Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLEn uusi dokumentti inceleistä

Vierailija
29.01.2025 |

https://areena.yle.fi/1-65849621

Mukavan oloisia miehiä, mistä johtuu etteivät naiset kelpuuta heitä parisuhteeseen?

Kommentit (804)

Vierailija
481/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autismi on yhtä yleistä pojilla ja tytöillä, mutta tytöiltä ei hyväksytä autistista käytöstä.

Sensijaan "pojat on aina poikia"-periaatteella kasvatetaan poikia, jotka eivöt sopeudu, eivät käyttäydy eivätkä ikinä tule selviytymään yhteiskunnassa.

Suurin syy on miesten asenteissa, eli oman pojan kasvatusta ei viitsitä tehdä eikä pojan ilmeisiä ongelmia nähdä  joten hänelle ei haeta apua ajoissa. Oman sukupuolen mallia ei anneta tai se jää vastuunpakoilijan malliksi.

Lasteni isä (incel, kunnes tavattiin) syytti minua heidän kaikista ongelmistaan, vaikka osoittautui itse alkoholistiksi ja älykkääksi autistiksi. Minä olen tutkitusti normaali. Minä kasvatin, koska isä pakeni. Autismi periytyy, siihen liittyvät geenit on tunnistettu.

Kiitos kun jaoit kokemuksesi varoittavana esimerkkinä.

Vierailija
482/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän minullakaan kyllä mitään vakaata ja osallistuvaa isää ollut lapsuudessa ja äiti enimmäkseen kasvatti. Olisiko se yhdistävä tekijä inkkeleissä.

Minulla oli samanlainen isä ja äiti oli tunnekylmä arjen logistiikan hoitaja, mutta miltään suunnalta en saanut rakkautta. Olen kyvytön oikeaan ihmissuhteeseen.

Inceliydeltä minut on kuitenkin pelastanut komea naama. Tavisnaiset ovat raahanneet minut kotiinsa puoliväkisin ja ratsastaneet puolikovalla kalullani, kun olen maannut lahnana tuntematta juurikaan mitään.

1. Too much information. 2. Puoliväkisin? Ei ole mitään välimaastoa vaan joko olet suostunut seksiin tai sinut on r a i s kattu.

Jos sinua ei oikeasti kiinnosta parisuhde, seksi tai toinen ihminen yleensäkään niin sinun ei tarvitse tehdä mitään sellaista. Se on reilua sitä toistakin kohtaan, ettei hän ryhdy sellaiseen niin että hänen tunteensa ja halunsa onkin yksipuolista. Ei seksittömässä elämässä ole mitään vikaa, varsinkin jos se on itse valittua (silloinhan ei ole edes incel).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dokumentti on ilmeisesti tehty vain siksi että haastattelija trendikkäine farkkuineen ja liimatukkineen saisi naisia. Haastateltujen Inkkeleiden rinnallahan tuo pullanaamakin näyttää suorastaan adonikselta ja varmasti saanut ihailijapostia.

Höpö höpö , mutta ihmettelin itsekin että kätteli kahta vähän epäviehättämpää naista ja sitä omasta mielestään kauneinta halasi lopussa. Sanoi myös kahdelle muulle "hauska tavata" ja tälle "näteimmälle" mitä halasi, "mukava tutustua". 

Vierailija
484/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dokumentti on ilmeisesti tehty vain siksi että haastattelija trendikkäine farkkuineen ja liimatukkineen saisi naisia. Haastateltujen Inkkeleiden rinnallahan tuo pullanaamakin näyttää suorastaan adonikselta ja varmasti saanut ihailijapostia.

Höpö höpö , mutta ihmettelin itsekin että kätteli kahta vähän epäviehättämpää naista ja sitä omasta mielestään kauneinta halasi lopussa. Sanoi myös kahdelle muulle "hauska tavata" ja tälle "näteimmälle" mitä halasi, "mukava tutustua". 

Katsoimmeko saman jakson?

Vierailija
485/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Sinusta alla oleva keskustelu on siis normaalia ? Kerrotko mikä tunne tuosta oikein välittyy? Minusta siitä välittyy välinpitämättömyys.

Mitä sulle kuuluu/mistä musiikista sä tykkäät?

- Siellä oli vähän liukasta, heh.

Tuohan oli muunnelma siitä aikaisemmasta esimerkistä, jossa mies vastaa kaikkeen parilla sanalla. Naisen kommentit on jätetty samoiksi mutta miehen kommentteissa on kerrottu, mitä tuollaisiin voi vastata sen "en tiiä" sijasta. Jos tuntuu liian vaikealta ymmärtää niin voi ajatella, että nuo kysymykset eivät ole vastauksia miehelle vaan erillisiä tilanteita.

Voi olla hahmotuskyvyssä, luetunymmärtämisessä, ymmärryksessä yleensäkin ongelmia esim. nepsy piirteisellä miehellä minkä takia kokonaiskuva, se varsinainen pointti, meni ohi, ja kompastui yksityiskohtiin tai epäolennaisuuksiin. Esimerkkien antaminen on usein näiden kohdalla turhaa työtä, koska uuden tiedon käsittely on vaikeaa.

Vierailija
486/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoimmeko saman jakson?

Puhuin siitä lastensuojelu jaksosta.

Vierailija
487/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

In c'est lit voisivat kokeilla seuraavaa haastetta kuukauden ajan;

https://www.reddit.com/r/ALLISMIND/comments/byo09t/experiment_i_am_bles…

Vierailija
488/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti yksi typerimmistä ja halveerammista sanoista on incen. Kertoo paljon ihmisen sivistymättömyydestä, jos leimaa toista ihmistä seksin harrastamisen puutteesta. Ihan kuin seksi olisi joku saavutus

Vierailija
489/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti yksi typerimmistä ja halveerammista sanoista on incen. Kertoo paljon ihmisen sivistymättömyydestä, jos leimaa toista ihmistä seksin harrastamisen puutteesta. Ihan kuin seksi olisi joku saavutus

Söpöt defenssit, incen.

Vierailija
490/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä vieläkin, ihminen joka ei ole harrastanut seksiä tai ei harrasta sitä aktiivisesti tällä hetkellä, ei ole incel. Ei edes ihminen joka ei harrasta seksiä vaikka haluaisi koska sopivaa kumppania ei tällä hetkellä ole tarjolla.

Incel on näiden miesten itsellee omima nimitys ja identiteetti, aate, suorastaan kultti, jonka keskiössä on muiden syyttäminen siitä ettei nämä harrasta seksiä juuri heidän kanssaan. Jopa väkivaltaisesti kostaminen siitä hyvästä. Seksi on siis heidän itsensä mielestä saavutus tai ennemminkin ihmisoikeus koska heistä sitä pitää saada automaattisesti ilman että sen eteen tarvitsee nähdä vaivaa ja aikaa (sosiaalinen kanssakäyminen), tai edes rahaa (maksulliset). Typerää, sivistymätöntä, ja muiden koskemattomuutta ja vapautta halveeraavaa toimintaa vaatia heidän kehojaan ja elämäänsä omaan käyttöön, omien ei-elintärkeiden tarpeiden tyydytykseen jotka hoituisi helpommin ja inhimillisemmin oman käden avulla.

Vierailija
491/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä vieläkin, ihminen joka ei ole harrastanut seksiä tai ei harrasta sitä aktiivisesti tällä hetkellä, ei ole incel. Ei edes ihminen joka ei harrasta seksiä vaikka haluaisi koska sopivaa kumppania ei tällä hetkellä ole tarjolla.

Incel on näiden miesten itsellee omima nimitys ja identiteetti, aate, suorastaan kultti, jonka keskiössä on muiden syyttäminen siitä ettei nämä harrasta seksiä juuri heidän kanssaan. Jopa väkivaltaisesti kostaminen siitä hyvästä. Seksi on siis heidän itsensä mielestä saavutus tai ennemminkin ihmisoikeus koska heistä sitä pitää saada automaattisesti ilman että sen eteen tarvitsee nähdä vaivaa ja aikaa (sosiaalinen kanssakäyminen), tai

Telegram yhteisöissä näähän puskee huumaamiaan siskojaan,serkkujaan,äitejään ja jopa siskontyttöjä. Älkää turhaan säälikö. Saalistajia kaikki tyyni.

Vierailija
492/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki incelit ja muutkin. Suosittelen katsomaan YouTubesta videoesseen aiheesta: ContraPoints, Incels

Minulla on myös asiasta näkökulma, mutta transmiehenä. Ymmärrän tavallaan epätoivon pariutumisen suhteen ja myös obsessoitumisen omista ulkonäöllisistä piirteistä kuten kallon ja leuan muodosta. Nimittäin lääkäri tulkitsi minut syntymässä tytöksi ulkoisten genitaalien perusteella, mutta aikuisena sain tietää että kromosomini on siltä väliltä, ja testosterotasoni on korkea naiseksi mutta matala mieheksi. Tämä on johtanut siihen että naiseksi olen liian miehekäs (eli ns. ruma), ja mieheksi taas liian naisellinen. Hyvin androgyyni tapaus. Sama asia mistä monet incelit stressaa eli ns. miehekkyyden puute. Minä en voi valittaa edes peniksen koosta tai muodosta koska minulla ei ole sellaista, ja leikkauksien avulla voisin ulkonäöllisesti ja vessajuttuja varten saada sellaisen - mutta ei seksiin toimivan! Kun incelit valittaa kumppanin löytymisen hankaluutta, he tuskin osaavat edes kuvitella miten paljon vaikeampaa se on peniksettömälle miehelle (oli se sitten transsukupuolisuuden, syntymävamman tai vaikka onnettomuuden takia). Heteronaiset ja homomiehet haluavat cis-miehen jolla on toimiva dikki, lesbonaisille ja heteromiehille et voi olla nainen koska et ole nainen. Jos transihminen aikoo pariutua, se oikea täytyy löytää aika pienestä vähemmistöstä ihmisiä jotka ymmärtää ja syvästi hyväksyy asian, ja pystyy järjestämään esim. mahdollisen seksielämän molemmille sopivaksi. Eli aika monta estettä tiellä. Aseksuaalisena aromantikkona olisi tietysti helpompaa, mutta vain vapaaehtoisesti selibaatissa eläväksi voi tahdosta ryhtyä.

MUTTA. Kaikista näistä vaikeuksista huolimatta en ole luovuttaja. En valita siitä jos en ole jonkun makuun, enkä haluaisi edes olla sellaisen kanssa jolle en kelpaa omana itsenäni. Koen sen jopa voimavarana että minut kasvatettiin sosiaalisesti tytön rooliin, koska se on antanut ihan erilaista perspektiiviä elämään kuin mitä cis-poikana olisin saanut, ja olen monesti saanut positiivista palautetta juuri naisilta siitä miten kauniisti lähestyn heitä ja miten hyvin artikuloin mieheksi. Minut pakotettiin lapsena sosiaalisuuteen vaikka olisin mieluummin pelannut pleikkaa kuten veljeni, siksi opin puhumaan paremmin kuin he. Olen helposti lähestyttävä, koska en tee itsestäni vahingossakaan uhkaavaa. Eikä minulle tulisi mieleenkään esim. seksuaalisesti häiritä ketään, en töräytä sellaisia kommentteja vahingossakaan, koska minä todella tiedän miltä sellainen siitä kohteesta tuntuu, kun olen itse kokenut sen tytön rooliin kasvatettuna.

Mietin että incelit voisivat ammentaa vastaavaa viisautta omista kokemuksistaan (yksinäisyys, koulukiusaaminen jne.) ja siten olla empaattisempia muita kohtaan. Ei tarvitse itse kokea empatiaa muilta ollakseen muita kohtaan empaattinen ensin. Ja itseään kohtaan myös! Uskon että tämä voisi tehdä heidän olostaan paljon helpomman katkeruuden ja koston sijaan.

Vierailija
493/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Minä olen aina luullut että olen autistisena naisena sosiaalisesti toivottoman kömpelö ja traumataustani takia ihmispelko estääkin sosiaaliset suhteet aika tehokkaasti. Mutta tämän ketjun jälkeen tunnen itseni joksikin sosiaalisten taitojen savantiksi, ja vain sen takia ettei minulle ole yksinäisyydestäni huolimatta kehittynyt mitään tuollaisia älyttömiä päähänpinttymiä ja odotuksia muita ihmisiä ja kanssakäymistä kohtaan, että muihin pitäisi voida tutustua pelkällä kehonkielellä ja paikalla ololla, ja tämän pitäisi johtaa vieläpä rakkauteen. Ei tämä ole mikään Pieni Merenneito satu.

Sama! Monesti kironnut, kun meni potentiaalinen tilanne ohi oman tuppisuisen lamaannuksen takia. Kertaakaan ei ole käynyt mielessä, että toisessa olisi jotain vikaa, kun ei kiinnostunut.

Vierailija
494/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainenkin oli selvästi kirjolla.

Vierailija
495/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku väittää ettei naisille kelpaa tavalliset miehet. Minä sanon ettei inceleille kelpaa oikeat elävät naiset, vaan he havittelevat jotain taruolentoa joka haluaa juuri heidät ilman että herra incelissä on yhtään rakastettavaa piirrettä - koska incel on pilannut sen helpoimmankin rastin jonka jokainen voi elämässään tehdä eli omata mukavan luonteen, ja se on pilattu juurikin sukeltamalla incel ihmisviha-kuoleman kulttiin.

Vierailija
496/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä naisille kelpaa tavalliset miehet. Toki yh-lehmälle elättäjäksi kelpaa kuka tahansa tarpeeksi typerä ja rummojen rupsahtaessa nelikymppisenä ei enää saadakaan status-miehiä :). Siitä onkin sitten vain alamäkeä, kuten palstalta saamme lukea.

No, sittenhän asiaan on olemassa helppo ratkaisu. "Tavallisten miesten" pitää vain tavoitella niitä yh:ita ja nelikymppisiä. Jos heille kelpaa "kuka tahansa", niin heille kelpaa myös tavalliset miehet. Joten inceleitä ei ole olemassa vaan he ovat kaikki onnellisesti panemassa nelikymppisiä yksinhuoltajia.

...Vai eivätkö he sittenkään kelvanneet heillekään?

Vierailija
497/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkkelit ovat anastaneet slaavimaisen ajattelutavan naisista skipaten miesten vastuun. Näähän kuvittelee Balkanien olevan totaali mulkkuja naisiansa kohtaan. Ei kyllä noilla suunnin miehet pyrkii varjelemaan perheitään. Vielä naurettavampia ovat nuoret miehet keille 20-30 vuoden täyselatus tulee puun takaa. Nimenomaan slaavinaiset kasvatetaan siihen että naisen paikka pysyy kotona miesten taas ulkona.

Vierailija
498/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku väittää ettei naisille kelpaa tavalliset miehet. Minä sanon ettei inceleille kelpaa oikeat elävät naiset, vaan he havittelevat jotain taruolentoa joka haluaa juuri heidät ilman että herra incelissä on yhtään rakastettavaa piirrettä - koska incel on pilannut sen helpoimmankin rastin jonka jokainen voi elämässään tehdä eli omata mukavan luonteen, ja se on pilattu juurikin sukeltamalla incel ihmisviha-kuoleman kulttiin.

Jos incel on pilannut mukavan luonteen, se tarkoittaa, että hänellä on sellainen ollut, mutta silti ei ole onnistanut. Yleensä näissä menee syy-seuraussuhteet sekaisin. Eli huomataan jonkun olevan katkera tai incel ja se on se syy miksi ei saa naisia. Vaikka nämä ovat aiheutuneet siitä, että ei saa naisia. Tosin mammapalstalta taso huomioiden, ei logiikan puute yllätä.

Vierailija
499/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on tyhmää toi inceliyden korostaminen tai mystifiointi, kun tavallisia miehiä ovat suurin osa. Riittää vain, että nainen vastaa kieltävästi, ja näin jää ilman seurustelusuhdetta. Ja nykyajan naiset vastaavat jatkuvasti kieltävästi kenelle tahansa. Tuota sanaa käytetään haukkumanimena ainoastaa kiukkuisten, elämässä epäonnistuneiden, katkerien mammojen toimesta, eikä sitä pidä ottaa kauhean vakavasti. Pariutuminen in kumminkin sen verran vaikeaa nykypäivinä

Osa incel-miehistä on varmasti ihan normaaleja hyväkäytöstapaisia miehiä, kenties naisettomuus johtuu ujoudesta ja sosiaalisten taitojen puutteesta. Tämmöiset varmaan vielä pystyvät naisen saamaan kun vähän skarppaavat niiden sosiaalisten taitojen kanssa ja eivät jää neljän seinän sisälle.  Mutta sitten on tämä toinen joukko inceleitä, jotka ovat katkeria naisvihaajia, jotka tälläkin palstalla sitä vihaansa oksentavat. Siis täällä palstallakin joku inceli toivoi kuolemaa kaikille naisille. Ja sitten nämä samat incelit ihmettelevät miksi naiset eivät halua heitä. Ensimmäiselle ryhmälle meillä naisilla kyllä riittää sympatiaa, sille toiselle ei. 

Luulen, että tuosta ensimmäisestä ryhmästä tulee tuota toista ryhmää, jos he altistuvat incel-ideologialle esim. harhautumalla incel-nettisivuille ja kokevat löytävänsä sieltä selityksiä pahalle ololleen.

Vastaavasti tuosta ensimmäisestä ryhmästä voi tulla ihan keskivertotyyppejä, jos he sen sijaan altistuvat esim. työpaikalla tai harrastuksessa normaalille ystävällismieliselle sosiaaliselle vuorovaikutukselle niin kauan, että saavat harjoiteltua sosiaaliset taidot ja kiusaamisesta, huonoista kotioloista tms. johtuvat traumat ehtivät vähän parantua.

Vierailija
500/804 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos incel on pilannut mukavan luonteen, se tarkoittaa, että hänellä on sellainen ollut, mutta silti ei ole onnistanut. Yleensä näissä menee syy-seuraussuhteet sekaisin. Eli huomataan jonkun olevan katkera tai incel ja se on se syy miksi ei saa naisia. Vaikka nämä ovat aiheutuneet siitä, että ei saa naisia. Tosin mammapalstalta taso huomioiden, ei logiikan puute yllätä.

Kukaan ei synny valmiilla luonteella. Käytännössä kaikki ovat siis alkujaan rakastettavia, viattomia vauvoja. Elämä alkaa pikkuhiljaa maalaamaan siihen tyhjälle kankaalle kokemuksia ja luonnetta. Kaikki kokevat elämässä vastoinkäymisiä, sitä ei voi estää, mutta tässä kohtaa astuu esiin ihmisen oma voima päättää miten niihin suhtautuu, millainen jälki siitä jää kankaalle. Ihminen joka päättää että vastoinkäyminen on suuri vääryys jota ei tarvitse käsitellä itse vaan siitä pitää kostaa kaikille muille, tekee tietoisen valinnan olla paha ihminen, koska itselle on käynyt kerran huonosti ja se on muka jotenkin paljon merkityksellisempää kuin muiden huono onni. Luonnollisesti pahan tekeminen myös houkuttelee lisää huonoja kokemuksia luoksesi. Olet vanginnut itsesi negatiivisuuden pyörään - josta on kuitenkin mahdollista päästä ulos jos muutat tapaasi ajatella ja olla. Ei se helppoa ole jos on myrkyttänyt mielensä incel roskalla, mutta on sen arvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi