Kylläpä on ankean värisiä vaatteita vaatekaupoissa. Eikö värikkäämmät todella mene kaupaksi?
Pitkästä aikaa kiertelin nämä peruskaupat eli kappahl lindex hm sokkari. Mustaa, harmaata, tummansinistä, beessiä, vähän vaaleanpunaista oli valikoimat pääosin. Ihan tosi ankeaa
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Ja materiaalit sekä mallit on myös yäk.
Ainakin Prisman rievut.
Voit tilata kirjavat rätit verkosta
Naiset, varsinkin vasemmiston. Totutelkaa, naisten uusi väri on tulevaisuudessa MUSTA. Päästä nilkkoihin. 😁
Tampereella käytettyjen vaatteiden myymälöissä olen tehnyt kivoja vaatelöytöjä, kun niissä piisaa värejä. Sinistä, punaista, oranssia. Hyvä yhdistellä mustan ja valkoisen kanssa. Olen mies.
Meillä kyllä kaupungin keskustan vaateputiikkien ikkunat ovat jo somistettu heleän ja hempeän värisillä kevätvaatteilla ja jotain niistä on jo eksynyt minunkin vaatekaappiini.
Suomi on mennyt taksisin 70 luvulle ja silloin oli kuulemma myös ankeita värejä. Siksi en ostakkaan suomesta vaan jokavuotiselta ulkomaanmatkalta
Näinhän se on. Minä tilaan vaatteet nykyään netistä, ja laitan jo hakusanaksi esim. vihreän. Ei tarvitse värittömiä edes selata.
Vierailija kirjoitti:
Kirppareilta ne parhaat vaatteet löytääkin ja saa rahalle vastinetta: mieluisia materiaaleja, leikkauksia, kuoseja ja värejä. Toki tuuria saa olla matkassa, ja sinne kirppareillekin on valunut paljon pikamuotipaskaa, mutta jatkuvasti löytyy helmiä. Eikä niitä vaatteita jatkuvasti tarvi ostella, kun ostaa kerralla omanlaisia laatuvaatteita - ja pysyy mitoissa. Vaatteita ja asusteita kuuluu myös huoltaa!
Millä kirppareilla ihmiset käy kun aina kertovat niiden olevan pullollaan näitä laatumateriaaleista tehtyjä vaatteita? Kun meillä päin löytyy vaan just näitä pikamuotiketjujen vaatteita? Helmiä en ole löytänyt aikoihin.
Etenkin naisten puolella näitä värittömiä vaatteita on paljon, tai sitten jotain ällöpastillia joissa aavistus jotain väriä.
Mutta annas olla kun menee miesten puolelle niin jo löytyy värejä!! Ärsyttävää, kun eivät malliltaan kuitenkaan naisille sovi.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin naisten puolella näitä värittömiä vaatteita on paljon, tai sitten jotain ällöpastillia joissa aavistus jotain väriä.
Mutta annas olla kun menee miesten puolelle niin jo löytyy värejä!! Ärsyttävää, kun eivät malliltaan kuitenkaan naisille sovi.
Se on pastElli. Ei pastilli.
On niille pastelliväreillekin ostajansa. Minä esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on mennyt taksisin 70 luvulle ja silloin oli kuulemma myös ankeita värejä. Siksi en ostakkaan suomesta vaan jokavuotiselta ulkomaanmatkalta
Ei 70-luvulla ollut ankeita värejä. Vaatteet oli hyvinkin värikkäitä. Kuviollisia ja värikkäitä. Mullakin oli vihreä farkkuasu lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ostan netin kautta, löytyy jopa värikkäisiin kenkiin erikoistuneita kauppoja. Huiveja talveksi tilasin Temusta, paksuja ja värikkäitä. Värianalyysin jälkeen aloin ostaa värikkäämpiä vaatteita ja niissä tunnen oloni tosi hyväksi. Mustaa en osta enää paitsi hautajaisiin.
Olen myös ihan tietoisesti pyrkinyt eroon mustasta. Huomasin joku vuosi sitten yhtäkkiä että suurin osa mun vaatteista oli mustia. Sellainen mustanpuhuva uniformu aina päällä, musta trikoopaita ja farkut. Kaikki takitkin mustia. Nyt on onneksi jo värikkäämpää. Mekot on myös ilmestyneet mun kaappiin, ja hameet. Ap
Minä taas käytän tietoisesti vain mustia vaatteita ja kenkiä. Mutta olisiko se minun oma asiani?
On oma asiasi, mutta miksi kerrot sen täällä muille?
Joudun ostanaan kaikki vaatteeni ulkomailta koska inhoan mustaa, harmaata, ruskeaa, viininpunaista ja harmaanvihreää.
Rakastan punaista, oranssia, turkoosia, petroolinsinistä, vedenvihreää, lilan sävyjä, vadelmanpunaista ja vanhaa rosaa. Energisoivia värejä niin pukeutumisessa kuin sisustuksessakin
Vierailija kirjoitti:
Suomessa menee harmaa ja musta talvella paremmin kaupaksi, toista se on ulkomailla🙄. Halutaan olla hiiri-kansa.
Musta ei edes pääosalle suomalaisista sovi. Liian voimakas ja kontrastinen väri vaaleille ja haalean hiiren värisille suomalaisille, jollainen myös itse olen. Vain harvalla on itsellä niin voimakas väritys, joka pärjää mustalle. Harmaa tavallaan sopii useammalle, mutta ei se mikään hehkuva ja varsinaisesti imarteleva väri sekään ole.
Saramokin ylen aamussa haluaa lisää mustaa muotia. 😂Joskus ideologia voi tehdä sokeaksi.
Samaa olen ihmetellyt vuosikaudet. Sitten kun kerrankin löytyy vaatteita, joissa on hyvä väri ja malli, ne on loppu hetkessä. Mikä siinä on niin vaikeaa tarjota värejä, jotka eivät ole räikeän kirkkaita tai pastelleja? Murretut värit istuu etenkin pohjoismaalaisille hyvin. Ruskean sävyjä olisi vaikka kuinka, mutta aina on vaan hailakkaa beigeä ja kamelia tarjolla.
Jostain syystä Suomessa on jämähdetty mustan, valkoisen ja harmaan ylivaltaan, mikä näkyy paitsi vaatteissa myös sisustuksessa ja talojen ulkoväreissäkin. Ja autojenkin värityksessä. Vielä 1990-luvulla oli kirjavampaa ja värikkäämpää.
Vierailija kirjoitti:
Käsityksesi 1970-luvun värimaailmasta on sangen virheellinen. Silloin värit leiskuivat.
No missäs maassa sitten pukeudutaan värikkäästi? Mielestäni kaikkialla euroopassa on syksyisin ja talvisin samaa mustaa toppatakkia.