Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista että joillakin keski-ikäisillä ei ole yhtään omaisuutta?

Vierailija
31.01.2025 |

Itse olen vasta 33 vuotias, minulla on sijoitussalkku joka on noin 100 000e, pian velaton asunto jonka arvo on 200 000e, velaton auto ja vähän sukan varressa on myös rahaa. Miten siis voi olla mahdollista että jotkut keski-ikäiset ei ole kerryttäny itselleen yhtään varallisuutta? Jotkut asuu vuokralla eikä ne omista edes henkilöautoa. 

Minne te laitatte rahanne? 

Kommentit (403)

Vierailija
221/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoneet omaisuutensa ja vetäneet röökiä. Muutoinhan tuo raha kerääntyy aivan väkisin.

Itse yritän matkustelemalla ja yöpymällä hotelleissa törsätä rahani. 

Vierailija
222/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalta ollaan irtisanottu porukkaa esim. Hus ja Attendo.

Ja nyt voi rekrytoida ulkomailta, kun paikallinen sopiminen tuli voimaan ja saa poiketa työehtosopimuksen palkoista ja lomista.

Ei tarvitse enää maksaa 38 lomapäivää.

Mä olen Attendolla töissä eikä meillä irtisanottu tai lomautettu ketään koska meillä henkilöstöpula. Lisää ollaan palkkaamassa kun vain joku hakisi paikkoja. 

Niin varmaan. 

Hoitajia on työttömänä vaikka kuinka paljon. 

Attendo irtisanoi hoitajia Helsingissä. 

Ja saa irtisanoa lisää, kun potkulaki tulee voimaan ja voi ottaa paikallisella sopimisella uusia. 

Joka vuosi valmistuu uusia hoitajia ja voidaan ottaa myös ulkomailta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huitelin ulkomailla useita vuosia ja ostin ensiasunnon vasta 37-vuotiaana. Miksi minun olisi pitänyt kerätä omaisuutta ennen tuota? Nyt olen 55-vuotias ja omaisuutta on ihan tarpeeksi ja asuntolaina maksettu. 

Vierailija
224/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioerohan se ajoi lopulta masennukseen josta toivuttuani tajusin että mitä hiton järkeä on raataa pitkiä päiviä eikä elämässä ole muuta valopilkkua kuin lapset. Myin firman, mökin ja jäin kotipaikalle oleilemaan. Kaadoin puita, tein ja myin klapeja, harrastelin, auttelin kavereita ja kyläläisiä pikku korvausta vastaan ja laitoin paikat kuntoon ja myin lopulta lähes kaiken. Menin oikeisiin töihin, määräaikaiseksi. Nykyään olen vain kesätöissä. Elelen ihan mukavasti. Mitään ei puutu. Ei ollut perintöjä vaan kovaa työtä nuorena ja yritystä. Sen onneksi ymmärsin jo kauan sitten ettei kaikkea tarvitse omistaa. Saahan sitä omaisuutta haalia mutta mukavampi on nautiskella.

Vierailija
225/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa irtisanoa hoitajia ja ottaa tilalle uusia hoitajia niin että poikkea tessin palkoista ja lomista. 

Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025. 

Ja potkulaki tulee voimaan keväällä. 

Pitäähän ne uudet hoitajat opettaa töihin ennenkuin vanhoja irtisanotaan. 

Meillä ei ainakaan olla irtisanomassa ketään eikä lisää ulkomaalaisia oteta kun nykyistenkin kanssa vaikeuksia kieliongelmien vuoksi ja se kuormittaa suomalaisia hoitajia. Vanhukset ei tykkää kun ei osata kieltä. Samaa palkkaa nämä ulkomaalaiset saa. Mennään yksityisen sosiaalialan tessin mukaan ja ihan taulukosta katsotaan palkat eikä keksitä omasta päästä. Myös lomat kertyy ihan tessin mukaan.

Lopeta jo tuo jankutus. Annat itsestäsi todella tyhmän kuvan.

Vierailija
226/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Verohallinto jakaa potkuja ja palkkaa väkeä yhtä aikaa."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010784667.html

Ottavat myös määräaikaisia tekemisiä. 

Ja noi irtisanomiset tuli ennenkuin potkulaki edes tule voimaan. 

Potkulaki tulee keväällä vasta voimaan. 

Vierailija
227/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiin on mennyt paljon rahaa. Silti nyt 48-vuotiaana on jo hieman omaisuuttakin. 

Mihin ap aiot käyttää rahaa, jos et lapsiin? Mitä muuta tarkoitusta löydät elämällesi? Joku ulkomaanmatka tai merkkilaukku on niin pinnallista ja ohimenevää. Tajuat kyllä sitten kun olet liian vanha saamaan lapsia.

Vierailija
228/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa irtisanoa hoitajia ja ottaa tilalle uusia hoitajia niin että poikkea tessin palkoista ja lomista. 

Meillä ei ainakaan olla irtisanomassa ketään eikä lisää ulkomaalaisia oteta kun nykyistenkin kanssa vaikeuksia kieliongelmien vuoksi ja se kuormittaa suomalaisia hoitajia. Vanhukset ei tykkää kun ei osata kieltä. Samaa palkkaa nämä ulkomaalaiset saa. Mennään yksityisen sosiaalialan tessin mukaan ja ihan taulukosta katsotaan palkat eikä keksitä omasta päästä. Myös lomat kertyy ihan tessin mukaan.

Mistä sä uusien palkkaa tiedät. 

Kun minä olin työkokeilussa sairaalassa niin samassa huoneessa sopimusta oli tekemässä vain osastonhoitaja ja osastonsihteeri. Ja ovi oli kiinni. 

Vierailija
229/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin minä sitä omaisuutta tarvitsisin? Mukaan sitä en täältä saa eikä jälkeläisiä ole.

Vierailija
230/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt voi rekrytoida ulkomailta, kun paikallinen sopiminen tuli voimaan ja saa poiketa työehtosopimuksen palkoista ja lomista.

Mä olen Attendolla töissä eikä meillä irtisanottu tai lomautettu ketään koska meillä henkilöstöpula. Lisää ollaan palkkaamassa kun vain joku hakisi paikkoja. 

Niin varmaan. 

Ja saa irtisanoa lisää, kun potkulaki tulee voimaan ja voi ottaa paikallisella sopimisella uusia. 

Joka vuosi valmistuu uusia hoitajia ja voidaan ottaa myös ulkomailta. 

Niin varmaan itsellesi. Ei jokaisesta Attendon yksiköstä irtisanottu väkeä. Se oli tiedossa jo etukäteen, että meiltä ei voi irtisanoa koska on muutenkin liian vähän väkeä. Me ollaan kaukana Helsingistä eikä täällä ole hoitajia samalla tavalla kuin jossakin Helsingissä. Ei meiltä voi irtisanoa kun meille tarvitaan lisää väkeä. Nytkin on paikkoja auki. Paikallista sopimista ei ole vaan ihan voimassa olevan tessin mukaan menee palkat ja lomat.

Lopeta jo tuosta potkulaista jankuttaminen. Ihmeellinen pakkomielle sulle tuo laki etkä näytä tajuavan mitä se oikeasti tarkoittaa. Aivan raivona vain meuhkaat harhoissasi.

Vierailija
231/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tessin mukaan mennään meillä ja sillä selvä.

Vierailija
232/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. 

Joka vuosi valmistuu uusia hoitajia ja voidaan ottaa myös

Kenet tahansa hoitajan voi korvata. 

Hallitus leikkaa kuntaosuuksista. 

Vierailija
233/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi sotesta 500 miljoonaa ja lisää leikataan vuoteen 2026 mennessä. 

Vierailija
234/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole haalinut omaisuutta, mutta raha kerääntyy väkisin tilille, kun on hyvät elämäntavat. Lapsia meillä on kolme ja velaton omakotitalo kaupungissa, jossa kaikki palvelut.

Ensimmäisen asunnon ostin 22 tai 23-vuotiaana. Nyt yritän tuhlata rahaa matkusteluun ja lapsiimme, joilla kyllä on jo itselläkin isot säästöt. 

Kun ei juo, polta eikä narkkaa ja käy kokopäivätyössä niin rahaa vaan kertyy aivan pakosti pankkitileille.

Vierailija
235/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät luuserit alapeukuttaa.

Vierailija
236/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä on suomalaiset jo muihin pohjoismaalaisiin verrattuna. Kiitos ryöstövaltion. Rikas kansa - rikas maa, Köyhä kansa - köyhä maa. Tätä ei ymmärretä täällä kommunismin kehdossa. Luullaan, että voidaan Suomi verottaa köyhiltä rikkaaksi maaksi. Täällä juhlitaan ja ollaan kateellisia pennosista. Suomen mittapuussa menee itselläkin hyvin. Satojen tuhansien sijoitusomaisuus ja on vielä kolme lastakin. Pois täältä lähden, kun kasvavat isoiksi. Paska maa vailla tulevaisuutta.

Vierailija
237/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yli 300 000 ihmisellä maksuhäiriömerkintä ja suomalaisten keskitulo on noin 3700 e/kk. Pienituloisia on myös noin 200 000. Miten ap luulee,että kaikki yli 45 v saisivat kerättyä satojentuhansien sijoitussalkun?!! Monet elää kädestä suuhun, kun inflaatio nostanut järkyttävästi hintoja ja ostovoima on romahtanut. 

Vierailija
238/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole haalinut omaisuutta, mutta raha kerääntyy väkisin tilille, kun on hyvät elämäntavat. Lapsia meillä on kolme ja velaton omakotitalo kaupungissa, jossa kaikki palvelut.

Ensimmäisen asunnon ostin 22 tai 23-vuotiaana. Nyt yritän tuhlata rahaa matkusteluun ja lapsiimme, joilla kyllä on jo itselläkin isot säästöt. 

Kun ei juo, polta eikä narkkaa ja käy kokopäivätyössä niin rahaa vaan kertyy aivan pakosti pankkitileille.

Miehellä hyvä palkka tai yrittäjä. "Helposti" kertyy, kun on kaksi jakamassa menoja! 

Vierailija
239/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kumma juttu, kun kaikkien elämä kulkee samaa rataa kehdosta hautaan, vai miten lie... Pikkusen kannattais kattella sinne oman kuplan ulkopuolelle, niin ei tarvi kysellä tyhmiä. 

Vierailija
240/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisten hoitokoteja lopetetaan ja tilalle tulee kotihoitoa ja yhteisöllistä asumista, jossa ei ole lakisääteistä vähimmäishenkilömitoitusta.