Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista että joillakin keski-ikäisillä ei ole yhtään omaisuutta?

Vierailija
31.01.2025 |

Itse olen vasta 33 vuotias, minulla on sijoitussalkku joka on noin 100 000e, pian velaton asunto jonka arvo on 200 000e, velaton auto ja vähän sukan varressa on myös rahaa. Miten siis voi olla mahdollista että jotkut keski-ikäiset ei ole kerryttäny itselleen yhtään varallisuutta? Jotkut asuu vuokralla eikä ne omista edes henkilöautoa. 

Minne te laitatte rahanne? 

Kommentit (408)

Vierailija
401/408 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

150€ /kk laittanut säästöön 22v, lainat maksettu, missään ei ole tuntunut tuo 150€, kun se aina on tilistä automaattisesti mennyt. Säästäminen on helppoa.

Vierailija
402/408 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Warren Buffetti on tehny 99% omaisuudestaan 50 ikävuoden jälkeen.

Eli Jos on kymppitonni viiskymppisenä, vielä ehtii miljonääriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/408 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli 30 vuotiaalla se, ettei ole omaisuutta on täysin mahdollista. Jos lähdet täysin nollasta 15-18 vuotiaana maailmalle, niin pienellä palkalla elävänä joudut elämään vuosia velaksi, koska syödä pitää, tarvitsee lämpimän asunnon ja vaatetusta. Jos lisäksi opiskelet johonkin ammattiin se maksaa ja tuona aikana et voi olla ansiotyössä. Nämä kaikki aiheuttavat sen että maksat velkoja yli 30 vuotiaaksi ja sitten vasta voit alkaa sijoittamaan. Nuo puheet ettei ymmärrä yli 30 vuotiaan olevan ilman omaisuutta, ovat kultalusikka suussa eläneen porhon juttuja eli edellisen sukupolven auttanutta kaverin kertomuksia. Omasta kokemuksesta tiedän asian ja en ole hänen kanssaan samaa mieltä. Yli 40 vuotiaasta vois noin sanoa, koska silloin jo on ollut aikaa järjestään asiansa, vaikka aloittaisi täysin nollasta. Nollasta aloittaneita ei liene paljon, mutta on meitä surkimuksia jonkun verran

Vierailija
404/408 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhteiskunta sekä naiset ilkeästi sortavat yksinäiset, kiltit ja kunnolliset miehet parisuhtettomuuden seksittömään tilaan niin eipä sitä paljoa viitsi uraa tehdä. Säästöjä ei kerry, koska töitä ei ole mitään järkeä naisille kelpaamattomuuden takia tehdä. 

Vierailija
405/408 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska olen asunut neljässä eri maassa ja laittanut kaikki rahani matkusteluun. Ei harmita yhtään. Kaikki ei elä kuin aloittaja.

406/408 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 40-50v naisia jotka ovat työelämässä mutta köyhiä.

Ei yhtään omaisuutta ja asuvat vuokralla.

Kaikki ovat eronneet ja yksinhuoltajia.

Vierailija
407/408 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin asunnon ja auton pois. Nyt kaupungissa vuokralla ja rahat kasvamassa korkoa. Ihana, kun en omista mitään. Vapauttavaa!

Vierailija
408/408 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lähes kaiken ilmaiseksi elämässäni. Sain talon kun äiti kuoli. Myin äidin talon koska se oli liian iso 155 neliöinen se oli äitini lapsuuden koti jossa minäkin kasvoin.

Sain isältäni 250000 euroa, äidiltä jäi 360000 euroa. Isä antoi rahat perintöveroihin. Töitä olen tehnyt aika vähän elämäni aikana. Armeijan jälkeen menin raksatöihin jossa olin 32  vuotiaaksi asti. Olen nyt 50 vuotias. Jotenkin 33 vuotiaana vaan en saanut enää mitenkään töitä vaikka kuinka hain töitä niin en kelvannut enää töihin. Luovutin sitten sen suhteen moneksi vuodeksi. 40 vuotiaana pääsin telakalle 8 kuukaudeksi maalaustöihin. Sen jälkeen en ole käytännössä saanut töitä vaikka mulla on hyvä koulutus, ammattikortteja tusina, ajokortti ja kaikki. Olen sitten lähinnä kalastanut viimeiset 8 vuotta ja myynyt kalaa ajankuluksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä