Miten voi olla mahdollista että joillakin keski-ikäisillä ei ole yhtään omaisuutta?
Itse olen vasta 33 vuotias, minulla on sijoitussalkku joka on noin 100 000e, pian velaton asunto jonka arvo on 200 000e, velaton auto ja vähän sukan varressa on myös rahaa. Miten siis voi olla mahdollista että jotkut keski-ikäiset ei ole kerryttäny itselleen yhtään varallisuutta? Jotkut asuu vuokralla eikä ne omista edes henkilöautoa.
Minne te laitatte rahanne?
Kommentit (403)
Lasten lähtökohdat ovat taloudellisesti hyvin erilaiset. Lapsuus ja perhe myös vaikuttavat menestymiseen koulussa, opinnoissa, työelämässä, kaveripiirissä, harrastuksissa. Kun on hyvä lähtökohta, menestyminen on todennäköisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiin on mennyt rahat. Kolme lasta on maksanut tässä 20 vuoden aikana aika paljon.
Onko mitään järkeä tehdä lapsia tälläiseen maahan? Lapset vaatii myös rahaa.
Itse en ainakaan meinaa tänne lapsia tehdä.
ap
En ole varma, tekisikö enää lapsia jos olisin tiennyt millainen maailma on nykyään, nyt ne on jo aikuisia. Mutta kun et tee lapsia, olet syyllinen että Suomeen pitää saada ulkomaista työvoimaa ja sekin on pahapaha 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sairaspäivärahaa leikataan - Näin rajusti keskituloiset kärsivät."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/15e64082-540a-40da-813d-6b33dbbd039f
Eli 3000 bruttopalkalla saa sairaspäivärahaa 1300 netto, jos sairastuu syöpään tai murtuu jalka.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Sairaspäivärahaleikkaus tuli voimaan tämän vuoden alusta.
Ei tuo paskavam mainen linkkispämmääjä sitä tajua. Ei mene millään jakeluun, että nyt ei keskustella siitä mitä tuleva tuo vaan siitä miten tämän hetkiset keski-ikäiset eivät ole jotkut kerryttäneet omaisuutta. Siis ajalla ennen näitä muutoksia. Ei vain tajua tämä ääliö nyt tätä vaan spämmää ketjua täyteen. Tekisi oman aloitu
Mikä hel vetti sua vaivaa??? Lopeta jo tuo jankutus trollaaminen. Et vieläkään tajua mistä tässä aloituksessa on kyse vaan ähiset omaa ähkyäsi. Olet aivan saa tanan tyhmä ihminen.
Miksi sossun pitäisi mulle maksaa yhtään mitään???? Kuka mut on irtisanomassa???? Ei yhtään kukaan kun työnantaja on nytkin kusessa kun ei meinaa riittää ammattitaitoista väkeä töihin. Palkka mulla on enemmän kuin 2400€ ja ainoa lapsi asuu jo omillaan.
Sä sen sijaan olet päässyt läpi hädin tuskin peruskoulun, saat Kelan tukia ja trollaat päivät pitkät täällä palstalla. On sulla hieno elämä.
Potkulaki tulee keväällä voimaan.
Onko sulla 2 kuukauden säästöt ansiosidonnaisen odottamista varten vai pelkillä lapsilisilläkö meinaat kaiken maksaa.
Minä säästän aina töissä ollessa ton 2 kuukauden ansiosidonnaisodottelu rahan.
Siksi en ota kuukauden sijaisuutta, jos ei ole puskuria tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli 3000 bruttopalkalla saa sairaspäivärahaa 1300 netto, jos sairastuu syöpään tai murtuu jalka.
Ei tuo paskavam mainen linkkispämmääjä sitä tajua. Ei mene millään jakeluun, että nyt ei keskustella siitä mitä tuleva tuo vaan siitä miten tämän hetkiset keski-ikäiset eivät ole jotkut kerryttäneet omaisuutta. Siis ajalla ennen näitä muutoksia. Ei vain tajua tämä ääliö nyt tätä
Kuule, minulla on AMK tutkinto ja cv on 2 sivua.
Sulla tyhmänä on asuntovelkaa ja kulutusluottoa ja kun potkulaki tulee voimaan, olet täysin kusessa.
Aikanaan tein firmaan isoja investointeja lainarahalla, sitten sairastuin vakavasti ja siinä meni terveyden lisäksi firma, asunto ja kaikki muukin. Jäi vain velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo paskavam mainen linkkispämmääjä sitä tajua. Ei mene millään jakeluun, että nyt ei keskustella siitä mitä tuleva tuo vaan siitä miten tämän hetkiset keski-ikäiset eivät ole jotkut kerryttäneet omaisuutta. Siis ajalla ennen näitä
Kenelle mahdoit vastata kun ei taas lainaukset näy.
Paskat sulla mitään tutkintoja on. Ei noin tyhmä ihminen ole selvinnyt edes ammattikoulusta. Elät Kelan tukien varassa ja ihan turha selittää yhtään mitään. Et ymmärrä yhtään mitään mitä sulle selitetään vaan jankutat vain.
Mä en tule olemaan kusessa ja sekös sua vituttaa siellä itsemurhakuutiossa.
Ihmisillä on 200 000 asuntovelkaa ja kulutusluotolla matkoja, veneitä ja autoja.
Kun potkulaki tulee ovat täysin kusessa ja luottokortti voidaan sulkea.
Ihmettelin kovasti, kun tapailemallani hyvätuloisella miehellä ei ollut kovinkaan paljon säästöjä. Noh, oli kaksi lasta, oli hiljattain mennyt naimisiin lastensa äidin kanssa, ja ihan häätkin pystyy maksamaan sen 15000 euroa, ja hän antoi exänsä jäädä heidän yhteiseen taloonsa siten, ettei laittanut exää maksamaan hänelle muuta kuin sen, että pääsi lainaosuudestaan eroon. Sinne jäi siis miehen maksamat käsirahat exän taloon. Sama se tietysti sinänsä, kun heidän yhteiset lapset perii molemmat, ja noin lapset saivat äitinsä kanssa jäädä siihen taloon.
Exällään oli vielä somessa paljon kuvia heidän yhteiseltä ajaltaa, ja ovat myös matkustelleet aika paljon. Exänsä oli pienituloisempi. Että ihan veikkaan, että mies maksoi kaiken myös vaimon ja lasten kulut. Ei ole paljoa tainnut jäädä vuosien varrella käteen, vaikka kuinka on hyvätuloinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo paskavam mainen linkkispämmääjä sitä tajua. Ei mene millään jakeluun, että nyt ei keskustella siitä mitä tuleva tuo vaan siitä miten tämän hetkiset keski-ikäiset eivät ole jotkut
Kuule minulla on AMK tutkinto.
Tutkinto ei takaa töitä nykypäivänä.
Jollakin heittää iso ratas tyhjää ja trollaa tässä ketjussa. Vai, että muka koulutettu ihminen. No ei kyllä ole. Joku sairaseläkkeellä oleva mt-potilas foliohattuineen tuo on.
Jos sut irtisanotaan ja olet 40 niin et saa välttämättä kutsua edes työhaastatteluun.
Hakijoita on satoja.
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025
Eikös se Satonen lähtenyt ulkomaille rekrytoimaan hoitajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo paskavam mainen linkkispämmääjä sitä tajua. Ei mene millään jakeluun, että nyt ei keskustella siitä mitä tuleva tuo vaan siitä mit
Sun tutkinto on hädin tuskin läpi käyty peruskoulu. Ei mitään muuta.
Mulla on töitä ja se ei miksikään muutu vaikka kuinka kiukuttelisit. Mun työnantajalla ei ole varaa irtisanoa ketään kun nytkin ollaan jo kusessa. Meille ei voi tulla töihin ilman koulutusta muuta kuin oppisopimuksella. Itselläni on AMK-tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin heittää iso ratas tyhjää ja trollaa tässä ketjussa. Vai, että muka koulutettu ihminen. No ei kyllä ole. Joku sairaseläkkeellä oleva mt-potilas foliohattuineen tuo on.
Sä voit menettää mielenterveytesi, kun potkulaki tulee voimaan ja alat maksamaan sitä 200 000 asuntovelkaasi 595 työmarkkinatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit menettää mielenterveytesi, kun potkulaki tulee voimaan ja alat maksamaan sitä 200 000 asuntovelkaasi 595 työmarkkinatuella.
Ei mulla mitään 200 000 euron asuntovelkaa ole enkä ole jäämässä työttömäksi. Jos jostain ihmeen syystä jäisin työttömäksi, niin mä saisin ansiosidonnaista jolla maksaisin hyvin helposti asuntolainan lyhennyksen korkoineen. Laina on paljon vähemmän kuin 200 000€.
Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin kovasti, kun tapailemallani hyvätuloisella miehellä ei ollut kovinkaan paljon säästöjä. Noh, oli kaksi lasta, oli hiljattain mennyt naimisiin lastensa äidin kanssa, ja ihan häätkin pystyy maksamaan sen 15000 euroa, ja hän antoi exänsä jäädä heidän yhteiseen taloonsa siten, ettei laittanut exää maksamaan hänelle muuta kuin sen, että pääsi lainaosuudestaan eroon. Sinne jäi siis miehen maksamat käsirahat exän taloon. Sama se tietysti sinänsä, kun heidän yhteiset lapset perii molemmat, ja noin lapset saivat äitinsä kanssa jäädä siihen taloon.
Exällään oli vielä somessa paljon kuvia heidän yhteiseltä ajaltaa, ja ovat myös matkustelleet aika paljon. Exänsä oli pienituloisempi. Että ihan veikkaan, että mies maksoi kaiken myös vaimon ja lasten kulut. Ei ole paljoa tainnut jäädä vuosien varrella käteen, vaikka kuinka on hyvätuloinen mies.
Epäilisin, että tosiasiassa tapailet varattua perheenisän tämän vaimon tietämättä.
Ansiosidonnaiseen tuli 2 porrastusta.
Eli jos palkka 2400 niin saa 2 kuukautta ansiosidonnaista 1000 netto, sitten porrastus ja 800 netto ja tohon tulee jonkin ajan päästä vielä toinen porrastus.
Jos palkka pienempi niin saa vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla mitään 200 000 euron asuntovelkaa ole enkä ole jäämässä työttömäksi. Jos jostain ihmeen syystä jäisin työttömäksi, niin mä saisin ansiosidonnaista jolla maksaisin hyvin helposti asuntolainan lyhennyksen korkoineen. Laina on paljon vähemmän kuin 200 000€.
Mene hoitoon.
Työnantaja päättää, jos sut irtisanotaan.
Kaupungin työpaikat on savuttomia ja sä hypit tupakalla. Ai jai.
Jos minä olisin ap, pyrkisin taloudelliseen riippumattomuuteen. Yhteiskunta on muuttunut todella turvattomaksi. Asiantuntijatöissä muutos on niin nopeaa, etä tämän päivän superosaaja saattaa olla huomispäivän turhake. Suorittavaa työtä tekijöillä se on kilpajuoksu pohjalle aina vain huonommilla työehdoilla. Yrittäjyydessä ei tarvita kuin yksi Xin tai Trumpin päätös ja firma on konkassa.
Oma työelämä ei ikävä kyllä ole mennyt suunnitelmien mukaan, joten olen liian vanha vaurastumaan. n. 100k on kasassa. Ei sentään tarvitse murehtia rikkoutuneesta jääkaapista, mutta jos tippuu oravanpyörästä, luultavasti ei sa edes tukia ennen kuin kaikki on käytetty.