Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusioperhekuvioita ja kuljettamista

Vierailija
30.01.2025 |

Me ollaan asuttu nyt uuden puolison kanssa yhdessä 10kk. Minun lapset asuu luonani ja puolison lapsi on luonamme 2-3 viikonloppua kuukaudessa. Minun lapset on jo yläasteikäisiä ja yksi jo aikuinen ja puolison lapsi on kohta kouluikäinen.

Lapsi asuu 180km päässä ja puolisolla ei ole autoa. Lasta on nyt kuljetettu minun autolla ja minun kustannuksella. Matkaan menee aikaa 2,5h/suunta, joka käytännössä tarkoittaa 10h autoilua, 720km viikonlopussa. Lisäksi ne viikonloput kun lapsi tulee saattaa muuttua esim sinä perjantaina kun lapsen pitäisi tulla, ilmoitetaan ettei tulekaan vaan tulee kahtena seuraavana viikonloppuna. Puolisolle tämä on täysin ok, itse haluisin tietää ennakkoon ja esim yhteistä kahdenkeskistäkin aikaa joskus voisi suunnitella sen mukaan. Olen myös ehdotellut, että voisiko puolison ex ehkä osallistua kuljettamiseen edes silloin tällöin, johon olen saanut vastauksen ettei kuljettaminen kuulu hänelle.

Nyt tilanne on kärjistynyt ja hommasta on tullut pitkittynyttä riitaa ihan kunnolla, koska minä joustan ja minä järjestelen menoja niin, että auto on vapaana kun lasta haetaan ja viedään. Lapsen äiti myös päättää täysin esim.lapsen loma ajoista, missä ja koska hän on.

Lapsen kanssa hommat ei muutenkaan suju ihan mutkattomasti. Olen kovasti yrittänyt, touhunnut hänen kanssaan ja rakentanut jonkinlaista aikuinen-lapsi suhdetta, mutta en pääse puolison ja lapsen kuvioon mukaan. Olen ajatellut että tästä en ala ottamaan sen enempää pulttia, se varmasti järjestyy ajan mittaan.. mutta kun aikaa on mennyt ja homma ei vieläkään suju niin en tiedä mitä tässä pitää tehdä..pitääkö vaan luovuttaa ja olla ns ulkopuolinen kuviossa.. 

Nyt kirjoitan tänne lähinnä siksi, että saan purettua jonnekin tätä kuljetusasiaa, kun se ottaa oikeasti minua päähän todella paljon. Olenko kohtuuton jos en enää järjestele elämääni ja autoni käyttöä puolison exän päättämien aikataulujen mukaan? 

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt ettei nämä uusio kuviot toimi, raha, tila, sinun, minun, meidän...no omia valintoja, omia valintoja.

Vierailija
2/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vaan ilmoitat auto ei ole käytössä tai puoliso hommaa auton.

ja jos huoltaja haluaa lapsensa kotiin niin hakee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano puolisollesi että myyt auton

Vierailija
4/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eksälle mikö se nyt on...ajopäiväkirja ja sen mukaan hän maksaa sulle...ja lyö tiskiin että sopimuksista täytyy pitää kiinni, ei yhtäkkisiä suunnanmuutoksia.

Eikä sun ole PAKKO, ei ole sun lapsi eikä sun asia kuskailla!

Vierailija
5/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä millä logiikalla kuljettaminen on sinun hommaasi tuossa kuviossa. Järjetöntä edestakaisin suhaamista. Eikö noin vi ttumainen homma ole nimenomaan lapsen vanhempien vastuulla?

Uusperhekuviot nyt on järjettömiä muutenkin. Lapsia käy sääliksi.

Vierailija
6/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vaan tehkö uutta lasta tuohon kuvioon. 

Olisiko ollut viisainta asua erillään?

Vierailija
7/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka viitsii tuhlata elämänsä tämmöiseen?!

Vierailija
8/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tehty tapaamisoikeussopimusta? Sinne voidaan kirjata, kuka huolehtii kuljetuksista ja kenen kustannuksella ne toteutetaan. 

Vierailija
9/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ne kuljetukset hoidettiin ennen teidän yhteenmuuttoa? Mihin puolisosi auto hävisi?

Kuinka pitkään seurustelitte? Eikö ollut mitään hankaluuksia aiemmin liittyen yhteisiin vapaisiin tai lasten aikatauluihin? Jos jos oli, keskustelitteko ja löysittekö ratkaisuja? Vai pitikö yhteenmuuton helpottaa tilannetta?

Vierailija
10/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan sano, että mies muutti sun kotiin ja asuu käytännössä ilmaiseksi. Sellaiselta käenpoikaselta nimittäin kuulostaa, jos ei tajua edes maksaa ajelusta. Kai hän itse edes ajaa?

Vierailija
11/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tuo toinen vie lapsen en edes ymmärrä miksi suhaat sekä tuonnit ja viennit

Vierailija
12/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti ottaa päähän! Kun kerran olet yrittänyt jo asiasta keskustella eikä se ole auttanut mitään niin tee päätökset autosi ja aikasi suhteen yksin ja selväksi. Eli tuleeko vai eikö tule viikonloppuna se pitää lyödä lukkoon maanantaina ja jos peruuntuu niin se vuoro meni siinä. Onko miehellä kortti kuitenkin? Jos on hän kuskaa edestakaisin itse omilla rahoillaan sinun auto käytössään. Jos korttia ei ole ja sinun pitää kuskata niin joko lapsen äiti tulee puolitiehen vastaan jokaikinen kerta tai kuskaa toiseen suuntaan. Tuo on sulta jo liikoja vaadittu älä suostu moiseen hypytykseen!

Vierailija
13/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kokemuksesta kertoa, että ei tule muuttumaan parempaan suuntaan ellette tee jotain ja heti.Nyt pitää puolisosi tehdä selväksi exälle, että tällainen sekopäinen touhu saa nyt loppua. Kirjallinen sopimus tapaamisista ja myös ex saa osallistua kuljetuksiin mikäli itse haluaa "vapaan" viikonlopun. Yhtään ette jousta sovituista ajoista. Ei tuo nyt lapsenkaan etu ole ettei tiedä missä seuraavan viikonlopun viettää. Lapsen äiti ei asioista yksin päätä. Pistä se ukkos ruotuun tai pihalle jos ei homma ala sujua. Teidän parisuhde on kohta lopussa, jos annatte sen exän määräillä. 

Vierailija
14/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt mahdotonta näillä tiedoilla antaa mitään neuvoja, kun ainoa hyvä Neuvo olisi ollut lykätä yhteenmuuttoa ja _ennen sitä_ selvittää käytännön kysymyksiä.

Eli ei muuta kuin tsemppiä aapeelle. Ja tietty sellaisen neuvon ehtii toivottavasti vielä antaa että älkää tehkö enempää lapsia tuohon kuvioon. Ne eivät ratkaise riitoja eivätkä helpota tilannetta eivätkä "hitsaa uutta perhettä tiiviimmin yhteen".

Vierailija
15/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi pääse millään julkisilla matkustamaan? Omani lensi joka toinen viikonloppu kun oli pitkä välimatka, ei olisi tullut mieleenkään että autolla roudattaisiin. Nyt kasvatat selkärangan ja teet lopun tuolle hullutukselle. Lapsen isä on vastuussa kuljetuksesta ja kustannuksista, ja lapsen äidin kanssa sopimus milloin lapsi tulee.

Vierailija
16/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kun on jo suostunut niin siitä on hankala päästä pois. Kun sanoo, ettei mun autoa enää käytetä tähän, alkaa se "etkö tykkää mun lapsista" -virsi, mikä on todella loukkaavaa.

Meilläkin (eksän) olettamus oli että mies hoitaa toisen lapsensa harrastukset, ja minä sitten sen toisen sen mukaan miten eksä ne aikatauluttaa. Tämä tietysti samalla kun kahden omankin lapseni. Jollain ihmeen logiikalla se olin myös minä, joka tarvitsi isomman auton ja miehelle riitti ihan tavallisen kokoinen. Tämä onneksi ratkesi niin, että mies maksaa minulle autoni käytöstä. Eksän mielestä voin myös hyvin hoitaa hänen sairaat lapset, kun olen muutenkin kotona töissä. Tähän kuoppaan ei kannata itseään kaivaa. Kannattaa olla tiukkana vaan alusta asti, vaikka alussa saattaa tuntuakin siltä, että voi hyvin auttaa tms, mutta ei kannata.

Vierailija
17/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton. 

Puolisosi kuuluisi maksaa sinulle tuosta kuljetuksesta. Ei vain bensarahaa, vain todelliset kustannukset + joku summa vaivannäöstä. Lähivanhempi on oikeassa, kuljetus ei kuulu hänelle mutta ei se kuulu sinullekaan. 

Voit sanoutua irti tuosta systeemistä kun kerran puolisosi ei oma-aloitteisesti näe ja arvosta tekemiäsi palveluksia. 

Vierailija
18/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon kun on jo suostunut niin siitä on hankala päästä pois. Kun sanoo, ettei mun autoa enää käytetä tähän, alkaa se "etkö tykkää mun lapsista" -virsi, mikä on todella loukkaavaa.

Meilläkin (eksän) olettamus oli että mies hoitaa toisen lapsensa harrastukset, ja minä sitten sen toisen sen mukaan miten eksä ne aikatauluttaa. Tämä tietysti samalla kun kahden omankin lapseni. Jollain ihmeen logiikalla se olin myös minä, joka tarvitsi isomman auton ja miehelle riitti ihan tavallisen kokoinen. Tämä onneksi ratkesi niin, että mies maksaa minulle autoni käytöstä. Eksän mielestä voin myös hyvin hoitaa hänen sairaat lapset, kun olen muutenkin kotona töissä. Tähän kuoppaan ei kannata itseään kaivaa. Kannattaa olla tiukkana vaan alusta asti, vaikka alussa saattaa tuntuakin siltä, että voi hyvin auttaa tms, mutta ei kannata.

Tuo loppu oli hyvin sanottu! Tottakai alkuun varsinkin haluaa tehdä kaikkien elämästä helpompaa jos vain voi ja ehkä jopa olla vähän mieliksi. Se ei tosiaankaan ole järkevää! Siihen kun ne muut kuviossa olevat tottuvat niin itse saa kiitoksena kiltteydestään sen suurimman kuorman kannettavaksi. Eikä kukaan enää jälkeenpäin tietenkään ymmärrä että mistäs nyt tuulee kun yrittää vetää rajoja vaan olet ilkeä ja hankala.

Vierailija
19/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän asui ennen lähempänä exää ja lastaan. Kuljettaminen ei ollut silloin ongelma. Yhteenmuuton piti ehkä helpottaa nimenomaan yhteistä aikaa välimatkan takia.

En kokenut näitä ongelmia ongelmiksi aikaisemmin tai ainakaan näin suuriksi. Ajattelin itseasiassa, että kiva kun pystyvät joustamaan tapaamisissa, mutta nyt kun joustaminen on vaan yksipuolista ja meille vaan sanellaan asiat, niin se tuntuu epäreilulta. 

Vierailija
20/126 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla todella ihmeellinen se mies, jotta tuollaisiin hyväntekeväisyys urakoihin alkaa oman perheensä lisäksi.

Minkälainen mies sysää omat velvollisuutensa ja kustannuksensa toisen harteille sillä sehän on hyväksikäyttöä.

Jos ex pari ei saa velvollisuuksiaan järjestettyä, evät ne siirry siinä tapauksessa uudelle puolisolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi