Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä subjektiivisesta päivähoidosta ei ole vielä leikattu?!

Vierailija
29.01.2025 |

Luulisi sen nyt lähtevän ensimmäisenä kun säästöjä aletaan survomaan läpi.

Kommentit (204)

Vierailija
201/204 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää kuvitella ettei säästöjä syntyisi, koska aamupäiviin pitäisi kuitenkin olla ne samat työntekijär. En ymmärrä tuota logiikkaa. 

Kuvitteleeko joku tosiaan että mikäli 1/2 lapsista alkaisi olla kymmenen tunnin sijasta vain viisi tuntia paikalla, ryhmiä ei yhdisteltäisi? Tottakai toimintaa supistettaisiin ja tiivistettäisiin, aivan kuten säästöjä hakiessa kuuluukin. 

Vierailija
202/204 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkoti määrää työaikani ja siltikin olen joutunut käydä jopa lapseni kanssa töissä ja päiväkodistakin sanottu että voinhan ottaa lapsen mukaan töihin. En tiedä oliko vitsi. Yksinhuoltaja olen. Kun opiskelin valitettiin liian pitkistä päivistä. Sitten haluttiin lapsi aikaisemmin päiväkotiin kun olin päivävuorossa. Osa-aikaiset työt lopetin koska en voinut ennakoida vuorojani tarpeeksi ajoissa päiväkodille. Elämäni pyörii päiväkodin tarpeiden ympärillä yrittäen tehdä silti tarpeeksi rahaa jotta lapsellani olisi kaikki tarvittava siellä päiväkodissa, siellä on tarkat pukeutumissäännöt, esim vauvalla ei saanut olla lapaset vaan piti olla sormikkaat eikä niin pieniä sormikkaita tästä kylästä löytynytkään.. sama sukkien paksuudesta valitettiin ja kengät piti ostaa erikoisliikkeestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/204 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päiväkoti määrää työaikani ja siltikin olen joutunut käydä jopa lapseni kanssa töissä ja päiväkodistakin sanottu että voinhan ottaa lapsen mukaan töihin. En tiedä oliko vitsi. Yksinhuoltaja olen. Kun opiskelin valitettiin liian pitkistä päivistä. Sitten haluttiin lapsi aikaisemmin päiväkotiin kun olin päivävuorossa. Osa-aikaiset työt lopetin koska en voinut ennakoida vuorojani tarpeeksi ajoissa päiväkodille. Elämäni pyörii päiväkodin tarpeiden ympärillä yrittäen tehdä silti tarpeeksi rahaa jotta lapsellani olisi kaikki tarvittava siellä päiväkodissa, siellä on tarkat pukeutumissäännöt, esim vauvalla ei saanut olla lapaset vaan piti olla sormikkaat eikä niin pieniä sormikkaita tästä kylästä löytynytkään.. sama sukkien paksuudesta valitettiin ja kengät piti ostaa erikoisliikkeestä.

Mitä hulluutta. Miten niin sääntö että vauvalla sormikkaat? Vaikea uskoa. Lapset on paljon lämpimämmät. Isoillakin ihmisillä.

Vierailija
204/204 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä pelkästään työttömät, mutta juuri isosisaruksiksi tulleet juuri ja juuri kolmevuotiaat ovat 8-9 tuntia hoidossa, kun äiti on kotona vauvan kanssa. Isäkin hyvässä lykyssä. 

Joo, en ymmärrä. Entiset työnnetään pois jaloista kun uusi syntyy. Eikö heillekin riittäisi edes se 4-5 tuntia? Täytyykö äitiyslomalaisenkin saada työntää se alle kolmevuotias isosisarus kymmeneksi tunniksi päivässä tarhaan?!

En tunne ketään, joka olisi toiminut noin. Oma 4-vuotiaani oli hoidossa 4 h päivässä kuopuksen vauva-aikaan, saman aikaa kuin 6-vuotias isosisarus oli eskarissa. Samansuuntaiset hoitoajat oli muillakin samassa tilanteessa olevilla samassa päiväkodissa. Tämä siis 2020-luvulla. 

Hyvin yleistä nykyään. Usein nämä, joilla on vanhempi vauvan kanssa kotona, tekevät pidempää päivää kuin kahden työssäkäyvän vanhemman lapset. Meillä usein viimeiset lapset ovat juuri näitä, muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa haetaan. Ja loma-aikoina ovat aina paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän