Kylläpä on ankean värisiä vaatteita vaatekaupoissa. Eikö värikkäämmät todella mene kaupaksi?
Pitkästä aikaa kiertelin nämä peruskaupat eli kappahl lindex hm sokkari. Mustaa, harmaata, tummansinistä, beessiä, vähän vaaleanpunaista oli valikoimat pääosin. Ihan tosi ankeaa
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät nyt kuki täällä Suomessa. Vain harva käyttää laajemmin värejä.
Kukaan ei uskalla, ettei tule leimatuksi wokeen.
Ennen sai olla shokkivärejä, nyt olet homo ja lesbo jos harrastat mitään tällaista.
Heh heh. Itse käytän kirkkaita värejä, ja kukaan ei usko että olen lesbo, kun on pitkät hiukset ja huulipunaa. En muuten ole woke.
Voi kun kiva! Täytyy lähteä pikimmiten katsomaan. Kevät ja kesävaatteiden ostaminen on joka vuosi yhtä ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko siellä nyt kevätvärisen ihmisen värisävyjä myynnissä? Niitä olen odotellut.
Mä ostan vaatteet mieluummin kivijalkaliikkeestä. Ärsyttää tilata. Siitä ei yhtään tiedä mitä saa. Kaupassa saa heti katsottua värin, materiaalin, pesuohjeet ja sopivan koon.
Ei ole.
Kävin eilen kiertämässä kaikki liikkeet Sellossa ja ne ovat värianalyysiltään kaikki talvi- ja syksyihmisten värejä. Synkkiä tummia, mustia ja likaisen oranssiruskeita. Ehkä joku maalarinvalkoinen seassa. En käsitä miksi, kun sellaisia on Suomessa pieni vähemmistö, suurin osa on väreiltään kesä tai kevät.
Menisi ne erikoisemmatkin ja värikkäätkin mutta ilmeisesti eivät halua myydä sellaisia. Ankeaa on! Onneksi mustaa on tullut nyt enemmän, alkoi harmaat jo tökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko siellä nyt kevätvärisen ihmisen värisävyjä myynnissä? Niitä olen odotellut.
Mä ostan vaatteet mieluummin kivijalkaliikkeestä. Ärsyttää tilata. Siitä ei yhtään tiedä mitä saa. Kaupassa saa heti katsottua värin, materiaalin, pesuohjeet ja sopivan koon.
Ei ole.
Kävin eilen kiertämässä kaikki liikkeet Sellossa ja ne ovat värianalyysiltään kaikki talvi- ja syksyihmisten värejä. Synkkiä tummia, mustia ja likaisen oranssiruskeita. Ehkä joku maalarinvalkoinen seassa. En käsitä miksi, kun sellaisia on Suomessa pieni vähemmistö, suurin osa on väreiltään kesä tai kevät.
Ai. Aina vaan. Jotkut kun väittää, että ns. omana vuodenaikana olisi myynnissä niitä omia värejä eniten.
Harmi jos ei mitään tule taaskaan. Mulla on mennyt jo useampi vuosi, etten ole saanut vaatteita oikein ostettua kun ne on koko ajan värejä mitkä ei mulle sovi. Alkaa jo vanhat kulumaan pahaksi.
Viimeisimmät ostokseni ovat keväänvihreää, petroolia ja lämmintä ultramariinia, kaikki kylläkin verkosta. Pikamuotikaupoista ei muutenkaan kannata ostaa mitään. Omat mitat kun tietää, voi aika helpostikin tilata luotettavista verkkokaupoista. En ole pariin viime vuoteen joutunut palauttamaan mitään tilaamaani.
Oliko yhtään mocha moussen väristä? Senhän pitäisi nyt olla tämän vuoden väri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Ai. Aina vaan. Jotkut kun väittää, että ns. omana vuodenaikana olisi myynnissä niitä omia värejä eniten.
Harmi jos ei mitään tule taaskaan. Mulla on mennyt jo useampi vuosi, e
Ainakin Kaiko on päivittänyt mallistonsa niin, että oman värianalyysivuodenajan mukaan pitäisi voida valita sieltä.
Ei ole osaamisaluettani, mutta jatkuvasti mainostavat. Laadun puolesta voin Kaikoa suositella.
Jos niitä värikkäitä on myynnissä, niin ne yleensä katoavat samantien. Niitä on hyvin vähän tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Harmi jos ei mitää
Joo, olen pannut merkille. Ehkä tilaankin sieltä jotain.
Pari vuotta leskeytymiseni jälkeen mustat vaatteet alkoivat ahdistaa. Kaipaan väriä vaatteisiini, joten joudun tilaamaan vaatteeni ulkomailta. Harmittaa, sillä mielelläni veisin rahani kotimaan kivijalkakauppaan.
Alelaarista voi joskus löytää jotain värikkäämpää. Suomalaiset haluavat hukkua tapettiin tai ulkona vallitsevaan kestomarraskuuhun. Riittää, kun menet Tallinnaan, niin löydät jo värejäkin.
Vaatteiden ostaminen on todella hankalaa, kun suurin osa perus kivijalkakauppojen vaatteista on ankeita ja huonolaatuisia. Ja monissa kaupoissa vaatteet näyttää kuin samasta muotista tulleilta.
Kaipaisin enemmän rohkeita ja omaperäisiä kuvioita, eikä aina vaan sitä raitaa, pilkkua, kukkaa ja jotain kornia 'love'-tekstiä. Olisi kiva nähdä myös enemmän erilaisia leikkauksia, pieniä yksityiskohtia ja niitä kirkkaita värejä.
Nykyään teen parhaat vaatelöydöt Lehtisen alekorista. Kallis kauppa, mutta siellä voi tehdä hyviä, värikkäitä löytöjä roimalla alennuksella. Aika vasta ostin kirkkaan sinisen kesämekon sieltä. Siellä on myös ihania kirjavia takkeja, mutta en ole raaskinut ostaa.
Kärkkäiseltä löysin kerran super halvalla alekorista ihanan kirkkaan pinkin paidan, jossa oli muhkeat hihat ja kankaassa kiinnostava tekstuuri. Ja eräästä naapurikaupungin pikkuputiikista ostin siistin, vaaleanvihreän jakkutakin puoleen hintaan. Oikeastaan ihan hyvä, jos suurimmalle osalle ei kelpaa värikkäät vaatteet, niin minä voin sitten hankkia niitä alennuksesta.
Mikähän siinä on, että vaikka värianalyysijutut on olleet muodissa jo konkin aikaa, niin vaatekauppiaat eivät ole sitä havainneet? Kaikoa lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että vaikka värianalyysijutut on olleet muodissa jo konkin aikaa, niin vaatekauppiaat eivät ole sitä havainneet? Kaikoa lukuunottamatta.
Värianalyysi on somepiirien juttu, ilmeisesti nuo jättipikamuotikonsernit eivät seuraa, kun massat ostavat muutenkin :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Värianalyysi on somepiirien juttu, ilmeisesti nuo jättipikamuotikonsernit eivät seuraa, kun massat ostavat muutenkin :/
Niin kai sitten. Luulisin kuitenkin, että vaateyrittäjien pitäisi vähän seurata mitä varsinkin naisväki puuhaa ja harrastaa.
Mun käsityksen mukaan Suomi on jo vuosikymmeniä ollut paikka, johon dumpataan vaateteollisuuden hirveimmät rytkyt. Me ollaan kuin Pohjois-Korea tai entinen Neuvostoliitto, huonompikin kelpaa.
Verkkokaupasta saa sitten samaa mitä Euroopassa.
Tilasin just h&m verkkokaupasta vaatteita. Mustaa, mustaa, harmaata ja valkoista. Ei ollut vaihtoehtoja ja oli lahjakortti joka piti käyttää.
Aarteella on nyt neuleet -50% tämän illan. On väriäkin. Neuleita en heiltä ole ostanut, mutta muutaman mekon ja housut, kunnollisia ovat.
https://aarrelabel.com/collections/flash-sale-neuleet?se_activity_id=19…
Meillä muilla voi olla värisilmää, vaikka sinulla ei olekaan 😘