YLEn uusi dokumentti inceleistä
https://areena.yle.fi/1-65849621
Mukavan oloisia miehiä, mistä johtuu etteivät naiset kelpuuta heitä parisuhteeseen?
Kommentit (804)
Joku mainitsi Contrapointsin incel-videon aiemmin ketjussa. Olen lukenut tässä sen tekstiversiota, ja siinä tuli vastaan todella hyvä kohta:
"So, incels. Im not going to respond to your worldview like it's an intellectual position worthy of rational debate. Because these ideas and arguments, youre not using them the way rational people use arguments. Youre using them as razor blades to abuse yourselves. And I know because Ive done the exact same thing. The incel worldview is catastrophizing. Its an anxious death spiral. And the solution to that has to be therapeutic, not logical.
A lot of you are lonely. Youve been bullied and neglected. You feel left behind by society. But what youre doing when you're reading incel forums, is youre slowly internalizing a cruel and distorted way of looking at yourselves, and at other people in your situation, and at women. And youre forming mental habits that are going to make it very difficult for you to live a happy life. So what you have to do is get off those forums as fast as possible." https://web.archive.org/web/20231116173843/https://www.contrapoints.com…
Tuo pitäisi saada selitettyä kaikille inceleille. Koko teksti on todella mielenkiintoinen ja avaa asiaa todella paljon.
^ Ymmärrettävästi Inceli viihtyy paremmin jossain Brain Incels foorumilla kuin Vauva foorumilla. Jos siellä saa haukkumisen ja ilkeilyn sijasta vertaistukea.
Vierailija kirjoitti:
^ Ymmärrettävästi Inceli viihtyy paremmin jossain Brain Incels foorumilla kuin Vauva foorumilla. Jos siellä saa haukkumisen ja ilkeilyn sijasta vertaistukea.
Jos viettää täällä vähänkin enemmän aikaa, voisi luulla että incelit tulee nimenomaan tänne haukkumaan naisia, jotta voivat sitten ruoskia itseään niillä vastakommenteilla, piehtaroida itsesäälissä kun kukaan ei ymmärrä heidän tuskaansa. Eräänlaista itsetuhoisuutta siis. Naiset eivät tule sinne inceleiden foorumeille sanomaan mitään. Naiset eivät yleensäkään menisi inceleiden luokse sanomaan yhtään mitään, jos incelit itse jättäisi naiset rauhaan. Mutta incelit ei osaa. Aatteeseen kuuluu se että kiusataan viattomia ihmisiä, jopa tap e taan.
Ensimmäinen haastateltava. Netti kiinni ja ulos ihmisten ilmoille.
Toinen haastateltava. Tämä ainakin tarvii jotain ammattilaista avuksi. Asuntokin oli aika mielenkiintoinen. Varmaan vähän eri haasteet kuin kahdella muulla.
Kolmannella vaikutti olevan hyvin hämärtynyt todellisuudentaju. Naiset valehtelee päin naamaa? Naiset vie lapset huoltajuuskiistoissa (ongelma siis se että mies joutuu elättämään, ei se ettei näkisi lasta)? Naisille on eri säännöt? Täh? Naisia on sorrettu, r ai skattu, pahoinpidelty, pidetty käytännössä piikoina omissa kodeissaan vuosisatoja ihan systemaattisesti ja sitten tämä selittää, että eipähän ole saastuttanut itseään naisella... ja jos tapaa jonkun, niin menee äkkiä naimisiin ja se kestää kunnes kuo lema meidät erottaa. Ei vissiin töissä käy kun paita oli ihan riekaleina, eli ei hän hän joutuisi el areitakaan makselemaan.
Ei hyvää päivää!
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen haastateltava. Netti kiinni ja ulos ihmisten ilmoille.
Toinen haastateltava. Tämä ainakin tarvii jotain ammattilaista avuksi. Asuntokin oli aika mielenkiintoinen. Varmaan vähän eri haasteet kuin kahdella muulla.
Kolmannella vaikutti olevan hyvin hämärtynyt todellisuudentaju. Naiset valehtelee päin naamaa? Naiset vie lapset huoltajuuskiistoissa (ongelma siis se että mies joutuu elättämään, ei se ettei näkisi lasta)? Naisille on eri säännöt? Täh? Naisia on sorrettu, r ai skattu, pahoinpidelty, pidetty käytännössä piikoina omissa kodeissaan vuosisatoja ihan systemaattisesti ja sitten tämä selittää, että eipähän ole saastuttanut itseään naisella... ja jos tapaa jonkun, niin menee äkkiä naimisiin ja se kestää kunnes kuo lema meidät erottaa. Ei vissiin töissä käy kun paita oli ihan riekaleina, eli ei hän hän joutuisi el areitakaan makselemaan.
Ei hyvää päivää!
<
Naisviha salateoreetikot keksii noita juttuja joissa naiset ovat jotain piruja jotka suunnitelmallisesti huijaa miehiä ja vie heiltä kaiken. Todistusaineistona katkeroituneet miehet jotka itse ovat möhlineet avioliittonsa eroon tai jopa oikeuteen, perseilyllään menettäneet tai itse hylänneet lapsensa jne.. Näille suurin vääryys on se että he joutuvat osallistumaan itse tekemiensä lapsien elatukseen siinä missä se toinenkin vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vertaistuki pyrkisi muuttamaan yhteen kokoontuneiden ihmisten tilannetta, auttaisi terapiamaisesti käsittelemään asiaa. Incel foorumit sen sijaan vahvistavat harhojanne, levittää ulkoa opeteltavia selityksiä kaiken varalta estääkseen kultista lähtemistä ja sysää teidät vain syvemmälle suohon. Onhan se ikävää että vain kuplan ulkopuolella niitä harhoja haastetaan, mutta se ei tee kyseenalaistamisesta haukkumista tai ilkeilyä. Inceleiden kokoontumisajoihin verrattuna siinä on todellista välittämistä siitä miten näillä miehillä menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaistuki pyrkisi muuttamaan yhteen kokoontuneiden ihmisten tilannetta, auttaisi terapiamaisesti käsittelemään asiaa. Incel foorumit sen sijaan vahvistavat harhojanne, levittää ulkoa opeteltavia selityksiä kaiken varalta estääkseen kultista lähtemistä ja sysää teidät vain syvemmälle suohon. Onhan se ikävää että vain kuplan ulkopuolella niitä harhoja haastetaan, mutta se ei tee kyseenalaistamisesta haukkumista tai ilkeilyä. Inceleiden kokoontumisajoihin verrattuna siinä on todellista välittämistä siitä miten näillä miehillä menee.
On myös huolestuttava merkki, jos se ns. vertaistuki valtaa kaiken ajankäytön ja ajatukset. Incel käyttää suurimman osan ajastaan incel foorumeilla kaltaistensa seurassa, ja kun hän ei ole siellä, hän suoltaa nausvihaa muilla alustoilla kuten täällä. Incel ajattelee incel juttuja päivittäin, jos ei jopa koko ajan. Ei vertaistukiryhmissä käyvät ihmiset muutu tuollaiseksi että he elävät ja hengittävät ja oksentavat sitä vertaistuen tarpeensa syytä. Vertaistuki tapaamisissa käydään ja sitten jatketaan elämää.
Inceliys on kultti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi oli mt-potilas, yksi autisti kinkyilijä ja yksi kiihkouskoivainen. Ei ihme, jos seuraa ei ole jonoksi asti. Ei olisi naisillakaan noissa tilanteissa.
Omien havaintojen pohjalta naispuoleisilla mt-ongelmista kärsivillä ja autisteilla kyllä on seuraa riittänyt.
Naispuoliset as-piirteiset vetäytyvät, jos/kun eivät kestä ihmisiä ja ärsykkeitä ja naisilla as-piirteet näkyvät usein enemmän ärsykeherkkyytenä ja kuormittumisena kuin sosiaalisten taitojen puutteena (monilla siinäkin mutta naiset osaavat maskata). Eivät nämä naiset valita, että miksi kukaan ei tule ja pelasta.
Foorumit on nimenomaan anti-vertaistukea, koska eivät auta ihmisiä ylös vaan alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki incelit ja muutkin. Suosittelen katsomaan YouTubesta videoesseen aiheesta: ContraPoints, Incels
Minulla on myös asiasta näkökulma, mutta transmiehenä. Ymmärrän tavallaan epätoivon pariutumisen suhteen ja myös obsessoitumisen omista ulkonäöllisistä piirteistä kuten kallon ja leuan muodosta. Nimittäin lääkäri tulkitsi minut syntymässä tytöksi ulkoisten genitaalien perusteella, mutta aikuisena sain tietää että kromosomini on siltä väliltä, ja testosterotasoni on korkea naiseksi mutta matala mieheksi. Tämä on johtanut siihen että naiseksi olen liian miehekäs (eli ns. ruma), ja mieheksi taas liian naisellinen. Hyvin androgyyni tapaus. Sama asia mistä monet incelit stressaa eli ns. miehekkyyden puute. Minä en voi valittaa edes peniksen koosta tai muodosta koska minulla ei ole sellaista, ja leikkauksien avulla voisin ulkonäöllisesti ja vessajuttuja varten saada sellaisen - mutta ei seksiin toimivan! Kun incelit val
Transsukupuolisuus antaa kyllä todella avartavan näkökulman siihen, miten eri sukupuolessa eläviä kohdellaan ja mistä jotkut ongelmat johtuvat.
30.1. julkaistuissa feissarimokissa on hyviä esimerkkejä miehistä, jotka eivät pääse treffeille koska naiset ovat ihan tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisuus antaa kyllä todella avartavan näkökulman siihen, miten eri sukupuolessa eläviä kohdellaan ja mistä jotkut ongelmat johtuvat.
Niin. Varmasti jokainen on miettinyt edes kerran millaista olisi olla poika/mies/tyttö/nainen, tai jos ykskaks muuttuisi sellaiseksi. Mutta vain transihmisellä voi olla siitä käytännön kokemusta millaista on olla sen toisen kengissä (väärissä kengissä).
Joskus toivon että ihmiset voisivat maagisesti vaihtaa osia väliaikaisesti. Varsinkin miehet jotka kehittävät näitä vinksahtaneita ajatuksia päässään naisista. Uskon että kokemus auttaisi heitä avartamaan ymmärrystään.
Jos naiset on ihan tyhmiä, niin miksi miehet tahtois tällaisten ihan tyhmien naisten kassa treffeille saati suhteeseen? Ai niin, ei ne tahdokaan muuta kuin helppoa panoa.
"Naisviha salateoreetikot keksii noita juttuja joissa naiset ovat jotain piruja jotka suunnitelmallisesti huijaa miehiä ja vie heiltä kaiken. Todistusaineistona katkeroituneet miehet jotka itse ovat möhlineet avioliittonsa eroon tai jopa oikeuteen, perseilyllään menettäneet tai itse hylänneet lapsensa jne.. Näille suurin vääryys on se että he joutuvat osallistumaan itse tekemiensä lapsien elatukseen siinä missä se toinenkin vanhempi."
Kuulostikin ihan joltain salaliittoteorialta. Ihan pimeää puhetta. Ymmärtääköhän tuota koskaan itse? Tälleen naisena tuli jotenkin outo olo, että joo-o, niin me naiset vaan valehdellaan päin naamaa ja viedään lapset, eipä tässä ole muutakaan tekemistä.
-sama
Eikö tuo kolmas, joka oli omalla naamallaan ja etunimellään, ole joku mielipidevaikuttaja/bloggaaja?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo kolmas, joka oli omalla naamallaan ja etunimellään, ole joku mielipidevaikuttaja/bloggaaja?
Ei mitään hajua. En ole missään somessa ja kaikista vähiten etsimällä etsin incel vaikuttajien roskan ääreen. Onko se sitten mainostanut sitä agressiivisesti jossain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hajua. En ole missään somessa ja kaikista vähiten etsimällä etsin incel vaikuttajien roskan ääreen. Onko se sitten mainostanut sitä agressiivisesti jossain?
Vähän ristiriitainen kommentti. Mutta niin en ole varma, ihan kuin olisi tullut twitterissä tai muulla alustalla vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Varmasti jokainen on miettinyt edes kerran millaista olisi olla poika/mies/tyttö/nainen, tai jos ykskaks muuttuisi sellaiseksi. Mutta vain transihmisellä voi olla siitä käytännön kokemusta millaista on olla sen toisen kengissä (väärissä kengissä).
Joskus toivon että ihmiset voisivat maagisesti vaihtaa osia väliaikaisesti. Varsinkin miehet jotka kehittävät näitä vinksahtaneita ajatuksia päässään naisista. Uskon että kokemus auttaisi heitä avartamaan ymmärrystään.
Ai vähän kuin Peukaloisen retket.
Traumaattinen juttu tuo lapsuus tietenkin, mutta jotenkin Kaurismäkeläinen loppuhuipennus.
ps. En tietenkään voi sanoa varmaksi, mutta naiset on usein kovilla kun pitää hoitaa kaikki, varsinkin jos se isä on hävinnyt kuvioista. Se arki on uuvuttavaa. Itse vedin itseni piippuun ja burnoutista toipumisen jälkeen alkoi tunteet kunnolla palata. Kaikkea, myös lapsia kohtaan. Onneksi lasten isä on kuitenkin osallistuva.
Mutta kyllä varmasti minun mielenterveyden ongelmat jättivät traumoja lapsiin.