Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joa keität aina täysiä pannullisia kahvia, saisit parempaa kahvia jos ostaisit pannujauhatusta!

Vierailija
29.01.2025 |

Ihan oikeasti. Mitä pidempään kahvi valuu, sen kitkerämpää siitä tulee. Kokeilkaa!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pah, parempaa kahvia saa kun jauhaa itse pavuista. Refraktometri on hyvä apu tuunaukseen, itsellä Anton Paarin SmartRef.

Tottakai saa mutta aloitus oli ohje massoille. 

Moniko oikeasti keittää täysiä pannullisia?

Suomessa todella moni. Työpaikoilla kaikki. 

Vierailija
22/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei saman tien tekisi pressopannulla? Tulee vielä parempaa.

Koska se nostaa huonoa kolesterolia.

Ei olennaisesti. Jos noin muuten on korkea kolesteroli, niin silloin pannukahvi voi olla huono idea. Minulla se on matala pannukahvin päivittäisestä juomisesta huolimatta.

Mikä sinulla in HDL:n ja LDL:n suhde? Se merkitsee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, aloitus on pelkkää jannupauhatusta!

Vierailija
24/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempaa kahvia saat, kun ostat papuja ja investoit muutaman kympin kahvimyllyyn. Saat karkeuden itse säädettyä.

Sanotaan pari sataa kun investoi niin alkaa olla oikeilla vesillä. Kunnon mylly eikä mitään terähärveliä.

Suosittelisin käsimyllyä jolloin vähempi riittää. 

- barista

Mikäs siinä jos jaksaa pyörittää. Käsimyllyissä vaan tuppaa olemaan kartionmalliset terät mitkä eivät ole yhtä hyvät suodatinkahville.

Vierailija
25/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olennaisesti. Jos noin muuten on korkea kolesteroli, niin silloin pannukahvi voi olla huono idea. Minulla se on matala pannukahvin päivittäisestä juomisesta huolimatta.

Naisvaltainen ruokasuositustoimikunta on eri mieltä. Taidat syödä myös leikkeleitä ja riisiä???

Riisiä syön, mutta eläinkunnan tuotteista vaan kananmunia ja kalaa. Ehkä siksi kolesteroli pysyy aisoissa.

Vierailija
26/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinulla in HDL:n ja LDL:n suhde? Se merkitsee. 

Triglyt/HDL-suhde on se paras indikaattori onko ongelmia vai ei. Alle 1 tai mielellään 0,5 niin no problemos. LDL lukema itsessään ei kerro oikein mitään.

Vierailija
27/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistajat ovat muuttaneet jauhatusta pienemmäksi että kuluttajille tulisi fiilis ns vahvemmasta ja riittoisammasta kahvista. Se kaikki on aromien kustannuksella. 

Onko noin? Sen olen huomannut, että suomalaiset suodatinkahvit ovat karkeampia kuin ruotsalaiset, mutta ruotsalaiset maistuvat kuitenkin paremmalta. Eli ruotsalaiset olisivat vieläkin nykyistäkin parempia Paulig-karkeudella?

Jos kaadat kahviin puolet jotain valkoista, tämä keskustelu ei ole sinulle. 

Oikeastiko jotkut pitävät Pauligin ja Meiran kahveista enemmän kuin Löfbergsin ja Arvid Nordquistin? Meiran Segafredot ovat kyllä ihan hyviä.

Pauligin papukahvit kestää oikein hyvin makuvertailun pienpaahtimokahveihin. Ehkä se on se ison paahtimon konsistentti laatu. Näin siis peruskahveista puhuttaessa kun jätetään hyperkalliit hypepavut pois laskuista.

Vierailija
28/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, juokoon ne pannukahvia jotka haluavat. Pannukahvi on oikea huonon LDL -kolestrolin pommi, koska kahvin rasvan juotte siinä mukana. Suodatinkahvissa rasva jää suodatinpussiin ja on siis terveellinen vaihtoehto pannukahville. Juokaa pannukahvia ja syökää kolesterolilääkkeitä.

Vierailija
29/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just, juokoon ne pannukahvia jotka haluavat. Pannukahvi on oikea huonon LDL -kolestrolin pommi, koska kahvin rasvan juotte siinä mukana. Suodatinkahvissa rasva jää suodatinpussiin ja on siis terveellinen vaihtoehto pannukahville. Juokaa pannukahvia ja syökää kolesterolilääkkeitä.

Kolestrolilääkkeet on turhia koska kolestrolin alentaminen ei pidennä elinikää.

Vierailija
30/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ostit vahingossa pannukahvia ja koitat nyt helpottaa oloasi keksimällä tämmöisiä valheita.

Vierailija
31/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempaa kahvia saat, kun ostat papuja ja investoit muutaman kympin kahvimyllyyn. Saat karkeuden itse säädettyä.

En sanoisi noinkaan, muutaman kympin mylly tekee niin epäsäännöllistä jälkeä. 150€ käsimylly lienee jo hyvä. Itse en omista myllyä, laitan jauheen annospusseihin ja pakastimeen heti paketin avattuani.

Kyllä nuo Harion japanilaiset keraamiset myllyt saa edullisemminkin https://www.kahvikaveri.fi/p/manuaalinen-kahvimylly-hario-skerton-2/?ut…

Vierailija
32/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pavut ei ole koskaan tarjouksessa!

Juo vähemmän viinaa, jää varaa kahviin. 

Vierailija
33/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut kahvinkeitintä 20 vuoteen. Keitän vain pannukahvia. Pannussa. Kahvinkeittimellä tehty kahvi on aina pahaa, vaikka sen tekisi jollain moccamasterilla tai pannujauhatuskahvista.

Kyläpaikoissa, joissa tarjotaan suodatinkahvia, pyydän mielummin teetä. 

Vierailija
34/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä tai lyhyt elämä impotenssin ja aivohalvauksen kanssa ei kiinnosta. 

Kiinnostaa terve ja toimintakykyinen elämä ja hyvä kahvi.

Vierailija
35/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia höpötystä sitä onkin. Huoh!

Vierailija
36/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pah, parempaa kahvia saa kun jauhaa itse pavuista. Refraktometri on hyvä apu tuunaukseen, itsellä Anton Paarin SmartRef.

Pannulla keittää juntit. Muilla on keitin. Ja kahvissa sekä muussakin nautinnossa laatu on tärkeämpi kuin määrä.

Vierailija
37/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen todella nirso kahvin suhteen, mutta jokin aika sitten uskaltauduin kuitenkin kokeilemaan pikakahveja ja tykästyin makuun niin, ettei tavallinen kahvinkeittimellä keitetty kahvi enää maistu. Laiskana ihmisenä säästyn nyt kahvinkeittimen vurittämiseltä,  pannun päivittäiseltä tiskaamiselta, kahvinkeittimen putsaamiselta ja rahaakin mielestäni on säästynyt, kun kupilliseen tarvitaan vain teelusikallinen murukahvia.

Vierailija
38/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta parantaa elämänlaatua. Mitä iloa on saada itseaiheutettu  infarkti tai veltto yrpä?

Vierailija
39/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella työpaikalla erilaiset automaatit yleistyneet, koska silloin kenenkään ei tarvitse kahvia keittää tai siivota keitintä.

Vierailija
40/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella työpaikalla erilaiset automaatit yleistyneet, koska silloin kenenkään ei tarvitse kahvia keittää tai siivota keitintä.

Niistä saatava kahvi on myös paljon parempaa kuin MoccaMaster x JuhlaMokka.