka on ruokaa ja salaattia ei voi ottaa, jos on nälkä: silloin syödään kokonainen ateria. Joka päivä pitää syödä viisi ateriaa. 

Olen viimeksi syönyt pikaruokaa jotain 10 vuotta sitten, ranskiksilla pistäydyin itse asiassa 4 vuotta sitten, kun mentiin käymään yhden sukulaisen hautajaisissa ja autokuski halusi pysähtyä puolivaälissä matkaa aterialle huoltsikalle. Katsoin itse siellä buffetpöytää ja kun totesin ettei oikein tee mieli mitään, niin tilasin ranskiset.  Tänään olen syönyt yhden lämpimän aterian ja joskus puolen päivän aikaan maustamatonta jogurttia oman pihan marjoilla (se oli myös aamiainen, sillä valvottiin pitkään, kun käytiin yökävelyllä katsomassa tähtiä). Vähän maha kurnii nyt, mutta kello on jo näin paljon, joten en taida ottaa mitään iltapalaa. Ehkä joku yksi viipale kurkkuvoileipää. Sisarelleni ei myöskään yksi viipale leipää riitä mihinkään. Tuntuu, että hän ei siedä nälän tunnetta yhtään siinä missä minulle mahan kurniminen ei merkitse sitä, että heti pitää sännätä keittiöön. Menen syömään sitten, kun huomaan, että nälkä alkaa vaikuttaa keskittymiseen. Silloin on siis minun aikani mennä hakemaan ruokatäydennystä.

Ollaan siis niin erilaisia. Sisarellani on jalat turvoksissa aina, ranteetkin turvoksissa, minä kävin juuuri lääkärillä valittamassa nilkkakipua rasituksessa ja lääkäri sanoi ihmetellen, että kun jalastani tuntuu kaikki rakenteet tosi hyvin palpoiden ja alkoi kyselemään etten käytä mitään diureetteja, kun ihmisillä "kaikilla" on nykyisin turvotuksia, että, että ei tällaista näe useinkaan.

minulla ei tosiaan ole turvotuksia koskaan. En tiedä johtuuko se siitä, että syön niin monipuolisesti enkä noudata "viisi ateriaa päivässä" sääntöä, vaan syön vain silloin, kun on nälkä, vai johtuuko siitä etten oikein tunnu osaavan syödä mitään valmisruokaa (joka on täynnä suolaa ja rasvaa).

kuitenkin, olen sis minäkin huomannut, että ihmiset nykyisin syövät tosi paljon kaikenlaista valmisruokaa/roskaruokaa. Juurekset merkitsevät usealle perunaa. Vihannes merkitsee niinikään perunaa. Salaatti on joku sellainen ratkaisu, jonka voi ottaa mukaan junaan ja sitten kun juna psyähtyy seuraavan kerran, voi juosta asemarakennukseen hakemaan matkalta varaamansa pizzan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi