Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joa keität aina täysiä pannullisia kahvia, saisit parempaa kahvia jos ostaisit pannujauhatusta!

Vierailija
29.01.2025 |

Ihan oikeasti. Mitä pidempään kahvi valuu, sen kitkerämpää siitä tulee. Kokeilkaa!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pah, parempaa kahvia saa kun jauhaa itse pavuista. Refraktometri on hyvä apu tuunaukseen, itsellä Anton Paarin SmartRef.

Tottakai saa mutta aloitus oli ohje massoille. 

Moniko oikeasti keittää täysiä pannullisia?

Itsekin ainoa kahvinjuoja niin en minäkään täysiäpannuja keitä 

Vierailija
42/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just, juokoon ne pannukahvia jotka haluavat. Pannukahvi on oikea huonon LDL -kolestrolin pommi, koska kahvin rasvan juotte siinä mukana. Suodatinkahvissa rasva jää suodatinpussiin ja on siis terveellinen vaihtoehto pannukahville. Juokaa pannukahvia ja syökää kolesterolilääkkeitä.

Kolestrolilääkkeet on turhia koska kolestrolin alentaminen ei pidennä elinikää.

Pitkä tai lyhyt elämä impotenssin ja aivohalvauksen kanssa ei kiinnosta. 

Kiinnostaa terve ja toimintakykyinen elämä ja hyvä kahvi.

Jos kiinnostaa terve ja toimintakykyinen elämä niin kannattaa nimenomaan pitää kolestrolit korkealla eikä alentaa niitä keinotekoisesti. Hormonit valmistetaan näet kolestrolista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just, juokoon ne pannukahvia jotka haluavat. Pannukahvi on oikea huonon LDL -kolestrolin pommi, koska kahvin rasvan juotte siinä mukana. Suodatinkahvissa rasva jää suodatinpussiin ja on siis terveellinen vaihtoehto pannukahville. Juokaa pannukahvia ja syökää kolesterolilääkkeitä.

Kolestrolilääkkeet on turhia koska kolestrolin alentaminen ei pidennä elinikää.

Mutta parantaa elämänlaatua. Mitä iloa on saada itseaiheutettu  infarkti tai veltto yrpä?

Parantaa elämänlaatua :D Jos jotain niin niistä seuraa kaikenlaisia sivuvaikutuksia kuten lihaskipuja :D

Vierailija
44/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen todella nirso kahvin suhteen, mutta jokin aika sitten uskaltauduin kuitenkin kokeilemaan pikakahveja ja tykästyin makuun niin, ettei tavallinen kahvinkeittimellä keitetty kahvi enää maistu. Laiskana ihmisenä säästyn nyt kahvinkeittimen vurittämiseltä,  pannun päivittäiseltä tiskaamiselta, kahvinkeittimen putsaamiselta ja rahaakin mielestäni on säästynyt, kun kupilliseen tarvitaan vain teelusikallinen murukahvia.

Minäkin olen alkanut syömään pelkkiä mikroruokia koska säästyn ruoan valmistamiselta ja maistuvat paremmilta kuin ravintolaruoka ... ei kun...

Vierailija
45/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitän nykyään yhden kupillisen kahvia niin että ensin vedenkeittimellä vettä, kaadan kuppiin, pistän pannujauhatusta sellaiseen metalliseen teesihtiin ja annan siinä hautua jonkun aikaa. Ei tarvi suodatinpussia ja yhden kupillisen keittäminen kahvinkeittimellä vähän turhauttaa.

Vierailija
46/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä keitän nykyään yhden kupillisen kahvia niin että ensin vedenkeittimellä vettä, kaadan kuppiin, pistän pannujauhatusta sellaiseen metalliseen teesihtiin ja annan siinä hautua jonkun aikaa. Ei tarvi suodatinpussia ja yhden kupillisen keittäminen kahvinkeittimellä vähän turhauttaa.

Noin minäkin joskus teen, jos haluan kahvia vain sen yhden kupillisen. 

Vierailija
47/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen vähän samalla tavalla. Laitan purut vanhaan kermakkoon, kuuma vesi päälle, odotan 5 min ja siitä kaadan kuppiin sihdin läpi. Näin tulee parasta kahvia kotona.