Onko täällä joku noin 171-172cm ja noin 58-59kg?
Millainen on ruokavaliosi (mitä ja millaisia ruokia yleensä syöt päivän aikana) ja miten harrastat liikuntaa?
Kommentit (182)
Melkeen. 170 ja 58kg. Vaellan kerran kuussa viikonlopun n.60km ja töissä askelia 25km edestä päivittäin, ei muuta liikuntaa. Välillä jotain liikkuvuusharjotteita kun nivelet jumittaa. En syö aamupalaa muuten kuin vapailla silloin kun sen saa syödä rauhassa eikä heti tarvi olla juoksemassa bussiin, vuorotyössä ateriarytmi on mitä on. 2 valmisateriaa jos en ole jaksanut tehdä ruokaa ja sit joku iltapala ehkä leipä, rahka tai, hedelmä.
Tänään oli vapaata ja heräsin vasta 12 aikaan niin yksi ateria jäi välistä
Appelsiinimehu+Leipä kananmunalla ja pinaatilla
Vettä+Perunamuusia ja lohta
Vettä+Rahka ja avocado
169 cm / 59 kg, 34-vuotias
Aamupala on tyypillisesti voileipä juustolla, hedelmä ja kuppi kahvia (joskus leivän sijaan kaurapuuroa, viikonloppuisin myös kananmunaa jossain muodossa)
Lounas on yleensä mikroateria, edellisen päivän tähteitä tai puolikas paketti pinaattilettuja puolukoiden kanssa. Ohessa yleensä kuorittu porkkana tai hedelmä. Jos ei ole muuta kaapissa, niin keitän puuroa.
Illallinen on joko kotiruokaa (joka meillä tarkoittaa esim. kalatacoja, espanjalaista munakasta, lohta ja peunaa, riisibowl, pastaa...), tai sitten mikroateria. Jos puoliso laittaa uunissa pakasteranskalaisia ja nugetteja, minäkin syön samaa. Saatetaan juoda puoliksi olut.
Illalla vielä yleensä voileipä, teetä ja hedelmä.
Katson, että joka aterialla on jotain kasvista ja jotain proteiinipitoista.
Olutta ja viiniä menee 4-8 annosta viikossa, makeita herkkuja ehkä joka toinen päivä pieniä määriä (leivos, suklaapatukka, jäätelö, pieni määrä karkkia).
Liikunta: kerran viikossa 2 h tanssitunti, toisena päivänä kevyt kotijooga. Kesällä olen aktiivisempi, jolloin tulee myös pihahommia, pyöräilyä ja luonnossa kävelyä (vaellukset, sienestys/marjastus).
Olin ennen vähän laihempi, mutta paino nousi tohon 58kg kun aloin käydä salilla. Syön ihan miten huvittaa, myös paljon herkkuja. En liiku kovinkaan paljoa ton kuntosalin ulkopuolella, joskus satunnaisesti lenkkeilen
Vierailija kirjoitti:
Miten joku ihminen voi olla 171-172cm?
Aamulla hyvin pitkien yöunien jälkeen hän lähenee 172 cm, ja pitkän päivän päätteeksi vastaavasti 171 cm.
Vierailija kirjoitti:
Toisille tuollainen on varmaan ihan normaali paino, minulle ei ollut.
Tämän kun ihmiset muistaisi! Normaalipainon haitari on niin laaja, että useimpien omalle keholle sopivat ylläpitopainot osuvat kyllä siihen. Se ei kuitenkaan tarkoita, että useimpien olisi mahdollista ylläpitää 19 bmi:tä helposti tai edes terveellisesti. Aineenvaihdunta ei ole kone, ihmiset on tehty eri tavoin. Kannattaa miettiä, onko esim bmi:stä 24 helposti ylläpidettynä järkevää yrittää tiputtaa alle bmi 20, jos se vaatii hirmuista työtä.
Healthy energy tastes better than skinny feels.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisille tuollainen on varmaan ihan normaali paino, minulle ei ollut.
Tämän kun ihmiset muistaisi! Normaalipainon haitari on niin laaja, että useimpien omalle keholle sopivat ylläpitopainot osuvat kyllä siihen. Se ei kuitenkaan tarkoita, että useimpien olisi mahdollista ylläpitää 19 bmi:tä helposti tai edes terveellisesti. Aineenvaihdunta ei ole kone, ihmiset on tehty eri tavoin. Kannattaa miettiä, onko esim bmi:stä 24 helposti ylläpidettynä järkevää yrittää tiputtaa alle bmi 20, jos se vaatii hirmuista työtä.
Healthy energy tastes better than skinny feels.
Vierailija kirjoitti:
169 cm / 59 kg, 34-vuotias
Aamupala on tyypillisesti voileipä juustolla, hedelmä ja kuppi kahvia (joskus leivän sijaan kaurapuuroa, viikonloppuisin myös kananmunaa jossain muodossa)
Lounas on yleensä mikroateria, edellisen päivän tähteitä tai puolikas paketti pinaattilettuja puolukoiden kanssa. Ohessa yleensä kuorittu porkkana tai hedelmä. Jos ei ole muuta kaapissa, niin keitän puuroa.
Illallinen on joko kotiruokaa (joka meillä tarkoittaa esim. kalatacoja, espanjalaista munakasta, lohta ja peunaa, riisibowl, pastaa...), tai sitten mikroateria. Jos puoliso laittaa uunissa pakasteranskalaisia ja nugetteja, minäkin syön samaa. Saatetaan juoda puoliksi olut.
Illalla vielä yleensä voileipä, teetä ja hedelmä.
Katson, että joka aterialla on jotain kasvista ja jotain proteiinipitoista.
Olutta ja viiniä menee 4-8 annosta viikossa, makeita herkkuja ehkä joka toinen päivä pieniä määriä (leivos, suklaapatuk
Olin aika lähellä tuota vielä pari vuotta sitten, olen kylläkin mies.
Ei ole vaikeaa:
- syö vain terveellistä ruokaa, ei herkkukastikkeita tms, pl. ravintolaillat ystävien kanssa
- ruokajuomaksi vettä
- ei sokerisia tai suolaisia välipaloja, pl. juhlat
- ei alkoa, pl. bileet
- liiku sopivasti. Itse liikuin nippa nappa suositusten verran
Tuohon se oikeasti teillä kosahtaa. Herkut ja välipalat maistuvat, ettekä osaa tehdä ruuasta maistuvaa ilman kermakastikkeita ja muuta höttöä. Epäterve suhde ruokaan selittää ylipainon melkeinpä aina. Syödään ensisijaisesti nautinnon takia, pahaa oloa puretaan mässäämiseen, palkitaan itsensä karkkipussilla, ei osata katsoa leffaa ilman herkkulautasta. Heti kun on töissä vähänkin nälkä, pitää saada suklaapatukka.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikeaa:
- syö vain terveellistä ruokaa, ei herkkukastikkeita tms, pl. ravintolaillat ystävien kanssa
- ruokajuomaksi vettä
- ei alkoa, pl. bileet
Tuohon se oikeasti teillä kosahtaa. Herkut ja välipalat maistuvat, ettekä osaa tehdä ruuasta maistuvaa ilman kermakastikkeita ja muuta höttöä. Epäterve suhde ruokaan selittää ylipainon melkeinpä aina. Syödään ensisijaisesti nautinnon takia, pahaa oloa puretaan mässäämiseen, palkitaan itsensä karkkipussilla, ei osata katsoa leffaa ilman herkkulautasta. Heti kun on töissä vähänkin nälkä, pitää saada suklaapatukka.
Ja ennen kuin joku teistä ylipainoisista kirjoittaa vakiohöpinät "olet luonnonlaiha, se on geeneissä nönnönnöö" - niin paskan marjat.
Pari vuotta sitten aloin syömään samalla tavalla kuin työkaverit. Yli 10kg tuli lisää vuodessa niin että humpsahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikeaa:
- ruokajuomaksi vettä
- ei alkoa, pl. bileet
Tuohon se oikeasti teillä kosahtaa. Herkut ja välipalat maistuvat, ettekä osaa tehdä ruuasta maistuvaa ilman kermakastikkeita ja muuta höttöä. Epäterve suhde ruokaan selittää ylipainon melkeinpä aina. Syödään ensisijaisesti nautinnon takia, pahaa oloa puretaan mässäämiseen, palkitaan itsensä karkkipussilla, ei osata katsoa leffaa ilman herkkulautasta. Heti kun on töissä vähänkin nälkä, pitää saada suklaapatukka.Ja ennen kuin joku teistä ylipainoisista kirjoittaa vakiohöpinät "olet luonnon
No mitäs sitten söit tarkalleen päivässä ja miten liikuit?
173/ 58 kg. Syön normaalit 5 ateriaa päivässä, liikun liian vähän. Herkuttelen viikottain karkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikeaa:
- ruokajuomaksi vettä
- ei alkoa, pl. bileet
Tuohon se oikeasti teillä kosahtaa. Herkut ja välipalat maistuvat, ettekä osaa tehdä ruuasta maistuvaa ilman kermakastikkeita ja muuta höttöä. Epäterve suhde ruokaan selittää ylipainon melkeinpä aina. Syödään ensisijaisesti nautinnon takia, pahaa oloa puretaan mässäämiseen, palkitaan itsensä karkkipussilla, ei osata katsoa leffaa ilman herkkulautasta. Heti kun on töissä vähänkin nälkä, pitää saada suklaapatukka.Ja ennen kuin joku teistä yl
Tyypillinen päivä:
- aamulla kaurapuuroa sokerittomalla mustikkakiisselillä tai kreikkalaista jugurttia. Lisukkeeksi marjoja jääkaapista
- lounaaksi tavallista kotiruokaa. Wokkia tai broileria riisillä + salaatti, kalakeittoa, jotain pataa jossa yleensä kanaa/perunoita/kasviksia, mitä milloinkin. Lisukkeeksi salaattia, ei kastiketta tai sitten oliiviöljyä. Ruokajuomana vettä
- välipalaksi banaani tai kaksi
- kotiin vaikka munakas ja kurkkua, tomaattia, tms. Ruokajuomana vettä
- illtapalaksi sämpylä voilla ja juustolla
Ennen kuin sanot "noinhan minä syön", niin mieti onko asia niin? Koska tässä on sitten kaikki mitä laita (vettä lukuun ottamatta) suuhusi. Ei palaakaan suklaata, ei yhtä keksiä sieltä kaapin ylähyllyltä silloin tällöin, ei pullaa kahvin kanssa, ei sokerijuomaa "palkkariksi" lenkin jälkeen, ei hätäsuklaapatukkaa kun on töissä niiiiin kiire, ei kermakastiketta ruuan kanssa kun muuten ei ole "maistuvaa", ei korkeakalorista salaattikastiketta kun maistuu tylsältä muuten, ei leffasipsejä ja colaa, ei lasillista viiniä kun niiiiin stressasi, ei herkkumättöä kun Liisa sanoi ikävästi töissä ja mies lähti autotalliin murjottamaan. Ja näin joka ikisenä päivänä.
Onko siis näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikeaa:
- ruokajuomaksi vettä
- ei alkoa, pl. bileet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikeaa:
- ruokajuomaksi vettä
- ei alkoa, pl. bileet
Tuohon se oikeasti teillä kosahtaa. Herkut ja välipalat maistuvat, ettekä osaa tehdä ruuasta maistuvaa ilman kermakastikkeita ja muuta höttöä. Epäterve suhde ruokaan selittää ylipainon melkeinpä aina. Syödään ensisijaisesti nautinnon takia, pahaa oloa puretaan mässäämiseen, palkitaan itsensä karkkipussilla, ei osata katsoa leffaa ilman herkkulautasta. Heti kun on töissä vähänkin nälkä, pitää saada suklaapatukka.No ei ole ainakaan useimmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan rupea luettelemaan mitä syö!
Osta keittokirja ja opettele kokkaamaan.
Täälläkin on jo useampia vastauksia joissa porukka kertoo ystävällisesti ruokavaliostaan, osta keittokirjasi itse.
Vierailija kirjoitti:
Syön normaalisti, mitä ehdin, en ehdi harrastaa liikuntaa. Olen 170, painan 60kg, eli vähän lyhyempi ja paksumpi
No en, hivenen eri pituus nyt. Mutta liiku enemmän matala syke. 60 min pääivä. Älä syö possua, syödä kala
Täälläkin on jo useampia vastauksia joissa porukka kertoo ystävällisesti ruokavaliostaan, osta keittokirjasi itse.