Ketä haittaa, jos sukupuolia on enemmän?
Kommentit (541)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi se häiritsee ketään, jos kokee kuuluvansa eri sukupuoli-identiteettiin, johon on syntynyt. Sehän on ihmisen oma asia! Varsinkin, kun on yli 18-vuotias. Kuinka se on teidän elämästänne pois? Millä lailla se teitä uhkaa / pelottaa / ahdistaa? Erilaisuuden pelkoahan se loppujen lopuksi on.
Eniten tämä asia tuntuu häiritsevän niitä, joita asia ei edes kosketa. Ihmisiä, joilla ei ole lähipiirissä tai edes etäisenä tuttavina transihmisiä tai muunsukupuolisia. Kukaan ei ole koskaan kyseenalaistanut omaa sukupuoltani, miksi minun asiani olisi kyseenalaistaa kenenkään muun kokemaa sukupuolta.
Maailma muuttuu. On muuttunut aina. Pitää elää muutoksen mukana.
"...transihmisiä tai muunsukupuolisia"
Eikös nämä transihmiset "vaihda" sukupuolta vastakkaiseen > nainen mieheksi, mies naiseksi, eli edelleen on kaksi sukupuolta.
Minua ei haittaa. Ainoastaan siinä tapauksessa, jos joku pitää asiasta hirveää meteliä. Tunnen erään transmiehen, jonka täytyy lähes jatkuvasti todistaa kuinka miehekäs onkaan (kertoo, kuinka on taas röhnöttänyt sohvalla pelkissä kalsareissa ja kaatanut tuoppeja baarissa jne.) Kyllä sen miehekkyyden tarvitsee välittyä automaattisesti koko olemuksesta, ilman että joutuu erikseen alleviivaamaan asiaa koko ajan.
Sukupuolia on kaksi. Mielenterveysongelmia on miljoonia.
Lähinnä kiinnittää huomiota sitten hyvin miesmäiset naiset ruumiinrakenteeltaan ja jätkämäinen puhetyyli.
Vierailija kirjoitti:
Ahdasmieliset, kapeakatseiset, rajoittuneet ihmiset kitisevät kahden sukupuolen perään. Kaipaavat vanhoja aikoja, kun mistään asiasta ei puhuttu ääneen eikä erilaisuutta ollut edes olemassa. Koska se vaiettiin.
Miten voi nimeämättömistä sukumoninaisuuksista puhua, Ihan kuin puhuisi stiiknafuuliasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten haittaa mitenkään sukumoninaisuus ellei joudu verorahoillaan kustantamaan tätä villitystä.
Mutta monia haittaa ympäri maailman, monessakaan paikassa ei oo veronmaksajien kustantamaa terveydenhuoltoa. Tää mua just häiritsee mm tässä aiheessa, luonnollisesti haluaisin kuulua menestyjiin mutta perustelut ei tunnu olevan kuin jatke yksilön intuitiiviselle fiilikselle. Miten älykkäätkin ihmiset voi olla täysin eri mieltä asioista, eikö silloin sen paremmin perustelevan pitäisi nk voittaa?
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa. Ainoastaan siinä tapauksessa, jos joku pitää asiasta hirveää meteliä. Tunnen erään transmiehen, jonka täytyy lähes jatkuvasti todistaa kuinka miehekäs onkaan (kertoo, kuinka on taas röhnöttänyt sohvalla pelkissä kalsareissa ja kaatanut tuoppeja baarissa jne.) Kyllä sen miehekkyyden tarvitsee välittyä automaattisesti koko olemuksesta, ilman että joutuu erikseen alleviivaamaan asiaa koko ajan.
Osoittaa ylisuurta sosiaalista riippuvuutta muista.
Vierailija kirjoitti:
Kätilöitä nyt ainakin. Mikäs se sieltä syntyi?
Eihän heitä kiinnosta kuin biologinen sukupuoli, joten miksi heitäkään haittaisi? Intersukupuoliset ovat sen verran harvinaisia, että lienevät yleensä lääkäreiden murhe.
Siis on biologinen sukupuoli, joita on tietty kaksi. Sitten on identiteettisukupuoli, mikä kokee olevansa. Jälkimmäinen on niin häilyvä konsepti, ihminen voi tuntea olevansa vaikka leijona.
En ymmärrä, miksi pitää jotenkin virallistaa tällaisia identiteettejä. Järkevää vain käyttää biologista sukupuolta kaikkeen luokitteluun.
Siitä on lääkärinlausunto, hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Siis on biologinen sukupuoli, joita on tietty kaksi. Sitten on identiteettisukupuoli, mikä kokee olevansa. Jälkimmäinen on niin häilyvä konsepti, ihminen voi tuntea olevansa vaikka leijona.
En ymmärrä, miksi pitää jotenkin virallistaa tällaisia identiteettejä. Järkevää vain käyttää biologista sukupuolta kaikkeen luokitteluun.
Miks passissa sit pitää ilmottaa nimenomaan sukupuoli? Miksei ihonväriä, pituutta, luomia ynnä muuta
Hesari saa kertoa perustelunsa kaikille jumalilleen, että lisäävät tarpeellisessa määrin pariutumiseen tarvittavia elimiä, kun niitä ei ole tiedossamme kuin kahden laisia, eri kokoja huomion ottamatta,
Ei mua haittaa mutta saatan naurahtaa jos joku tulis mulle selittämään sukupuolista
Ei minua haittaa, kuhan eivät ala vaatimaan omia vessoja. Eihän siitä mitään tule, jos pikku pupissa olisi oltava 68 vessaa. Entäpä junissa, pari vaunua olis pelkkiä vessoja.
Olen geneettinen mies, mutta epäilenanukseni olevan naisen. Mitä teen?
Vierailija kirjoitti:
Kätilöitä nyt ainakin. Mikäs se sieltä syntyi?
Kyllä kätilöt tietää. Sieltä syntyi tyttö, poika tai epäselvä, jolloin sukupuolielimet ovat epämuodostuneet, eikä selviä merkkejä sukupuolesta ole näkyvillä tai näkyy molemmat. Tämä vaatii tarkemmat kromosomitutkimukset.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää moniakin haittaavan, vaikken tajua miksi. Samoja ihmisiä haittaa myös se, että seksuaalivähemmistöt saavat mennä naimisiin.
Menkööt naimisiin maistraatissa, kun laki sen sallii. Kirkossa näitä ei tulisi koskaan vihkiä, on Jumalanpilkkaa. Samaa sukupuolten suhteet on syntiä, eikä Jumala siunaa syntiä koskaan, vaikka joku pappi "siunaisikin".
On kaksi sukupuolta; mies ja nainen, kaikki muu on Saatanan eksytystä!
Mutku niitä on vain kaksi. "Loput" on kehityshäiriöitä korvien tahi jalkojen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yks lysti, jos joku haluaa elää illuusiossa
Mutta pakotetaanko kaikki tähän samaan illuusioon? Siitähän tässä nyt väännetään. Ketä tälläinen (tai tälläiset) illuusiot eniten hyödyttäisivät?
Varmaankin kaikkia jotka tekevät rahaa/ pääsevät valtaan muiden uudenlaisella, mm perheiden perustamista ja lasten kasvatusta (plus muuta järjellistä yhteistoimintaa) vaikeuttavalla harhaisuudella.
Minua ei voi pakottaa yhtään mihinkään. Minulle on ihan sama mitä sukupuolta asiakas tai työkaveri kuvittelee olevansa. Oli niin tai näin, eivät saa mitään erityiskohtelua.
Epäilen, että tällä on jokin samanlainen tarkoitus kuin Siioninviisaidenpöytäkirjoissa mainittu ajattelun sekoittaminen. Varmaan tähän joku älähtää;-)