Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla mahdollista että joillakin keski-ikäisillä ei ole yhtään omaisuutta?

Vierailija
31.01.2025 |

Itse olen vasta 33 vuotias, minulla on sijoitussalkku joka on noin 100 000e, pian velaton asunto jonka arvo on 200 000e, velaton auto ja vähän sukan varressa on myös rahaa. Miten siis voi olla mahdollista että jotkut keski-ikäiset ei ole kerryttäny itselleen yhtään varallisuutta? Jotkut asuu vuokralla eikä ne omista edes henkilöautoa. 

Minne te laitatte rahanne? 

Kommentit (403)

Vierailija
241/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanne monilla, lapset ja ehkäpä pienet palkat.

Moni huoltaa yksinään.

Rahakin käyttöä varten tehty ja elämää eletään.

Kaikki eivät elä tiettyjen kaavojen mukaan. Täällä muutenkaan mikää varmaa ole. Toivottavasti sulla muutakin tekemistä kun toisten ihmisten elämää päivitellä  :)

Vierailija
242/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.

Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse. 

Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005861397.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista että 14-vuotias lapsi eli ap haluaa käyttää aikaansa vauvapalstalla provoiluun? Ja vieläpä näin paskalla tarinalla. 

Vierailija
244/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse. 

Hallitus on leikkaamassa noita rahoja ja tilalle tulee kotihoitoa. 

Vierailija
245/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 36 ja rahaa 240t€. Kaikki tehty nollasta. Vaimo sairastellut ja sitä tukenut paljon ja lapsia toki. Ehdin kerätä vaikka yksinkin perheelle hyvin rahaa. Tärkeintä on terveys ja lapset. 

Vierailija
246/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siksi, että pikkasen yksinkertaisemmilla ihmisillä olisi jotain kysyttävää ja meillä älykkäämmillä jotain vastattavaa.

Ihmisen elämään voi tulla muutoksia kuten esim sairaus, avioero, läheisen kuolema. Voivat tulla myös samaan aikaan.

Kaikkia ei kiinnosta raha. Onhan helpompaa elää kun ei tarvitse vahtia omaisuuttaan.

Vierailija
247/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kovasti, kun tapailemallani hyvätuloisella miehellä ei ollut kovinkaan paljon säästöjä. Noh, oli kaksi lasta, oli hiljattain mennyt naimisiin lastensa äidin kanssa, ja ihan häätkin pystyy maksamaan sen 15000 euroa, ja hän antoi exänsä jäädä heidän yhteiseen taloonsa siten, ettei laittanut exää maksamaan hänelle muuta kuin sen, että pääsi lainaosuudestaan eroon. Sinne jäi siis miehen maksamat käsirahat exän taloon. Sama se tietysti sinänsä, kun heidän yhteiset lapset perii molemmat, ja noin lapset saivat äitinsä kanssa jäädä siihen taloon.

Exällään oli vielä somessa paljon kuvia heidän yhteiseltä ajaltaa, ja ovat myös matkustelleet aika paljon. Exänsä oli pienituloisempi. Että ihan veikkaan, että mies maksoi kaiken myös vaimon ja lasten kulut. Ei ole paljoa tainnut jäädä vuosien varrella käteen, vaikka kuinka on

Kyllä hänen exänsä minun olemassaolosta tietää, olemme tavanneetkin. Eivät he siis enää ole yhdessä. Menivät naimisiin vasta, kun heidän lapsensa olivat jo kouluikäisiä, ja vain muutama kuukausi häiden jälkeen erosivat. Minä tapasin miehen vasta eronsa jälkeen.

Tavannut esiteltynä uudeksi puolisoksi vai työtuttavaksi?

Vierailija
248/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on leikkaamassa noita rahoja ja tilalle tulee kotihoitoa. 

Myös omaiseten vastuuta eläkeläisten hoidossa lisätään. 

Vierailija
249/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkäisten hoitokoteja lopetetaan ja tilalle tulee kotihoitoa ja yhteisöllistä asumista, jossa ei ole lakisääteistä vähimmäishenkilömitoitusta eli ei ole välttämättä hoitajaa yöllä. 

Vierailija
250/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ainakaan eronnut että olisin saanut miehen keräämän omaisuuden. Itsehän en töihin mene kun se on niin rankkaa ja haluan käyttää aikani minua itse kiinnostaviin asioihin

Vierailija
251/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vaan hölmöjä. Ei oo ollu lukupäätä koulussa ja käyny vaan amiksen ja ei osaa muutenkaan elää säästeliäästi.

Vierailija
252/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voit saada potkut hoitotyöstä ja lisäksi sinun pitää hoitaa eläkkeellä olevia vanhempiasi, koska apua ei välttämättä saa. 

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta eikä rahat riitä millään kaikkien hoitoon. 

Vierailija
253/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Verohallinto jakaa potkuja ja palkkaa väkeä yhtä aikaa."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010784667.html

Ottavat myös määräaikaisia tekemisiä. 

Ja noi irtisanomiset tuli ennenkuin potkulaki edes tule voimaan. 

Potkulaki tulee keväällä vasta voimaan. 

Potkulakihullu on muuten malliesimerkki tämmösestä keski-ikäsestä jolla ei oo mitään omaisuutta.

Vierailija
254/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä omaisuutta pitää haalia? Ihminen pärjää aika vähällä loppujen lopuksi. Tuoko lihava sijoitussalkku onnea? Mitä vaatimattomammin elää, sitä vähemmällä pääsee. En ole todellakaan tyhjätasku, mutta en myöskään keskity rahan perässä juoksemiseen. 

Kyllä lihava sijoitussalkku tuo kummasti onnea. Saan passiivista tuloa asunnoista ja osinkoa osakkeista. Kun raha tekee rahaa niin aikamoinen taakka lähtee omilta harteilta. Jos menisi työpaikka tai terveys niin tulisin toimeen siltikin. Uskon että moni voi samaistua tähän.

Vierailija
255/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut yhtä hyvä tuuri kuin sulla, siinäpä se. 

Vierailija
256/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tästä syystä kunnalliset vanhainkodit olisi pitänyt säästää eikä yksityistää... Kunnallisesrakin asukas maksaisi vain osan itse, mutta kun se ei olisi enää yksityinen, sen ei tarvitsisi tuottaa omistajilleen osinkoja...

Vierailija
257/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei osaa ottaa viinaa ja tupakinpolton kanssakin on vähän niin ja näin.

Vierailija
258/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä omaisuutta pitää haalia? Ihminen pärjää aika vähällä loppujen lopuksi. Tuoko lihava sijoitussalkku onnea? Mitä vaatimattomammin elää, sitä vähemmällä pääsee. En ole todellakaan tyhjätasku, mutta en myöskään keskity rahan perässä juoksemiseen. 

Kyllä lihava sijoitussalkku tuo kummasti onnea. Saan passiivista tuloa asunnoista ja osinkoa osakkeista. Kun raha tekee rahaa niin aikamoinen taakka lähtee omilta harteilta. Jos menisi työpaikka tai terveys niin tulisin toimeen siltikin. Uskon että moni voi samaistua tähän.

Osinko on oman rahan siirtämistä taskusta toiseen ja joutuu maksaa 30% veron siinä välissä

Vierailija
259/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta minua säälittää tuollainen elämän pönkittäminen ja mammonan palvonta. Viimeistään 70v päästä olet mullan alla, etkä ole saanut otettua mitään mukaasi tuonpuoleiseen.

Vierailija
260/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osinko on oman rahan siirtämistä taskusta toiseen ja joutuu maksaa 30% veron siinä välissä

Sinulla ei taida hirveästi olla omaa kokemusta osingoista?