Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku noin 171-172cm ja noin 58-59kg?

Vierailija
29.01.2025 |

Millainen on ruokavaliosi (mitä ja millaisia ruokia yleensä syöt päivän aikana) ja miten harrastat liikuntaa?

Kommentit (182)

Vierailija
81/182 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mielenkiintoinen ketju. Mietittekö syömisiänne aina noin tarkkaan? Toivottavasti elämäänne mahtuu muutakin. Miettikääpä millaisen mallin annatte lapsillenne.

Vierailija
82/182 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paino on tuon verran, mutta pituutta n. 5 cm vähemmän ja olen hoikka, mutta lihaksikas koska käyn kuntosalilla ja harrastan muutenkin paljon liikuntaa. Painoni laskee jos jostain syystä olen pidemmän aikaa harrastamatta mitään liikuntaa. Kehon koostumus kertoo ihmisen vartalosta enemmän kuin vaaka ja pituusmitta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/182 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa mielenkiintoinen ketju. Mietittekö syömisiänne aina noin tarkkaan? Toivottavasti elämäänne mahtuu muutakin. Miettikääpä millaisen mallin annatte lapsillenne.

Voi tsiisös taas. "Äiti kirjoitti vauvapalstalle koska on normaalipainoinen. Lasu se on tehtävä".

Vierailija
84/182 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 170/56. Oon harrastanut kaikenlaista urheilua pienestä pitäen. Treenaan edelleen aika tavoitteellisesti. Mulla on tavoitteita sekä kunnon että suoritusten suhteen, ei niinkään ulkonäön, joskin mä myönnän että ei mua haittaakaan se että edelleen melkein 50-vuotiaana mulla on kapea vyötärö, pyöreä takapuoli ja jäntevät reidet. 

Urheilusuorituksia mulle tulee päivittäin ainakin yksi. Eniten käyn salilla, lenkkeilen eri tavoin ja pelaan mailapelejä. 

Ruokavalion suhteen oon helppo. Mulle ei ole mikään ongelma syödä samoja sapuskoja päivästä toiseen, vuodesta toiseen. Syön eniten vaaleaa lihaa, kananmunia, raejuustoa, täysjyvätuotteita ja kasviksia. Hedelmiä en syö oikeastaan ollenkaan, vitamiinit otan purkista. 

Olen hyväkuntoinen mutta ennen kaikkea olen terve. Mun ikäisillä on jo monesti kaikenlaista kremppaa. Mulla ei ole mitään vaivoja ja kaikki arvotkin on priimaa.  

Vierailija
85/182 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

170cm 52kg ja 36 v. 

Yksi syy varmaan että paino pysyy kurissa on että en pysty syömään aamupalaa, paha olo aamuisin. Joskus syön jos siltä tuntuu.

Eli käytännössä sitten siinä on paastoa välissä. Juon yleensä pari kuppia kahvia aamulla. 

Syön lounaan melko aikaisin, klo 11-12 välillä. En ole vegaani tai kasvissyöjä mutta yritän välttää liikaa punaista lihaa. Lounas on yleensä jotain jossa on riisiä, vihanneksia ja yleisimmin kanaa kuin punaista lihaa. 

Välipala voi olla joku ruisleipä, suklaapatukka, jogurtti mikä ikinä sattuu kaapista löytymään.

Illalla n. 20 maissa syön sitten vähän reilummin, yleensä monipuolisesti vihanneksia, riisiä/pottua/nuudelia ja jotain lihalisuketta. 

Suurimmat syyt painon pysymiselle ovat varmaan: tuo paasto, maltilliset annoskoot, en juo paljon ikinä alkoholia, herkkuja syön jonkin verran mutta maltilla yleensä joku suklaapatukka tai pikku sipsipussi menee silloin tällöin. Kahvia juon useamman kupin päivässä maidolla ja sokerilla sekä paljon vettä.

En ole himoliikkuja, kävelyä ja uintia lähinnä. Monesti askelia ei tule päivässä lähellekään se 10 tuhatta.

Oon sitä mieltä että liikunta ei pidä painoa kurissa vaan enemmän se mitä suuhun laittaa. En kyllä koe näkeväni nälkää tms mutta painoa voisi olla ehkä vähän enemmänkin. 

Vierailija
86/182 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 175,n.60kg, 50+. Ruokavalio kasvis-kalapainotteinen, ei kuitenkaan mitään norjalaista kassilohta, vaan järvikalaa, pari kertaa kuukaudessa tamperelainen mustamakkaraveritankkaus...Kasvisten suhteen ei nykyiset ravitsemussuositukset täyty, vaan niitä pitäisi syödä enemmän. Herkkuja menee päivittäin jnk.verran tyyliin Fazerin sinistä. Levy kestää 3 päivää, mikäli syön yksin. Sipsit, hampurilaiset, ranskalaiset jne. eivät maistu. Kokkailen ja leivon itse, jolloin pystyy säätelemään rasvan laatua/määrää ja sokerin määrää. Juomapuoli: ei alkoa, eikä makeita juomia,(ml.tuoremehut).

En miellä varsinaisesti harrastavani liikuntaa, mutta kuljen yleensä niin usein kun mahdollista (työ)matkat  jalkaisin tai pyörällä.Tosin tässä nyt rajoitetta vamman takia, mikä kiristää hermoa.

Ihmiset haluavat usein jonkin yhden selityksen,"syiden syyn" hoikkana pysymiselle. Arvelen kuitenkin, että asia on pikemminkin monitekijäinen, mihin vaikuttaa kokonaisuus, myös perimä ja jo lapsena omaksutut, suurin piirtein samana pysyneet ruokailutavat - kiitos äidille.

Ja sille joka tuolla ketjussa jossain epäili, että vastaajien ajatus tässä elämässä askaroi vain ruuan ympärillä, niin tätä nyt kysyttiin, yleensä mennään kaupassa ja ruokaillessa ns.selkäytimellä sen kummemmin miettimättä.  

Vierailija
87/182 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

171 ja 59-61 kg ja 54 v. Syön tavallista sekaruokaa, kaksi lämmintä ateriaa päivässä, tykkään kasviksista ja karkeista. Pullaa en syö. Syön kohtuukokoisia annoksia (ja niitä karkkeja vähän, joskus paljon) ja pyrin syömään hyvin proteiinipitoista ruokaa. Kaksi isoa koiraa liikuttavat kohtuullisesti. Joskus pyöräilen töihin (yht. 11 km).

Syötkös sitten muuta - aamupalaa, välipaloja, iltapalaa?

Vierailija
88/182 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 19 eli ihan normaalisti syö.

Vierailija
89/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

173 cm, 58 kg, 50 v. Kävelen tai pyöräilen työmatkat. Lisäksi salitreeni 2 krt vko ja muutakin liikuntaa. Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä, runsaan aamupalan, välipalan ja iltapalan. Tavallista ruokaa, kasvispainotteisesti.

Vierailija
90/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, jos joku viitsii pääpiirteittäin kertoa päivittäisestä ruokavaliostaan niin tuskin se eroaa perus kauppalistan suunnittelusta.

Vierailija
91/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, jos joku viitsii pääpiirteittäin kertoa päivittäisestä ruokavaliostaan niin tuskin se eroaa perus kauppalistan suunnittelusta.

ainakin terveellisempää kuin täysi suunnittelemattomuus.

Vierailija
92/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 172 cm ja painan 55 kg. Syön vain silloin kun on nälkä. Kävelyllä käyn muutaman kerran viikossa.

Vierailija
93/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 172 cm ja painan 55 kg. Syön vain silloin kun on nälkä. Kävelyllä käyn muutaman kerran viikossa.

Vierailija
94/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainakin terveellisempää kuin täysi suunnittelemattomuus.

Vierailija
95/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

171 cm, 57 kg. Syön mahdollisimman  lisäaineetonta ruokaa. En juo mitään zerojuomia ja harvoin alkoholia,sitäkin vähän kerrallaan.

Harrastan tavoitteellisesti tanssia, kesällä pyöräilyä, talvella kävelyä. Joskus  uimista talvikaudella. Aiemmin ratsastin myös, nyt  se tauolla

Vierailija
96/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen mallin, että roskaruokaa ei syödä. Mahtuu hyvin elämään, ei se ole muusta pois

Vierailija
97/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

170cm 52kg ja 36 v. 

Yksi syy varmaan että paino pysyy kurissa on että en pysty syömään aamupalaa, paha olo aamuisin. Joskus syön jos siltä tuntuu.

Eli käytännössä sitten siinä on paastoa välissä. Juon yleensä pari kuppia kahvia aamulla. 

Syön lounaan melko aikaisin, klo 11-12 välillä. En ole vegaani tai kasvissyöjä mutta yritän välttää liikaa punaista lihaa. Lounas on yleensä jotain jossa on riisiä, vihanneksia ja yleisimmin kanaa kuin punaista lihaa. 

Välipala voi olla joku ruisleipä, suklaapatukka, jogurtti mikä ikinä sattuu kaapista löytymään.

Illalla n. 20 maissa syön sitten vähän reilummin, yleensä monipuolisesti vihanneksia, riisiä/pottua/nuudelia ja jotain lihalisuketta. 

Suurimmat syyt painon pysymiselle ovat varmaan: tuo paasto, maltilliset annoskoot, en juo paljon ikinä alkoholia, herkkuja syön jonkin verran mutta maltilla yleensä joku suklaapatukka tai

Aika usein sitten syöt riisiä, hiilarihöttöä, kuten nuudelit

Vierailija
98/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta hieman enemmän ja painoa vähemmän. Syön pieniä määriä mutta usein, en erityisen terveellisesti. Syömiset ovat pitkälti jogurttia, leipää, hedelmää, muroja. Voin kyllä syödä myös kokonaisen pizzan kerralla, mutta harvemmin niin teen. Varsinaista liikuntaa en harrasta, mutta töissä olen paljon jalkojen päällä. 

Vierailija
99/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että kovin moni iäkkäämpi on enää noissa mitoissa, nuoret max parikymppiset ehkä. Mutta jos haluaa edistää terveyttään niin noudattaa ravitsemussuosituksia (kasvisten määrääkin nostettiin). 

Puppua, olen  68 ja noissa mitoissa. Harrastan tavoitteellisesti tanssia

Vierailija
100/182 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan