YLEn uusi dokumentti inceleistä
https://areena.yle.fi/1-65849621
Mukavan oloisia miehiä, mistä johtuu etteivät naiset kelpuuta heitä parisuhteeseen?
Kommentit (804)
Vierailija kirjoitti:
no voihan sitä jutellakin, jos tietokoneet ja ohjelmointi naisia kiinnostaa.
Suostutko siis juttelemaan vain tasan yhdestä aiheesta joka sinua kiinnostaa, etkä kenenkään kanssa joka ei suostu juttelemaan aina siitä samasta aiheesta? Ei jatkoon.
Omaa tytärtä kiinnostaa nuo aiheet (älä huoli, liian nuori sinulle varmasti), mutta hänkin osaa puhua paljon laajemmin eri asioista, autismistaan huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin voit kertoa, että se on aihe mikä sinua kiinnostaa tosi paljon. Voit kertoa mistä saakka se on kiinnostanut ja miten kiinnostus ilmeni aluksi. Kerro, mikä aiheessa sinua kiehtoo ja miten/minkä verran sinulla on tapana viettää aikaa aiheen parissa.
Siinä kerrot jo paljon itsestäsi, puhumatta suoraan tietokoneista ja ohjelmoinnista. Toki jos se osoittautuu yhteiseksi kinnostuksen aiheeksi, aina parempi. Mutta ei se välttämätöntä ole, kunhan vastavuoroisesti kuuntelet myös toista, kyselet ja osaat keskustella edes pintapuolisesti muistakin aiheista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostutko siis juttelemaan vain tasan yhdestä aiheesta joka sinua kiinnostaa, etkä kenenkään kanssa joka ei suostu juttelemaan aina siitä samasta aiheesta? Ei jatkoon.
Omaa tytärtä kiinnostaa nuo aiheet (älä huoli, liian nuori sinulle varmasti), mutta hänkin osaa puhua paljon laajemmin eri asioista, autismistaan huolimatta.
Miestä kiinnostaa se että muut ovat kiinnostuneita hänestä, aiheesta mikä kiinnostaa häntä, tai kenties ovat kiinnostuneita siitä että hän tietää aiheesta paljon. Ihailun kohteena olo. Häntä ei kiinnosta muut ihmiset ja heidän eriävät kiinnostuksen kohteet, koska se veisi huomion pois hänen erinomaisuudestaan. Hän ei siis todellisuudessa kaipaa kaveria, saati romanttista suhdetta. Omien pierujen haistelu onnistuu paremmin yksin.
Bare minimumi on olla moottöriturpainen viihdyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli tiedossa 🙁
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki ihmiset viettävät mieluiten aikaa sellaisessa seurassa jossa viihtyvät. Moottoriturvista harva tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Siihen non-stop puhujan ja mykän mököttäjän välille kuule mahtuu ihan tavallisia miehiä normaaleilla sosiaalisilla taidoilla, eikä kumpikaan noista ääripäistä pärjää heille verrailussa mitenkään. On kohtuutonta että vaadit kokonaista maapallollista ihmisiä sopeutumaan juuri sinun vinksahtaneeseen käsitykseen siitä mitä on normaali kanssakäyminen. Vaikka miten kitiset, se ei tule tapahtumaan, ja koska itse kieltäydyt sopeutumasta todellisuuteen, luonto päättää puolestasi että jäät yksin ja onneksi lisääntymättä.
Tuo ulina siitä että miehen osa on olla joku stanan viihdyttäjä, on myös täyttä paskaa. Keskustelu on lähtökohtaisesti molemminpuoleista. Molemmat siis viihdyttää toisiaan. Sinä itse vaadit että toisen täytyy viihtyä seurassasi hiljaa kun sinä sanattomasti teet ns. sirkustemppuja kuin apina, paistat makkaraa tai luot lunta kuin se olisi jotain ihmeellistä.
Hei, sinä makkaran paistaja! Hanki koira (mutta älä pane sitä). Sinä et kaipaa ihmisen seuraa. Koira istuu hiljaa ja katsoo kun teet arkisia asioitasi, sille ei tarvitse jutella sanaakaan, ja se tulee iholle kunhan on todennut ensirapsutusten jälkeen että pitää sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Hei, sinä makkaran paistaja! Hanki koira (mutta älä pane sitä). Sinä et kaipaa ihmisen seuraa. Koira istuu hiljaa ja katsoo kun teet arkisia asioitasi, sille ei tarvitse jutella sanaakaan, ja se tulee iholle kunhan on todennut ensirapsutusten jälkeen että pitää sinusta.
Suosittelen mieluummin marsuja, sillä koira tarvitsee koulutusta, ja tällä asenteella ihminen ei ole siinä puuhassa hyvä (siinä joutuu aika maksimaalisesti miettimään toisenlaisen elämänmuodon näkökulmasta, jotta saa sen toimimaan haluamallaan tavalla, eikä auta vinkua nettipalstoilla että koira ei tottele vaikka minä olen ihan kunnollinen tavallinen mies). Kaksi marsua pystyy pitämään seuraa toisilleen mutta tapittavat myös nappisilmäisesti, mitä isäntä puuhaa, eivätkä ne aiheuta suurta vahinkoa vaikkei niitä osaisikaan kouluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen mieluummin marsuja, sillä koira tarvitsee koulutusta, ja tällä asenteella ihminen ei ole siinä puuhassa hyvä (siinä joutuu aika maksimaalisesti miettimään toisenlaisen elämänmuodon näkökulmasta, jotta saa sen toimimaan haluamallaan tavalla, eikä auta vinkua nettipalstoilla että koira ei tottele vaikka minä olen ihan kunnollinen tavallinen mies). Kaksi marsua pystyy pitämään seuraa toisilleen mutta tapittavat myös nappisilmäisesti, mitä isäntä puuhaa, eivätkä ne aiheuta suurta vahinkoa vaikkei niitä osaisikaan kouluttaa.
Koiria saa myös valmiiksi koulutettuna, but I see your point.
Huh. Minä olen aina luullut että olen autistisena naisena sosiaalisesti toivottoman kömpelö ja traumataustani takia ihmispelko estääkin sosiaaliset suhteet aika tehokkaasti. Mutta tämän ketjun jälkeen tunnen itseni joksikin sosiaalisten taitojen savantiksi, ja vain sen takia ettei minulle ole yksinäisyydestäni huolimatta kehittynyt mitään tuollaisia älyttömiä päähänpinttymiä ja odotuksia muita ihmisiä ja kanssakäymistä kohtaan, että muihin pitäisi voida tutustua pelkällä kehonkielellä ja paikalla ololla, ja tämän pitäisi johtaa vieläpä rakkauteen. Ei tämä ole mikään Pieni Merenneito satu.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sitä koitetaan seurassa löytää puheenaiheita, joihin muutkin voi osallistua. Siinä seuraava oppitunti, toisten huomioon ottaminen. Jos ei onnistu tai kiinnosta, ei kannata haaveilla ihmissuhteista.
Vierailija kirjoitti:
Jos oletat, että naisia ei kiinnosta ohjelmointi, eikä sinua taas kiinnosta puhua mistään muusta, niin miksi edes haluat treffeille naisen kanssa? Ihmiset on yleensä suhteissa siksi, että tykkäävät toistensa seurasta. Jos ainoa syy on seksi niin sitä nyt saa Nyrkki-Kyllikiltäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihmeessä tällaisia ohjelmia haluaa, sairasta. Ylestä pitää leikata, kuuluuko Orpo ja Kröitz.?
Yhteiskunnallisista ongelmista puhuminen ja äänen antaminen näille marginaalin ulkopuolisille ihmisille on hyvä merkki siitä, että yhteiskunta toimii eikä lakaise piiloon sitä mitä ei haluta nähdä.
Minusta tämä ohjelma oli myös tosi valaiseva. En ole ennen nähnyt tämän ajattelun edustajia tässä valossa. Näki, että he ovat sittenkin hyviä, tuntevia miehiä, mutta että heillä on todella pahoja ongelmia todellisuuden ja ihmisten välisten suhteiden hahmottamisen ja itsetunnon kanssa. Ohjelma herätti minussa myötätuntoa heitä kohtaan. Toivottavasti he ja kaltaisensa saavat apua mielenterveytensä kanssa. Muuta vikaa heissa tuskin on.
Incelit ovat tyypillisesti vihaisia ja turhautuneita miehiä, jotka ovat vakuuttuneet siitä, etteivät voi koskaan saada seksikumppania. Incel-kulttuuri kukoistaa etenkin internetin keskustelufoorumeilla, joiden entistä naisvihamielisemmät viestit kannustavat usein väkivaltaan ja jopa mur hiin.
https://www.mtv.fi/ohjelma/cc03b77dc7b08f7b4801/incel-naisvihaa-ja-vaki…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshän vastasi ihan ystävällisesti. Tarviiiko sitä aina olla höpöttämässä, olis voinut vaikka tehdä jotain yhdessä tai olla vaan lähekkäin.
Normaalit ihmiset kunnioittavat toisten henkilökohtaista tilaa eikä ole vieraiden ihmisten kanssa lähekkäin edes ensitreffeillä. Naisille jopa turvallisuuskysymys.
Yhä vieläkään ihmiset eivät ole mitään meedioita vaan tutustuminen tapahtuu sanoilla kommunikoiden. Viittoen jos olet oikeasti mykkä. Ketään ei kiinnosta katsoa hiljaa kun sinä paistat makkaraa ja luulet sen olevan syy rakastua sinuun.
Jos treffeillä ollaan liian kaukana eikä lähekkäin niin aivan selvä merkki, jutusta ei tule yhtikäs mitään, ei sitten mitään.
Tutustuttaessa tarvitsee myös tilaa tarkkailla toista kauempaa, ilman että on jatkuvan tuijotuksen ja lähelle pyrkimisen kohteena. Muuten olo on kuin saaliseläimellä. Ihastuminen vaatii tunteen turvallisuudesta.
Sympatiat noille inceleille, mutta en yhtään ihmettele ettei kukaan nainen heistä kiinnostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naisettomuudesta tekee ongelman niin sitten on toki inkkeli.
Kyllä kyseessä on autistimainen pakkomielle ja siitä pettymyksestä seuraava lapsenomainen kiukku näillä jonka tunnistan itsessänikin aikoinaan. sitten kun pari kertaa pääsin naisten kanssa perusteellisempiin tekemisiin niin totesin että ihan naurettavaa ollut se naisensaannin pakkomielle ja nyt voin olla yksikseni ihan rauhassa. Toki inselimäisesti edelleen kiinnitän huomiota kun joku asia mielestäni menee liikaa naisten hyväksi.
Rikastuin ja nyt on ihan naurettavaa että joku välittää rahasta paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän minullakaan kyllä mitään vakaata ja osallistuvaa isää ollut lapsuudessa ja äiti enimmäkseen kasvatti. Olisiko se yhdistävä tekijä inkkeleissä.
Minulla oli samanlainen isä ja äiti oli tunnekylmä arjen logistiikan hoitaja, mutta miltään suunnalta en saanut rakkautta. Olen kyvytön oikeaan ihmissuhteeseen.
Inceliydeltä minut on kuitenkin pelastanut komea naama. Tavisnaiset ovat raahanneet minut kotiinsa puoliväkisin ja ratsastaneet puolikovalla kalullani, kun olen maannut lahnana tuntematta juurikaan mitään.
Sanattoman/kehollisen viestinnän mestarina sitten tiedät varmasti että ihminen joka ei ota muihin mitään kontaktia vaan istuu vaan hiljaa tekemättä mitään tai omia puuhaillen, viestii muille että HALUAA OLLA RAUHASSA.