Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä on ankean värisiä vaatteita vaatekaupoissa. Eikö värikkäämmät todella mene kaupaksi?

Vierailija
30.01.2025 |

Pitkästä aikaa kiertelin nämä peruskaupat eli kappahl lindex hm sokkari. Mustaa, harmaata, tummansinistä, beessiä, vähän vaaleanpunaista oli valikoimat pääosin. Ihan tosi ankeaa 

Kommentit (250)

Vierailija
61/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käsityksen mukaan Suomi on jo vuosikymmeniä ollut paikka, johon dumpataan vaateteollisuuden hirveimmät rytkyt. Me ollaan kuin Pohjois-Korea tai entinen Neuvostoliitto, huonompikin kelpaa.

Verkkokaupasta saa sitten samaa mitä Euroopassa.

Olet varmaan oikeassa. Varsinkin korona-ajan jälkeen vaatekaupoissa on ollut tosi surkealaatuisia vaatteita myynnissä. Eikä sitä ennenkään ollut paljon hurraamista mutta nyt on kuin elettäis jotain pula-aikaa.

Vierailija
62/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aarteella on nyt neuleet -50% tämän illan.  On väriäkin. Neuleita en heiltä ole ostanut, mutta muutaman mekon ja housut, kunnollisia ovat. 

https://aarrelabel.com/collections/flash-sale-neuleet?se_activity_id=19…

Noi on aika kivoja mutta hintavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Pariisissa luottoliike. Käyn siellä kerran pari vuodessa, ostan kotimaisista verkkokaupoista minkä voin, ja yritän pitää hyvää huolta talvitakeistani. Jos näen hyvän huivin, ostan heti. Näin pysyn väreissä, eikä kaappi täyty mustasta. 

Vierailija
64/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Pariisissa luottoliike. Käyn siellä kerran pari vuodessa, ostan kotimaisista verkkokaupoista minkä voin, ja yritän pitää hyvää huolta talvitakeistani. Jos näen hyvän huivin, ostan heti. Näin pysyn väreissä, eikä kaappi täyty mustasta. 

Tuo olisi unelma! Mutta mitä olen Pariisin hotellien hintoja katsellut, niin aika tyyris kaupunki. Mulla ei paljon jäisi shoppailuun rahaa.

Vierailija
65/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kan det vara att allt vackert redan är sålt och det som blev kvar är i reorna?

Vierailija
66/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluaisin erivärisiä huiveja. Niillä saisi helposti sopivaa väriä kasvojen lähelle eikä sitten niin haittaisi jos muu yläosa ei olekaan kaikkein pukevimman värinen.

Vierailija
67/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aarteella on nyt neuleet -50% tämän illan.  On väriäkin. Neuleita en heiltä ole ostanut, mutta muutaman mekon ja housut, kunnollisia ovat. 

https://aarrelabel.com/collections/flash-sale-neuleet?se_activity_id=19…

Noi on aika kivoja mutta hintavia.

Materiaali on kunnollista, voisin olettaa kestävän. Ale olikin 2.2. asti, jos lähelläsi on Miela tai muu jälleenmyyjä, ehdit sovittaakin. Minulla on tosiaan muutama vaate heiltä ja kestävät pesua, eivät plötkähdä tai nyppyynny, ompelutyö on hyvää. Neuleita en ole ostanut, mutta harkitsen. Omat hyvät neuleeni olen ostanut Noshilta ja Excusenybonbonilta tuntuvasta alesta (mutta jos tilaatte Noshilta nyt, tilatkaa laskulla, ja maksakaa vasta jos päätätte pitää tuotteen, koska yrityssaneeraus).

Oma vaatevitutukseni väheni lähes nollaan, kun aloin satsata vähän enemmän ja ostaa harvemmin. 

Vierailija
68/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluaisin erivärisiä huiveja. Niillä saisi helposti sopivaa väriä kasvojen lähelle eikä sitten niin haittaisi jos muu yläosa ei olekaan kaikkein pukevimman värinen.

Det fungerar inte. Det blir som ett grå-svart hem med lite beige och rosa dynor. Hemmet är fortfarande för rysligt.

Vierailija
69/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi unelma! Mutta mitä olen Pariisin hotellien hintoja katsellut, niin aika tyyris kaupunki. Mulla ei paljon jäisi shoppailuun rahaa.

Olin siellä joskus työn puolesta ja sittemmin olen käynyt tuttujen luona ja myös halvoissa hotelleissa lähempänä kehätien laitaa. Satasella yö sai kelvollisen ja puhtaan kahden hengen huoneen sesongin ulkopuolella, kun viimeksi olin hotellissa. Suosittelen Pariisia kyllä <3

Vierailija
70/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko siellä nyt kevätvärisen ihmisen värisävyjä myynnissä? Niitä olen odotellut.

Mä ostan vaatteet mieluummin kivijalkaliikkeestä. Ärsyttää tilata. Siitä ei yhtään tiedä mitä saa. Kaupassa saa heti katsottua värin, materiaalin, pesuohjeet ja sopivan koon.

Ei ole.

Kävin eilen kiertämässä kaikki liikkeet Sellossa ja ne ovat värianalyysiltään kaikki talvi- ja syksyihmisten värejä. Synkkiä tummia, mustia ja likaisen oranssiruskeita. Ehkä joku maalarinvalkoinen seassa. En käsitä miksi, kun sellaisia on Suomessa pieni vähemmistö, suurin osa on väreiltään kesä tai kevät.

Suomessa myydään ihan samoja juttuja kuin samojen ketjuliikkeiden kaupoissa muualla maailmassa, ei niitä mallistojen suunnittelijoita kiinnosta mitkä värit just suomalaisia pukee. 

Vierailija
71/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja materiaalit sekä mallit on myös yäk.

Vierailija
72/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Det fungerar inte. Det blir som ett grå-svart hem med lite beige och rosa dynor. Hemmet är fortfarande för rysligt.

Och samma på finska.

Vierailija
73/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisi ne erikoisemmatkin ja värikkäätkin mutta ilmeisesti eivät halua myydä sellaisia. Ankeaa on! Onneksi mustaa on tullut nyt enemmän, alkoi harmaat jo tökkiä.

Ei ne mene, alerekistä löytyy yleensä ne keskivertoa värikkäämmät vaatteet. Suomalaiset ei tykkää erottua. 

Itse shoppailen nykyään lähinnä Vintedissä. Sieltä saa sellaistakin mikä ei just nyt ole in. Ainoa ongelma on tarjonnan laajuus, hirveästi vaihtoehtoja. 

Vierailija
74/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole pakko olla harmaa vaate. Itselleni eivät käy useimmat oranssit tai violetit kasvojen lähelle, mutta vihreä huivi korjaisi tilanteen, näin palikkaesimerkkinä. 

Vierailija
75/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko tuo aina usa:n matkoilta matkalaukullisen uusia vaatteita. Siellä onkin paljon enemmän naisellista mallistoa ja hyvällä maullakin ja väreissä ja malleissa löytyy.  Eikä ne taida olla edes made in usa, vaan kauppojen sisäänostajat taitavat vain olla suomea taitavampia. Hinnaltaankin  edullisia

Vierailija
76/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät nyt kuki täällä Suomessa. Vain harva käyttää laajemmin värejä. 

Kukaan ei uskalla, ettei tule leimatuksi wokeen. 

Ennen sai olla shokkivärejä, nyt olet homo ja lesbo jos harrastat mitään tällaista.

Heh heh. Itse käytän kirkkaita värejä, ja kukaan ei usko että olen lesbo, kun on pitkät hiukset ja huulipunaa. En muuten ole woke. 

Ei ole minuakaan kukaan koskaan lesboksi epäillyt, vaikka käytän kyllä värikkäitä vaatteita. Tosin aivan sama jos joku niin kuvittelisikin. Ehkä olen sitten vähän woke kun en välitä. 

Vierailija
77/250 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin!

Vierailija
78/250 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaväen vihreä on ajankohtainen väri.

Vierailija
79/250 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itsekin viime viikolla vaatekaupat läpi ja totesin jälleen, että Suomi-muoti kuoseineen ei ole mulle. Siis suorastaan rumia vaatteita tyrkyllä, kaikissa paidoissa se iänikuinen pyöreä pääntie. Karmeita värejä, mustaa, mustaa. Ja itsekin tykkään mustaa pitää mutta siihen olisi kiva yhdistellä kauniita värejä. Onneksi on nettikaupat. Kerram olen käynyt Italiassa ja totesin silloin miehelleni, että täällä ne mun vaatteet on!

Vierailija
80/250 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uhkea tiimalasivartaloinen, hieman pehmeä, mutta en lihava. Tyköistuva vaate kaupoista on mahdotonta löytää. Ja tosiaan värit ovat ankeita. Mikä vaatesuunnittelijoita vaivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä