Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla henkivakuutusta?

Vierailija
28.01.2025 |

Itselläni ei ole, enkä sellaista enää 30 vuotiaana saanut perussairauksieni vuoksi ja siksipä ärsyttääkin lukea vakuutusyhtiöiden viestintää siitä, että kuolemaan ei muka varauduta eikä siiitä keskustella.

Faktaa on se, että 18 vuotias elää vielä vaihetta jossa ollaan vahvasti kuolemattomia eikä henkivakuutus pyöri päällimmäisenä mielessä ja väitän, että vain harva sellaista tulee hankkineeksi ilman vanhempien ohjausta. Kuitenkin, mitä myöhemmäksi lykkäät, sitä todennäköisemmin käy kuten minulle.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai henkivakuutuksen ottajan tarvitse olla terve. 

Minulla ei korvaa työperäistä hengityselinsairautta, koska se on myös perinnöllinen. 

Vierailija
22/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin vuonna 2002, kun mentiin naimisiin. Minulla oli 75.000€ asuntolainaa ja ajattelin, että jos kuolen tai muutun pysyvästi työkyvyttömäksi, voi vastavihitty vaimoni maksaa vakuutuksella asuntolainan pois, ettei joudu kotiakin myymään.

Nykysin tuota ei ainakaan Tapiolasta enää saa, mutta eivät ole takautuvasti irtisanoneetkaan. Tosin siinä on ikävähennys, joten maksettava summa on laskenut alle puoleen alkuperäisestä. Vaan eipä ole enää lainaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa. Diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö 20 vuotta sitten, josta olen ollut jo 19v remissiossa. 

Tarvitsetko enää lääkkeitäkään? 

En tarvitse, ei oireile mitenkään.

Vierailija
24/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kela määräsi minun realisoimaan sen 2021.

Vierailija
25/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei enää, kaikki lapset ovat jo täysi-ikäisiä.

Samoin. Silti vakuutukseni korvaa tietyn summan ja hautajaiset päälle, jos potkaisen tyhjää ennen määrättyä ikärajaa. 

Olen kyllä vaihtamassa vielä parempaan sijoitusvakuutukseen jossa on korkeampi ikäraja. 

Alapeukku, miksi? 

Vierailija
26/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mulla on asuntolainaa ja alaikäinen lapsi, hänen turvakseen pidän sitä. 

Vierailija
27/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan on. Mulla se on pakollinen osa vapaaehtoisia eläkevakuutuksia. Toinen oma, johon en enää maksa ja toinen yrityksen ottama. Eli ne sinne säästetyt rahat ja niiden sijoitusten tuotot ovat vakuutettu. Ja jos kuolla kupsahdan, niin vaimo saa ne. Ei niitä nyt valtavasti ole, mutta muutama kymmenen tuhatta. Saman verran saisin varman vakuutusyhtiöltä ihan erillisenä henkivakuutuksen noin netflixin kalleimman kuukausimaksun hinnalla.

Vierailija
28/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsena otettu (en tiedä miksi), vähän kiukuttelinkin asiasta, että mitä tästä hyödyn, kun lasku tuli täysi-ikäisenä itselleni :).  Mutta kun isä kuoli ollessani päälle parikymmentä, tajusin että ei voi tietää, koska kohdalle asuu, ja jatkoin maksuja, kun ne oli ehkä joitakin kymmeniä markkoja vuodessa tms. Nyt se on jo loppuun maksettu ja pieni summa tulee, jos kuolen ennen eläkeikää, sillä voi ainakin hautajaiset maksaa ja muita kuluja, kämpän tyhjennystä, yhtiövastikkeita yms.

Vierailija
29/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla kaikenlaisia vakuutuksia. On myös sydäriin vakuutus. Maksaa kuussa tupakka askin verran. Syöpävakuutukset ja mitä kaikkea niissä onkaan.

Vierailija
30/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko millaisia kokemuksia säästövakuuksesta, johon kuuluu henkivakuutus? Isovanhemmalla ollut pidempään ja lapsenlapset edunsaajina.

Vierailija
31/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse, vaikka todennäköisesti saisin. Ei ole lapsia tai ketään, kuka tarvitsisi rahoja kuollessani. Minulta jää myös varmaan kohtuullisesti perintöä, jolla elää vähän aikaa.

Vierailija
32/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ja huomattavan avun saavat lähiomaiset siitä, jos sattuisin kuukahtamaan. 

Vierailija
33/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole elätettäviä niin on turha.

Eikä vanhempia, sisaruksia tai puolisoa? Edunsaajaksi voi nimetä kenet tahansa.

Mihin he niitä rahoja tarvitsevat, heillä on oma elämä, eikä oma kuolema vaikuta heidän talouteensa, pl. puoliso. Ehkä hautajaiskulut, mutta yleensä on sen verran omaisuutta, että riittää muutenkin kattamaan.

Vierailija
34/34 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muodollinen Op Pohjolassa.. Muutaman kympin vuodessa ja tämäkin sen takia että saa alennusta muista vakuutuksista eli käytännössä ilmainen.

Muodollinen? Muutaman kympinei taida olla kuule henkivakuutus  Op -henkivakuutus maksaa tuhansia vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän