Uusioperhekuvioita ja kuljettamista
Me ollaan asuttu nyt uuden puolison kanssa yhdessä 10kk. Minun lapset asuu luonani ja puolison lapsi on luonamme 2-3 viikonloppua kuukaudessa. Minun lapset on jo yläasteikäisiä ja yksi jo aikuinen ja puolison lapsi on kohta kouluikäinen.
Lapsi asuu 180km päässä ja puolisolla ei ole autoa. Lasta on nyt kuljetettu minun autolla ja minun kustannuksella. Matkaan menee aikaa 2,5h/suunta, joka käytännössä tarkoittaa 10h autoilua, 720km viikonlopussa. Lisäksi ne viikonloput kun lapsi tulee saattaa muuttua esim sinä perjantaina kun lapsen pitäisi tulla, ilmoitetaan ettei tulekaan vaan tulee kahtena seuraavana viikonloppuna. Puolisolle tämä on täysin ok, itse haluisin tietää ennakkoon ja esim yhteistä kahdenkeskistäkin aikaa joskus voisi suunnitella sen mukaan. Olen myös ehdotellut, että voisiko puolison ex ehkä osallistua kuljettamiseen edes silloin tällöin, johon olen saanut vastauksen ettei kuljettaminen kuulu hänelle.
Nyt tilanne on kärjistynyt ja hommasta on tullut pitkittynyttä riitaa ihan kunnolla, koska minä joustan ja minä järjestelen menoja niin, että auto on vapaana kun lasta haetaan ja viedään. Lapsen äiti myös päättää täysin esim.lapsen loma ajoista, missä ja koska hän on.
Lapsen kanssa hommat ei muutenkaan suju ihan mutkattomasti. Olen kovasti yrittänyt, touhunnut hänen kanssaan ja rakentanut jonkinlaista aikuinen-lapsi suhdetta, mutta en pääse puolison ja lapsen kuvioon mukaan. Olen ajatellut että tästä en ala ottamaan sen enempää pulttia, se varmasti järjestyy ajan mittaan.. mutta kun aikaa on mennyt ja homma ei vieläkään suju niin en tiedä mitä tässä pitää tehdä..pitääkö vaan luovuttaa ja olla ns ulkopuolinen kuviossa..
Nyt kirjoitan tänne lähinnä siksi, että saan purettua jonnekin tätä kuljetusasiaa, kun se ottaa oikeasti minua päähän todella paljon. Olenko kohtuuton jos en enää järjestele elämääni ja autoni käyttöä puolison exän päättämien aikataulujen mukaan?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt ettei nämä uusio kuviot toimi, raha, tila, sinun, minun, meidän...no omia valintoja, omia valintoja.
Jos puolisosi haluaa pentunsa luoksenne niin hakekoon itse! Ei ole Sinun tehtäväsi kuljetella ja maksaa. Jos puolisolla ei ole autoa niin julkiset ja taksit on keksitty.
No ap, onko tilanteeseen löytynyt ratkaisu?
Miksi ihmeessä aloittaja kustantaa kumppaninsa lapsen kulkemisen? On nyt kävelty kunnolla päältä.
Hyväksikäytetty oikein olan takaa.
Sen siitä saa kun ensin tekee lapsia jonkun kanssa ja sitten eroaa ja sitten ottaa vielä toisen samanlaisen joka on eronnut ja jolla on lapsia. Ei sen kuulukaan olla helppoa. Itse en tuohon alkaisi mutta eihän minun tarvitsekaan.
Tämä on ex:n kostoa sinulle kun tungit heidän perheeseehsä. Voit joko kestää nykyjärjestelyn, erota tai keksiä jotain menoa itsellesi ja autollesi aina, kun on kuljetuspäivä. Eniten säälittää lapsi, tuollainen kuskaaminen on epäinhimillistä.
Tuostahan se ratkaisu löytyy. Kunnon kissanlihakeitto vain tulille, niin ongelma ratkeaa kuin itsestään.