Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista että joillakin keski-ikäisillä ei ole yhtään omaisuutta?

Vierailija
31.01.2025 |

Itse olen vasta 33 vuotias, minulla on sijoitussalkku joka on noin 100 000e, pian velaton asunto jonka arvo on 200 000e, velaton auto ja vähän sukan varressa on myös rahaa. Miten siis voi olla mahdollista että jotkut keski-ikäiset ei ole kerryttäny itselleen yhtään varallisuutta? Jotkut asuu vuokralla eikä ne omista edes henkilöautoa. 

Minne te laitatte rahanne? 

Kommentit (403)

Vierailija
201/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaiseen tuli 2 porrastusta.

Eli jos palkka 2400 niin saa 2 kuukautta ansiosidonnaista 1000 netto, sitten porrastus ja 800 netto ja tohon tulee jonkin ajan päästä vielä toinen porrastus.

Jos palkka pienempi niin saa vielä vähemmän.

Jollain kaupan osa-aikatyöllä ansiosidonnainen on 600.

Lapsikorotukset poistettiin ja jo ensimmäinen porrastus vie 1/5 osan lisää. Ja sitten tulee vielä toinen porrastus.

Vierailija
202/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollakin heittää iso ratas tyhjää ja trollaa tässä ketjussa. Vai, että muka koulutettu ihminen. No ei kyllä ole. Joku sairaseläkkeellä oleva mt-potilas foliohattuineen tuo on.

Sä voit menettää mielenterveytesi, kun potkulaki tulee voimaan ja alat maksamaan sitä 200 000 asuntovelkaasi 595 työmarkkinatuella.

Ei mulla mitään 200 000 euron asuntovelkaa ole enkä ole jäämässä työttömäksi. Jos jostain ihmeen syystä jäisin työttömäksi, niin mä saisin ansiosidonnaista jolla maksaisin hyvin helposti asuntolainan lyhennyksen korkoineen. Laina on paljon vähemmän kuin 200 000€.

Mene hoitoon.

Työnantaja päättää, jos sut

En mä missään kaupungilla ole töissä vaan yksityisellä työnantajalla. Tupakkaa en ole polttanut koskaan. 

Mene hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tärkein linkki tuolle vajaaälyiselle spämmääjälle.

https://www.mielenterveystalo.fi/fi 

Vierailija
204/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollakin heittää iso ratas tyhjää ja trollaa tässä ketjussa. Vai, että muka koulutettu ihminen. No ei kyllä ole. Joku sairaseläkkeellä oleva mt-potilas foliohattuineen tuo on.

Sä voit menettää mielenterveytesi, kun potkulaki tulee voimaan ja alat maksamaan sitä 200 000 asuntovelkaasi 595 työmarkkinatuella.

Ei mulla mitään 200 000 euron asuntovelkaa ole enkä ole jäämässä työttömäksi. Jos jostain ihmeen syystä jäisin työttömäksi, niin mä saisin ansiosidonnaista jolla maksaisin hyvin helposti asuntolainan lyhennyksen korkoineen. Laina on paljon vähemmän kuin 200 000€.

Mene hoitoon.

<

Yksityisellä vasta irtisanotaankin kohta.

Ihmiset ostaa Temusta.

Ja tilalle saa ottaa uuden palkkatuella. Valtio maksaa 50 % palkasta.

Vierailija
205/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ole yhtä onnekkaita.

Itsellä toki nyt 50 vuotiaana yli 400 00 omaisuus.

Siis yli 400 000, osakkeissa ja rahastoissa 150 000, säästötilillä lähes 100 000 ja asunto-osake ja ympärivuotisesti asuttava kesämökki isolla tontilla, 10 ha metsäpalsta etc.

Mutta kukaan ei kyllä kadehdi viiskymppistä. Nuoruutta ei saa rahalla. 

Vierailija
206/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kovasti, kun tapailemallani hyvätuloisella miehellä ei ollut kovinkaan paljon säästöjä. Noh, oli kaksi lasta, oli hiljattain mennyt naimisiin lastensa äidin kanssa, ja ihan häätkin pystyy maksamaan sen 15000 euroa, ja hän antoi exänsä jäädä heidän yhteiseen taloonsa siten, ettei laittanut exää maksamaan hänelle muuta kuin sen, että pääsi lainaosuudestaan eroon. Sinne jäi siis miehen maksamat käsirahat exän taloon. Sama se tietysti sinänsä, kun heidän yhteiset lapset perii molemmat, ja noin lapset saivat äitinsä kanssa jäädä siihen taloon.

Exällään oli vielä somessa paljon kuvia heidän yhteiseltä ajaltaa, ja ovat myös matkustelleet aika paljon. Exänsä oli pienituloisempi. Että ihan veikkaan, että mies maksoi kaiken myös vaimon ja lasten kulut. Ei ole paljoa tainnut jäädä vuosien varrella käteen, vaikka kuinka on hyvätuloinen mies.

Epäilisin, että tosiasiassa tapailet varattua perheenisän tämän vaimon tietämättä.

Kyllä hänen exänsä minun olemassaolosta tietää, olemme tavanneetkin. Eivät he siis enää ole yhdessä. Menivät naimisiin vasta, kun heidän lapsensa olivat jo kouluikäisiä, ja vain muutama kuukausi häiden jälkeen erosivat. Minä tapasin miehen vasta eronsa jälkeen.

Vierailija
207/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mielenterveystalo.fi/fi&nbsp;

Tonne sä joudut, kun tulee potkulaki etkä saa toimeentulotukea, kun sulla on lainaa

🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
208/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mua ihmetyttää vuorostaan kuinka naiivi olet.

Etkö ole vielä tohon ikään oppinut mitään ihmiselämästä tai kohtaloista?

Sunkin asiat voi todella nopeasti muuttua.

Elämä opettaa.

Vierailija
209/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni saikuttaja saa kenkää heti, kun potkulaki tulee voimaan.

Ei tarvitse hommata sijaista, kun sun lapset on taas kipeenä.

Vierailija
210/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon.

Ihmisten Temusta ostamiset ei vaikuta mun työhön millään tavalla. Mä olen hoitoalalla töissä ja meidän työpaikka on sellainen, että sinne tarvitaan lisää väkeä töihin. Ei ole varaa irtisanoa ketään. Hoitoalan töitä ei tehdä palkkatuella. Oppisopimuksella voi tulla lähihoitajaksi tai hoiva-avustajaksi opiskelemaan, mutta ei sairaanhoitajaksi. 

Mene hoitoon.

Vierailija
211/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.mielenterveystalo.fi/fi&nbsp;

Tonne sä joudut, kun tulee potkulaki etkä saa toimeentulotukea, kun sulla on lainaa

🤣🤣🤣🤣🤣

Ei mulla ole pelkoa tuonne joutumisesta koska en ole saamassa potkuja. Enkä mä ansiosidonnaisella edes saisi mitään toimeentulotukea ja säästöjäkin on.

Mene hoitoon.

Vierailija
212/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalta ollaan irtisanottu porukkaa esim. Hus ja Attendo.

Ja nyt voi rekrytoida ulkomailta, kun paikallinen sopiminen tuli voimaan ja saa poiketa työehtosopimuksen palkoista ja lomista.

Ei tarvitse enää maksaa 38 lomapäivää.

Vierailija
213/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan tein firmaan isoja investointeja lainarahalla, sitten sairastuin vakavasti ja siinä meni terveyden lisäksi firma, asunto ja kaikki muukin. Jäi vain velkaa.

Ap elää omassa kuplassaan, älä turhaa hölmölle selitä elämän realiteetteja.

Vierailija
214/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko asunut kauankin mamman helmoissa. Syönyt ilmaseksi, asunut ilmaseksi?

Vierailija
215/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei pääse uraputkeen sisään ja voi olla kaikenlaisia sairauksia ja vaivoja jotka estää vaurastumisen. 

Ja sitten on se laaja keski- ja hyvätuloisten porukka, joka elää kädestä suuhun kaiken hassaten. Korkeintaan seinissä on rahaa. 

Juu, eletään kuin miljonäärit vaikkei sellaisia ollakaan: Vuotuiset Thaimaan lomat, kaupunkilomat, sisustaminen, jatkuva vaatteiden ja kenkien ostelu, ulkona syöminen ym.muut. Sitten kun työpaikka menee alta, tai vaikka sairastuu, niin sitten on hätä kädessä! 

Vierailija
216/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/mahdollisuudet-paikalliseen-sopimis…

Vierailija
217/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joistakin työehtosopimuksen määräyksistä kuten, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista, voidaan poiketa paikallisella sopimisella....."

https://valtioneuvosto.fi/arviointineuvosto-paikallisen-sopimisen-vaiku…

https://valtioneuvosto.fi/-/arviointineuvosto-paikallisen-sopimisen-vai…

Vierailija
218/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalta ollaan irtisanottu porukkaa esim. Hus ja Attendo.

Ja nyt voi rekrytoida ulkomailta, kun paikallinen sopiminen tuli voimaan ja saa poiketa työehtosopimuksen palkoista ja lomista.

Ei tarvitse enää maksaa 38 lomapäivää.

Mä olen Attendolla töissä eikä meillä irtisanottu tai lomautettu ketään koska meillä henkilöstöpula. Lisää ollaan palkkaamassa kun vain joku hakisi paikkoja. 

Vierailija
219/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mua ihmetyttää vuorostaan kuinka naiivi olet.

Etkö ole vielä tohon ikään oppinut mitään ihmiselämästä tai kohtaloista?

Sunkin asiat voi todella nopeasti muuttua.

Elämä opettaa.

Ja Siperia! 

Vierailija
220/403 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa irtisanoa hoitajia ja ottaa tilalle uusia hoitajia niin että poikkea tessin palkoista ja lomista. 

Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025. 

Ja potkulaki tulee voimaan keväällä. 

Pitäähän ne uudet hoitajat opettaa töihin ennenkuin vanhoja irtisanotaan.