Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö, miten paljon sinulla uppoaa vuodessa rahaa muovikasseihin?

Vierailija
29.01.2025 |

Suomalainen ostaa vuodessa keskimäärin 54 muovikassia. EU:n tavoite on laskea kulutus vuoden loppuun mennessä 40 kassiin vuodessa.

Itse käyn kaupassa päivittäin eli vähintään 365 muovipussia vuodessa 30senttiä kpl kyllähän sitä rahaa menee.

Mites sinulla?

Kommentit (253)

Vierailija
21/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.3-4 e menee, ostan jos tarviin vahvemmaksi vaikka roskapussiksi joskus tai jos poikkeuksellisesti ei ole omia kasseja/reppuja. Huomasin, että ovat kyllä niin kehnoja nykyään, että ei yhteen voi laittaa juuri mitään tai hajoaa.

Vierailija
22/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wokeilevalla Eu:lla on dystopiset DEI ja WEF-tavoitteensa, mutta minä ostan muovikassin kauppareissulla. Kaksi roskapussia menee viikossa sekä yksi biojätepussina.

Varmaan kohta eu pakottaa paperiset roskapussit, joiden pohja pettää aina kun sen nostaa roskiksesta ylös ja kaikki paskat leviää keittiön lattialle haisemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpina vuosina ei senttiäkään. Muovipusseja kulkeutuu muualta itselleni ja pyörittelen niitä käytössä kunnes ovat roskapusseiksi kelpaavat kamaa. Jos ei ole muovipusseja, käytän reppua ja kangaskasseja.

Vierailija
24/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku 2500 pussia menee vuodessa.

Käyn kolme kertaa päivässä kaupassa ja aina menee monta pussia.

750€ vuodessa. Sairasta

Vierailija
25/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Oma kassi mukana ja vihannekset laitan paperipussiin tai punnitsen sellaisenaan ilman pussia.

Vierailija
26/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sullon kerran viikossa seteleitä muovipussiin ja kätken ne navetan ylisille. Jonnekinhan ne tuet on piilotettava, ettei kommunistit varasta.

Vierailija
27/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna ostin yhden muovipussin. Edellisenä vuotena en yhtään.

Vierailija
28/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wokeilevalla Eu:lla on dystopiset DEI ja WEF-tavoitteensa, mutta minä ostan muovikassin kauppareissulla. Kaksi roskapussia menee viikossa sekä yksi biojätepussina.

Muovikassi ei saa korvata roskapussia koska kuormittaa paljon enemmän kun on paksumpaa muovia.

Vierailija
29/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa kun käytän yleensä kestokasseja, ja jos niitä ei ole mukana niin silloin ostan muovipusseja kaupasta. Käytän sitten niitä moneen kertaan.

Vierailija
30/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kohta eu pakottaa paperiset roskapussit, joiden pohja pettää aina kun sen nostaa roskiksesta ylös ja kaikki paskat leviää keittiön lattialle haisemaan.

Ei sulta löydy yhtään luovuutta miten toimisit.

Vierailija
31/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tottahan toki ne mitääntekemättömät paperipussit maksaa ainakin 2x enemmän kuin nykyiset muovipussit, koska maksimaalinen kusetus.

Vierailija
32/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko roskapussit tuohon? Minulla on ollut oma kassi mukana jo vuosikausia, mutta roskapusseja kuluu enemmän kuin 40 vuodessa.

Vierailija
33/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovikassi ei saa korvata roskapussia koska kuormittaa paljon enemmän kun on paksumpaa muovia.

Haistappa sinä paska. Kunnon ihmiset käyttävät muovikasseja roskapusseina.

Vierailija
34/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kovin montaa euroa, kun yleensä aina käytän kestokassia tai pistän reppuun tms.

Olet siis umpihomo.

Vierailija
35/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan 1€ Muovikassi on harvinainen poikkeus 

Vierailija
36/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne mä sekajätteen laitan jos en roskapussiin? Saako ne vaan kipata ulkoastiaan ilman pussia, et varmasti kaikki siteet ja vaipat haisee?

Vierailija
37/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä EN osta muovikasseja. Omat kangaskassit aina mukana.

Se mihin pitää kiinnittää huomiota, on hedelmäpusseihin ja paperisiin pusseihin jos punnitsee tuotteen.

Hedelmäpussi painaa 2 g. Paperiset paljon enemmän. JOS ja KUN vaakaa ei ole laitettu taaraa vähentämään, niin siinä tulee paljon hintaa tuotteelle. Tarkoitan, että tuote saattaa maksaa 1€ kilo tai 20€ kilo tai vielä enemmän.

Tämä on suuri menoerä vuodessa. Olen keskustellut liikkeissä vastaavien kanssa, eikä käytäntönä ole taarata pusseja.

Mitä ajattelette?

No sitä, että pitäisi luoria banskut ennen punnitusta ja perunoista litistää vedet pois, perunasta 75% on vettä.

Vierailija
38/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikasseihin meni viime vuonna tasan 1,80 €. Eivät mahtuneet reppuun ja kangaskassi oli huolimattomuuttani jäänyt repusta veke. Me ostetaan erikseen ohuita jätepusseja. Kaupan muovikassut on hyödynnetty esimerkiksi varastossa.

Vierailija
39/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee varmaan kymmenkunta muovikassia viikossa. Yhtään ei mene hukkaan. Miovikasseja tarvitsee koko ajan moneen. Ekologisempaa käyttää muovikasseja kuin sama määrä jotain kestokasseja joihin kuluu enemmän materiaaleja ja energiaa ja syntyy jätettä. Muovikassi päättyy yleensä lopulta roskapussiksi eli siitä saadaan vielä energiaa polttolaitoksessa eikä tartte erikseen ostaa roskapusseja.

Vierailija
40/253 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa n 5 muovikassia.  Aina on vanha kassi taiteltuna taskussa. Kestävät kuukausia per kpl.