Kylläpä on ankean värisiä vaatteita vaatekaupoissa. Eikö värikkäämmät todella mene kaupaksi?
Pitkästä aikaa kiertelin nämä peruskaupat eli kappahl lindex hm sokkari. Mustaa, harmaata, tummansinistä, beessiä, vähän vaaleanpunaista oli valikoimat pääosin. Ihan tosi ankeaa
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ostan netin kautta, löytyy jopa värikkäisiin kenkiin erikoistuneita kauppoja. Huiveja talveksi tilasin Temusta, paksuja ja värikkäitä. Värianalyysin jälkeen aloin ostaa värikkäämpiä vaatteita ja niissä tunnen oloni tosi hyväksi. Mustaa en osta enää paitsi hautajaisiin.
Olen myös ihan tietoisesti pyrkinyt eroon mustasta. Huomasin joku vuosi sitten yhtäkkiä että suurin osa mun vaatteista oli mustia. Sellainen mustanpuhuva uniformu aina päällä, musta trikoopaita ja farkut. Kaikki takitkin mustia. Nyt on onneksi jo värikkäämpää. Mekot on myös ilmestyneet mun kaappiin, ja hameet. Ap
Minä taas käytän tietoisesti vain mustia vaatteita ja kenkiä. Mutta olisiko se minun oma asiani?
Provosoiduin sinun idioottimaisesta aloituksestasi.
Rankka koulupäivä? Mene pyytämään jos äitisi tekisi sulle vaikka kaakaota😄 Ap
Meillä on tässä uusi vuoden 2025 vaatemallisto esittelyssä, jos muistatte niin viime vuonna ei juuri muita värejä ollut kuin mustaa. Nyt meillä on mustan lisäksi mustempaa mustaa, vaaleampaa mustaa ja tavallista perusmustaa. Periaatteemme on Henry Fordilta: "Any colour, as long as it's black!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme rumuuden aikaa...
Varsinkin vaatteiden leikkaukset ei ainakaan mun vartalonmallille sovi yhtään. Kokeilin niitä leveä- tai mitä suoralahkeisia farkkuja nyt onkaan mitkä on nyt muodissa niin ei kyllä hyvältä näyttänyt :/ ja yläosat vielä väljiä ja lyhyitä. Ap
Pitää säilyttää itellään vaatteita eri aikakausilta, ostaa värejä ja hyviä, itselle sopivia leikkauksia kun on tarjolla. Mulle käy nää farkut mitä nyt on, mutta kaapissa on myös pillit, jos tarvetta ilmenee.
Mun tyttö 18v hakee niin ahkeraan vaatetta mun kaapilta, että varastot hupenee. Hän ei välitä näistä harmaista ja beesseistä löysistä rytkyistä mitä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tässä uusi vuoden 2025 vaatemallisto esittelyssä, jos muistatte niin viime vuonna ei juuri muita värejä ollut kuin mustaa. Nyt meillä on mustan lisäksi mustempaa mustaa, vaaleampaa mustaa ja tavallista perusmustaa. Periaatteemme on Henry Fordilta: "Any colour, as long as it's black!"
I see a red door
And I want it painted black
No colors anymore
I want them to turn black
Miksi meidän pitäisi pukeutua kuin sirkuspellet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme rumuuden aikaa...
Varsinkin vaatteiden leikkaukset ei ainakaan mun vartalonmallille sovi yhtään. Kokeilin niitä leveä- tai mitä suoralahkeisia farkkuja nyt onkaan mitkä on nyt muodissa niin ei kyllä hyvältä näyttänyt :/ ja yläosat vielä väljiä ja lyhyitä. Ap
Pitää säilyttää itellään vaatteita eri aikakausilta, ostaa värejä ja hyviä, itselle sopivia leikkauksia kun on tarjolla. Mulle käy nää farkut mitä nyt on, mutta kaapissa on myös pillit, jos tarvetta ilmenee.
Mun tyttö 18v hakee niin ahkeraan vaatetta mun kaapilta, että varastot hupenee. Hän ei välitä näistä harmaista ja beesseistä löysistä rytkyistä mitä nyt on.
Mulla on kahdet farkut, toiset on pillit ja toiset sellaiset slimmit suorat. Ei taida olla tarvetta uusille. Huvikseni sovittelin niitä leveälahkeisia kun niitä oli joka vaatekaupassa, ei ollut mun juttu. Melkein hameita ja mekkoja tulee aina käytettyä. Niitäkin oli tosi huonosti tarjolla. Ap
Ap haluaa keskustella itseskseen, ei sille voi vastata kun tulee niin kärkkäitä kommentteja. Keskustelupalstahan tämä kai on edelleen?
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät nyt kuki täällä Suomessa. Vain harva käyttää laajemmin värejä.
Kukaan ei uskalla, ettei tule leimatuksi wokeen.
Ennen sai olla shokkivärejä, nyt olet homo ja lesbo jos harrastat mitään tällaista.
Kirppareilta ne parhaat vaatteet löytääkin ja saa rahalle vastinetta: mieluisia materiaaleja, leikkauksia, kuoseja ja värejä. Toki tuuria saa olla matkassa, ja sinne kirppareillekin on valunut paljon pikamuotipaskaa, mutta jatkuvasti löytyy helmiä. Eikä niitä vaatteita jatkuvasti tarvi ostella, kun ostaa kerralla omanlaisia laatuvaatteita - ja pysyy mitoissa. Vaatteita ja asusteita kuuluu myös huoltaa!
Viime kesänä lojui kauppojen vaaterekeissä kirkuvanvärisiä vaatteita. Eivät menneet kaupaksi. Hyvä, jos sisäänostajat ovat vihdoinkin viisastuneet eivätkä yritä tyrkyttää kammottavia kirkuvanvärisiä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Elämme rumuuden aikaa...
Totta. Monessakin mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan noissa kaupoissa sitten ole. En ole aikoihin käynyt
En minäkään. Tilaan verkosta tutuilta merkeiltä. Käyn Mielassa, joskus Sokoksella tai Stockalla, kun heillä on suomalaisten vastuullisten valmistajien vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosiin käynyt kivijalkakaupoissa, netistä löytyy juuri sellaista kuin haluaa.
Olen jo viimeiset 7 vuotta ostanut vaatteeni ulkomailta. Kun käyn siellä niin käyn myöskin ostoksilla. Minulla on tietyt kaupat mistä ostan. Laukut ja kengät tulevat myöskin sieltä. En muista millä vuosikymmenellä olisin ostanut jotain vaatetta suomesta. Täällä ei hinta/laatusuhde kohtaa
Vierailija kirjoitti:
Miksi meidän pitäisi pukeutua kuin sirkuspellet?
Niinhän te monet jo teettekin. Ihokin on piirustettu niin täyteen, ettei puhdasta ihoa enää näy.
Vierailija kirjoitti:
Elämme rumuuden aikaa...
Eri vuosina on eriväriset vaatteet muodissa. Ensi vuonna voi taas olla jotain värikästä. Neutraaleissa väreissä on se hyvä puoli, että niitä voi käyttää myöhemminkin ja ne sopivat yhteen monen eri värin kanssa. Ei ole pakko ostaa uutta jatkuvasti.
Kaupoissa on kyllä yliedustettuina kaikki ruskeat, harmaat, tummansiniset ym ankeat ja tylsät värit. Eikö muita muka osteta? Itsekin nettishoppailen vaikka ihan vaatekaupasta olisi kivempi ostaa, koska saisi sovitettua ja saisi paremman käsityksen materiaaleista jne
Oliko siellä nyt kevätvärisen ihmisen värisävyjä myynnissä? Niitä olen odotellut.
Mä ostan vaatteet mieluummin kivijalkaliikkeestä. Ärsyttää tilata. Siitä ei yhtään tiedä mitä saa. Kaupassa saa heti katsottua värin, materiaalin, pesuohjeet ja sopivan koon.
sama. valkoiseen ja mustaan olen jo kyllästynyt. Vihreästä ja sinisestä tykkäisin, mutta monesti ne on tosi rumaa sävyä vihreää ja sinistä. Ripulinruskeaa väriä en myöskään halua, ruskea menee jossain tapauksissa. moniväriset on kivoja,mutta usein niissäkin värit ovat jotain tyyliä "anteeksi, että olen olemassa, mutta nämä ovat tosi hillittyjä etten vaan pahoittaisia kenenkään mieltä" - väriä. olisi kiva löytää jotain kimallettakin joskus puseroista, mutta se on joko ei kimmalletta ollenkaan tai sitten tyyliä joulukuusi höpsöihin pikkujoulujuhliin.
jostain ulkomailta löytyy paremmin värivalikoimaa ja sieltä sitten tilailen omia vaatteitani. eipä tule suomea tuettua sitten noissakaan ostoksissa. alusvaatteissakin löytyy paremmin esteettisiä ja seksikäitä ulkomailta kuin suomessa. suomessa pitää niitä etsiä seksikaupoista ja niiden laatu ei ole hyvä.
Ne taitaa olla nyt muodissa. Mutta kevättä kohti tulee varmasti värikkäämpää tarjolle. Talvisin tuppaa olemaan paljon ankeampi väripaletti.
No tänään kun kiertelin, oli kevätuutuudeen tulleet. Varsin oli pastellinpehmeää sävyä tarjolla.