Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tiputatte ensimmäisenä pois ostoslistalta jos tulot vähenevät esim. työttömyyden takia?

Vierailija
30.01.2025 |

Minulla alkoholi, matkustelu, ulkona syöminen.

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat, kahvilat, kuntosali, elokuvat, matkat, ylipäätään kaikki palvelut, jotka eivät ole välttämättömiä. Konkursseja odotellessa.

Vierailija
122/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut työttömåksi v. 2019, kesti 4 kk. Ensimmäisenä jäi autoilu, koska bensa maksaa. Miehellä on auto ja minä laitoin omani seisontavakuutukseen. Käytännössä en kyllä autoillut oikeastaan enää minnekään, kun oli aikaa myös pyöräillä (mitä ei työssä käydessä ehdi).

Toinen mistä luovuin heti, oli kahvi kodin ulkopuolella. Olin juonut useamman kerran viikossa kahvilassa tai ostanut kioskista työmatkan varrelta.

Kolmas asia oli lohi. Meillä syötiin usein lohta, ehkä kerran viikossa. Työttömänä huomasin, että se on kallista.

Neljäs asia, josta luovuin, oli biojätepussit. Pieni säästö kylläkin, mutta ihan turhake, kun isossa jäteastiassa on säkki valmiina. Ei meillä muutenkaan tule paljon biojätettä: suodatinpussit, perunankuoret, muiden juuriston kuoret ja banaaninkuoret tulee mieleen säännöllisinä biojätteinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna oluet, palvelutiskin kalat, kalliimmat juustot

Vierailija
124/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan osta kuin välttämättömän, mutta kaikenlainen matkustelu toki jää pois. 

Vierailija
125/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoliikenteen käyttö jää minimiin, kun lipun hinta on nykyään yli 3 euroa. 6, 5 euroa ei kannusta lähtemään keskustaan viettämään aikaa kun ehkä kerran puolessa vuodessa. Eli huvimenot jää ensimmäisenä pois. 

Vierailija
126/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka? Ei ole mistä vähentää.

Vierailija
127/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovun puhelimesta ja netistä niin työkkäri voi lähestyä jatkossa etanapostilla.

Vierailija
128/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät ja vihannekset  Ovat kalliita eivätkä säily kauaa. Saattaa tulla hävikkiä. 

Vierailija
129/156 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei ole tarvinnut luopua mistään vaikka jäin työttömäksi ja putosin päivärahoille.

Aikuiset lapseni avustavat minua joka kuukausi muutamalla sadalla eurolla. Pyydän vain rahaa ja laittavat rahaa tilille.

Minä aikoinaan maksoin heidän elämisen (kun olivat lapsia) ja minusta on kohtuullista, että nyt auttavat äitiään.

Vierailija
130/156 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harrastukset, vaimon hömppäostokset, kaikkien vaatehankinnat, hintavammat ruoka-ainekset, vakuutukset.

Vierailija
131/156 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mistään pitäisi luopua, onhan sitä maallista hyvää kertynyt työvuosien aikana ihan hyvin, talo maksettu ja uuteno ostettu parivuottavanha auto tallissa, rahaa pankissa muutaman vuoden bruttomäärä... paluu entiseen lomautusten jälkeen.

Vierailija
132/156 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaiken.Muutin ruokatottumukset.Kulutuskäytös.Ostaa mitä oikeesti tarvitsee.Harvenmin käyn kaupoissa,ruokakauppa kun tarvitsee täyttää jäkis.Sen tarvittavan, käyn sen edullisimmasta paikasta.Nythän ootteko huomannut ,"tarjous",mitä hullua ..se muutaman 20-40c,halvemmalla,mikä ihmeen tarjous se on? Mutta yks juttu oli hyvä tarjous,hamstrasin koko vuodeksi.Perus elintarvikkeet löytyy.Vaatteita, kenkiä ei tartte ostaa vuosiin.

Vierailija
133/156 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen auto ja suoratoistopalvelut nyt ainakin.

Vierailija
134/156 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi, liha.

Vierailija
135/156 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon joutunut droppaamaan ja viimeisin oli vessapaperi jota pöllin julkisista vessoista. Aika alas vaipunut mutta tällasta elämä on.

Vierailija
136/156 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastustunneista

Vierailija
137/156 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusta. Mulle muutenkaan ruoka ei ole niin tärkeä asia että siihen haluaisin erityisemmin panostaa. Mulla on muita mielenkiinnon kohteita joista en karsi eli leffat,tietokone /videopelit ja kodin viihde- elektroniikka. Mulla ei rahaa kuluu muihin kuin edellä mainittuihin asioihin pakollisten laskujen lisäksi.

Vierailija
138/156 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruusta. Mulle muutenkaan ruoka ei ole niin tärkeä asia että siihen haluaisin erityisemmin panostaa. Mulla on muita mielenkiinnon kohteita joista en karsi eli leffat,tietokone /videopelit ja kodin viihde- elektroniikka. Mulla ei rahaa kuluu muihin kuin edellä mainittuihin asioihin pakollisten laskujen lisäksi.

Ruuasta eikä ruusta. Eli ostaisin nykyistäkin vähemmän ruokaa kaupasta. Kahvia juon todella paljon ja siitä en luovu enkä sitä vähennä koskaan.

Vierailija
139/156 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan lopettaisin sijoittamisen. Tai no osan osingoista sijoittaisin ja osan laittaisin elämiseen.

Vierailija
140/156 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto menisi seisontaan. Sen verran kallista pitää vakuutuksineen, huoltoineen ja veroineen. Mökkireissut yms. Ruokakaupassa kala, juustot esim. jäisi pois, älytömän kalliita kun ovat. Kahvin lopetin jo ajat sitten, aivan sikahintaista. Teehen vielä on varaa... Kuntosalia en haluaisi lopettaa, pitää pään ja kropan kunnossa. Toki sinnekin pitäisi sitten mennä bussilla, kun on kauempana. Baareissa en käy muutenkaan joten sinne rahaa ei mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi