Tiedätkö, miten paljon sinulla uppoaa vuodessa rahaa muovikasseihin?
Suomalainen ostaa vuodessa keskimäärin 54 muovikassia. EU:n tavoite on laskea kulutus vuoden loppuun mennessä 40 kassiin vuodessa.
Itse käyn kaupassa päivittäin eli vähintään 365 muovipussia vuodessa 30senttiä kpl kyllähän sitä rahaa menee.
Mites sinulla?
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Itse sullon kerran viikossa seteleitä muovipussiin ja kätken ne navetan ylisille. Jonnekinhan ne tuet on piilotettava, ettei kommunistit varasta.
Oot kyllä typerä. Kasvaako hyvin korkoa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee muovikasseihin vuodessa 0 euroa. Autossa on aina vähintään 2 kestokassia. Olkalaukussa pieni kangaskassi tai kaksi.
Riskapussirulla tulee edullisemmaksi. Se maksaa monesti vain 1-1,50 euroa. Muovi on ohuempaa ja soveltuu siksi paremmin roskille. Ekologisempaa.
Kauppojen tulisi lopettaa muovikassien myynti!
Kaltaisesi haittaihmiset tulisi lopettaa.
0 euroa. Kauppakassit jo käytännönsyistä, ei muovikassit kestä mitään. Laukkukauppa.fi/ iso ostoskassi.
Käytän kestokasseja, enkä edes muista, milloin olen viimeksi ostanut muovikassin. Pidän kestokasseissa yleensä mukana muovikassia tai paria, jos joskus ostosten määrä on niin suuri, ettei kestokasseihin mahdu kaikki ostokset. Kuten joku aikaisempi kirjoittaja, minäkin pyrin johonkin tiettyyn kauppaan mennessäni katsomaan, että kauppakassissa on eri kaupparyhmän muovikassi varakassina.
Mulla ei ole varaa kantaa kestokasseja roskapönttöön joten ostan muovikasseja ja säästän kahden muun kassilaadun kustannukset tehokierrätyksellä.
Lajittelen, joten pusseja ei mee niin paljoo, käytän samaa pussia pahveille, papereille, ostan roskapusseja, kerran viikossa 1 pussi menee. Laskeppas siitä.
3 vuodessa. Ostin ne kierrätysmuovista valmistetut kaupan isot kassit. Kun lapset olivat pieniä.Näppärät pakata. Eivätkä hajoa. Eivätkä levineet autoon. Joskus opiskelijana oli reppu.
Sitä kattoo niinku vinoon tota muovipussikeskustelua. Käytännöllisyys ratkaisee. Ihan sama mulle jos joku pistää muoviin 60 euroa vuodessa.
Hyvin vähän. Mulla on reppu ja kangaskassi.
Vierailija kirjoitti:
Minne mä sekajätteen laitan jos en roskapussiin? Saako ne vaan kipata ulkoastiaan ilman pussia, et varmasti kaikki siteet ja vaipat haisee?
Kehariko olet? Etkö ole nähnyt myynnissä eurolla roskapussirullia? Pyydä äitiä ostamaan niitä perheellesi.
Vierailija kirjoitti:
Lajittelen, joten pusseja ei mee niin paljoo, käytän samaa pussia pahveille, papereille, ostan roskapusseja, kerran viikossa 1 pussi menee. Laskeppas siitä.
Lisäks biojätepussit teen sanomalehdistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosia yrittänyt lajitella jätteet olemattomiin mutta en vielä keksinyt materian häviämättömyyden lain porsaanreikää. Niinpä lajittelu vaatii enemmän säilytys- ja kuljetuskapasiteettia eli enemmän muovikasseja. Olen sentään mensalainen enkä ole tuossa onnistunut.
Menee kahdesta kolmeen muovikassirullaa roskapusseina ja rullallinen pakastepusseja vuodessa. Kaupan heviosastolla käytän muovipusseja jos niitä on. Taitaa jäädä alle 10 euroon vuodessa.
Jotain 170 euroa kun käyn kahdesti viikossa kaupassa ja kaksi muovikassillista, mä tosin vaihdoin pari viikkoa sitten roskasäkkeihin ja reppuun ja kestokassiin. Varsinkin se Lindexin myymä ohuesta liukkaasta kankaasta tehty on erinomainen, vie vähän tilaa ja on ollut reissussakin mukana. Nykyään 2 semmoista.
Tällä viikolla olen ostanut kaksi, kun unohdin kestokassin autoon, toinen reissu taas oli sellainen että tuli ostettua enemmän kuin aioin, joten ei mahtunut pikku pussiin. Yleensä käytän kestokasseja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sullon kerran viikossa seteleitä muovipussiin ja kätken ne navetan ylisille. Jonnekinhan ne tuet on piilotettava, ettei kommunistit varasta.
Oot kyllä typerä. Kasvaako hyvin korkoa?
Kun on 300 hehtaaria peltoa ja 175 hehtaaria metsää, niin nuo seteleillä täytetyt muovikassit navetan ylisillä ovat ropoja minulle, mutta rahaa kommunisteille. Ei noista muutamasta sadasta tuhannesta korkoa niin paljoa kerry, että pankkiin viitsisi vaivautua. Muovikassit ovat tuohon näppäriä.
Ostan muovikasseja rullassa ja käytän roskiksessa, muutoin kestokassi
M50
Nolla-pari pussia vuodessa ostan jos jostain syystä on ostoslaukku jääny matkasta. Roskapusseja menee 1-2 kuukaudessa.
Ei merkitystä, pakkohan niitä on ostaa että saa ostokset kotiin ja roskapusseja.
Mulla menee muovikasseihin vuodessa 0 euroa. Autossa on aina vähintään 2 kestokassia. Olkalaukussa pieni kangaskassi tai kaksi.
Riskapussirulla tulee edullisemmaksi. Se maksaa monesti vain 1-1,50 euroa. Muovi on ohuempaa ja soveltuu siksi paremmin roskille. Ekologisempaa.
Kauppojen tulisi lopettaa muovikassien myynti!