Apua. Tää on ihan hirveetä.näytän ihan helvetin vanhalta.
Olen vasta 41v, mutta voisin hyvin mennä jo yli 50 vuotiaasta ehkä jopa nuorekkaasta 60 vuotiaasta.
Teininä ja lapsena näytin aina ikäistäni nuoremmalta, mutta parikymppisenä tapahtui jotain.
En muuttanut tyyliäni, mutta minua vain alkoi ihmiset hämmästellä. Ootko sä vasta 22, luulin, että oot lähempänä 30v.
Elintapanikin oli jossain kohtaa huonot, mutta tämä tapahtui jo ennen niitä.
Tämä vain pahanee. 30v täyttäessä minua pidettiin jo 40 vuotiaana.
Vaikka aloin skarpata elintavoissa. Aloin liikkua jne.
Ihoni vain on jotenkin kuiva eikä siinä ole koskaan ollut sitä nuoren ihmisen sileyttä ja hehkua.
Nyt 40 vuotiaana olen alkanut jo vähän harmaantua.
Olen varma, että olen 60 vuotiaana niitä ryppyisiä harmaa päitä jotka menisi 80 vuotiaasta.
Jatkuvasti ihmiset puhuu minulle ajoista joita en todellakaan muista. Kiusallista huomauttaa puhujalle, että en ollut edes vielä koulussa silloin, en muista...
Mitään sairaustiloja ei ole todettu ja voin ihan hyvin. Näytän vain vanhalta.
:(
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Laihduta ja kohota kuntoa.
Sitä on yritetty, mutta tuntuu vain, että vanhenen ja kuivun lisää. Pulskana olen hieman nuoremman näköinen.
Ap
Mulla on sama juttu. Ihan, kun olisi mun kirjoittama. Ei me voida sille mitään, että me ollaan erillaisia kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oot sellanen maantieharmaa iätön suomalainen. Sellaisen ikää on vaikea arvata. Jos käyttäydyt vanhatavasti ikä menee herkästi yläkanttiin. Osa suomalaisista on tuollaisia.
En mielestäni käyttäydy vanahtavasti. Olen jopa ehkä hieman nuorekkaampi käytökseltäni. Olen vain oma itseni.
Ap
Tuo on sinun kirouksesi geenien suhteen, olen pahoillani. Lähes jokaisella on omansa. Olen samoja ikiä kanssasi ja mulla tuki- ja liikuntaelimet on kuin vanhuksella, vaikka naama ei ole vielä pahasti kulahtanut.
Yksi selittävä tekijä on myös se, että rasva tuntuu kertyvän kaikkialle muuhun, kuin kasvoihin. Hoikkana olen varsinainen luihuposki. :'(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sinun kirouksesi geenien suhteen, olen pahoillani. Lähes jokaisella on omansa. Olen samoja ikiä kanssasi ja mulla tuki- ja liikuntaelimet on kuin vanhuksella, vaikka naama ei ole vielä pahasti kulahtanut.
Kun ei voi geenejäkään syyttää. Vanhempani eivät ole kovin vanhan näköisiä. Meitä luullaan välillä jopa sisaruksiksi.
Ap
Tuo 40 on joku välitilaikä. Kun on 50 ymmärtää ettei aikaa ole hukattavaksi. 60 alkaa jo elää täysillä.
Älä valita. Harrasta liikuntaa, vaikka reipasta kävelyä ulkoilmassa. Juo vettä, syö teelusikallinen vaikka oliiviöljyä päivässä. Käy uimassa. Tanssi.
Kunnon ihonhoito rutiini käyttöön, kuorinnat ja naamiot myös. Hiuksiin nuorekas leikkaus ja sopiva väri. Sokeri pois, se veltostaa ja harmaannuttaa ihoa. Nämä ovat yksinkertaisia asioita jotka ovat kaikkien helposti saavutettavissa.
Mulla ihan sama ongelma. Nyt kokeilen sokerin jättämistä pois ruokavaliosta ja liikun luonnossa. Ihon hoitoon naamassa ja kauttaaltaa koko kropassa kannattaa satsata. Jos sulla talous joustaa, niin mene ihmeessä hyvällä kosmetologille kasvohoitoon. Älä vatvo liikaa tuota ulkonäköasiaa, vaikka v i t u t t a i s i k i n, kun luullaan vanhemmaksi.
Niin se iskee kaikilla jossain vaiheessa tajuntaan. Toisilla rajummin ja toisilla vähemmän.
Mitä väliä. Vanheneminen on väistämätöntä, ei kannatta tuollaisesta murehtia. Elämässä on isompiakin ongelmia. Oikeasti ikänsä kanssa sinut olevat ihmiset näyttävät viehättäviltä.
Älä käytä mustia paitoja, väri heijastuu kasvoihin ja saa ne näyttämään kolhommilta. Vaaleilla ja kirkkailla väreillä päinvastainen vaikutus.
Jos sun iho näyttää harmaalta ja veltolta, kyse on kyllä silloin jotenkin väärästä ravinnosta. Syötkö pähkinöitä, kalaa, hyviä rasvahappoja? Syö muikkuja yms kaloja joissa on mukana ruodot, tulee kollageenia, iho voi paremmin. Sokeria vähemmälle, tavallinen ruokavalio hyvillä rasvoilla ja öljyillä riittää. Ja ei ihmiset näe kunnolla uurteita tai ryppyjä vaan olemuksen ja ilmeet. hyvällä mielellä ja itsetunnolla oman persoonasi mukaan eteenpäin niin kokonaisuus on se, mikä näkyy.
Tätä teen itse : hoeman meikkiä, erityisesti poskipunaa ja huulipunaa, jotain heleää, ei räikeää. Kynsilakkaa. Koruja. Vaatteissa iloisia värejä. Kauniita mekkoja. Kampaajalta nätti kampaus. Tsemppiä ja älä välitä typeristä ihmisistä. Ala töräyttää niille niistä vastaavaa niiden ulkonäöstä, tietty ystävällisesti hymyillen.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon ihonhoito rutiini käyttöön, kuorinnat ja naamiot myös. Hiuksiin nuorekas leikkaus ja sopiva väri. Sokeri pois, se veltostaa ja harmaannuttaa ihoa. Nämä ovat yksinkertaisia asioita jotka ovat kaikkien helposti saavutettavissa.
Mikä on nuorekas leikkaus 40 v:lle? Tuskailen itse hiusteni kanssa, nyt ne ovat pitkät puoliselkään, leikattu vain tasaisesti latvasta.
Tuo kriisi tulee kaikille ennemmin tai myöhemmin. Tuolloin oivalsin, että tukka-asiat pitää olla kunnossa. Kaunis väri ja leikkaus tekee jo tosi paljon. Ja kyllä, kun ikää tulee, niin se näkyy. Ja sen kuuluukin näkyä. Surullisempaa on nämä täyteaineiden kanssa touhuajat, joilla ei tosiaan ole ryppyjä, mutta kutsun heitä kuupäiksi. Kaikki saman oloisia.
Ehkä oot sellanen maantieharmaa iätön suomalainen. Sellaisen ikää on vaikea arvata. Jos käyttäydyt vanhatavasti ikä menee herkästi yläkanttiin. Osa suomalaisista on tuollaisia.