Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Naiset joutuvat melkeinpä aina väistämään miehiä

Vierailija
27.01.2025 |

"Viime vuonna jouduin tilanteisiin, jossa silmämääräisesti arvioituna keski-ikäisen näköiset miehet kävelivät suoraan minua päin, huolimatta siitä, että olin selkeästi raskaana. Kirjoitin tästä aikoinaan someen ja sain satoja kommentteja naisilta, joissa yhdyttiin samaan kokemukseen: kuinka erityisesti keski-ikäiset miehet törmäävät päin, jollei nainen itse väistä."

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010990402.html

Kommentit (711)

Vierailija
301/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten on Suomessa jotenkin tosi vaikea ymmärtää sitä elämän perusfaktaa, että nainen on fyysisesti paljon heikompi ja myös seksuaalisesti haavoittuvainen heidän suhteensa, mikä tuo sitten vähintään alitajuista pelkoa kanssakäymiseen oikeastaan lähes kaikkialla. Siitä syystä vanhoissa sivistyskulttuureissa on se "pinnallinen ja lipevä herrasmiesmäisyys", eli se on olemassa siitä tärkeästä syystä, että helpottaa huomattavasti yhteiseloa.

Suomessa niin moni elämän perusasia on jotenkin tosi vaikea monen hyväksyä. Näihin kuuluu mm. se, että nuoren ei ole hyvä kököttää yksiössä erakoitumassa tai että runsaat tuet passivoivat ja laskevat itsetuntoa. Tajutaan ulkomailla käytyä, että elämähän menisi näin mukavammin, mutta ei - valitaan "metsäläisyys" kuitenkin sitten mieluummin.

Ja lutkun lässyn.

Eivät naiset ole mitään heikkoja ja haavoittuvoa ansarikukkasia, joita "herrasmiehen" täytyy kohdella jotenkin erityisen alentuvasti.

Nyt on 2024, naiset ovat vahvoja ja itsenäisiä, senkin sovinistinen ku*sipää.

Vierailija
302/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun huomaan että törmäys saattaa olla väistämätön koska kumpikaan ei tee elettäkään väistääkseen, pysähdyn ja jään seisomaan paikoilleni. Aika epäkohtelias pitää toisen osapuolen olla että päin kävelee siinä vaiheessa kun toinen on pysähdyksissä. 

Tuo on passiivis-aggressiivista. Väistää voit itsekin osittain. Miksi et tee sitä elettä?

En jaksa alkaa mutkittelemaan kävellessäni vaan yritän pitää suorat linjat koska se on kaikista energiatehokkain tapa liikkua. Olen aiemmin ollut se kynnysmatto joka on väistellyt muita, en jaksa sitä enää ja olen opetellut siitä pois. 

Niin, ja sitten vastaasi tulee ihminen, joka ajattelee: "En jaksa alkaa mutkittelemaan kävellessäni vaan yritän pitää suorat linjat koska se on kaikista energiatehokkain tapa liikkua. Olen aiemmin ollut se kynnysmatto joka on väistellyt muita, en jaksa sitä enää ja olen opetellut siitä pois."

Siinäpä seisotte vaikka maailman tappiin molemmat vastakkain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitenkään yleisesti tähän törmännyt tai sit en vaan ole tajunnut. Mutta viime viikolla tämä tapahtui työpaikan käytävällä, kun kaksi miestä tuli vastaan. Viime tipassa sitten toinen väisti sen verran, ettei ihan päin kävellyt. Minä en enempää pystynyt väistämään, kun olin jo ihan seinän vieressä.

Vierailija
304/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kyllä huomannut tällaista. Miehet väistää ja oviakin osaavat avata.

Vierailija
305/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun huomaan että törmäys saattaa olla väistämätön koska kumpikaan ei tee elettäkään väistääkseen, pysähdyn ja jään seisomaan paikoilleni. Aika epäkohtelias pitää toisen osapuolen olla että päin kävelee siinä vaiheessa kun toinen on pysähdyksissä. 

Tuo on passiivis-aggressiivista. Väistää voit itsekin osittain. Miksi et tee sitä elettä?

En jaksa alkaa mutkittelemaan kävellessäni vaan yritän pitää suorat linjat koska se on kaikista energiatehokkain tapa liikkua. Olen aiemmin ollut se kynnysmatto joka on väistellyt muita, en jaksa sitä enää ja olen opetellut siitä pois. 

Niin, ja sitten vastaasi tulee ihminen, joka ajattelee: "En jaksa alkaa mutkittelemaan kävellessäni vaan yritän pitää suorat linjat kosk

Siinähän sitten seistään ja katsotaan kummalla on enemmän kiire. Veikkaan että se en ole minä koska olen elämäni järjestänyt kiireettömäksi.

Vierailija
306/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan vahvemman laiksi. Olen 187 cm pitkä ja suurin osa miehistäkin väistää. 

Et mahda mitään parikymmentä senttiä lyhyemmälle miehelle.

167cm pitkä nappula ei ole mies.

XY kromosomit ja muna, niin kyllä on. 167 cm mies tipauttaa helposti pitkänkin naisen ykkösellä.

Vierailija
307/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan vahvemman laiksi. Olen 187 cm pitkä ja suurin osa miehistäkin väistää. 

Se pelkkä ruumiinmitta ei susta vielä vahvaa tee

Vierailija
308/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia ei olisi pitänyt päästää pois keittiöistä kun eihän tuosta mitään tulee eivät edes kadulla selviä hengissä.

Niin, tässä tapauksessa oli mies, joka töni vaunujen kanssa kuljeksivaa naista. Eli miehet kellareihin, miehet ovat vaarallisia.

Vierailija
309/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lopettanut väistämisen. Täytyy vaan olla pokkaa vetää se loppuun asti ja tarvittaessa katsoa silmiin. 

Eli todistat artikkelin olevan totta.

Vierailija
310/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän helvetin paskaa "uutinen" taas on? Ei pidä todellakaan paikkaansa. Suomalainen mies väistää naista, poikkeuksena jännikset jotka voivat tehdä ihan mitä vain. Sitten on nämä ulkomaanvahvistukset joilta voi myös odottaa yllättävää käytöstä.

Ei ollut uutinen. Oli mielipidesivulla.

Vierailija
311/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaksi ihmistä kävelevät toisiaan kohti, niin kenen pitäisi väistää? Itse en koskaan kävele niin, että vastaantulija on suoraan kävelylinjallani. Ei ole tullut törmäyksiä. Väistän ihmisiä, sukupuolesta riippumatta. Eihän siinä tarvitse siirtyä kuin puoli metriä sivuun niin ei törmää. Onpas suuri vaiva.

Kun väistää juuri ennen osumahetkeä, niin törmääjä lentää nokilleen. Käännähdys takakatta kuten michael Jaxon teki ja ulvahdus

Kun kumpikin väistää vasta juuri ennen osumahetkeä, on vaarana nokkakolari, kun molemmat väistävät äkkinäisellä liikkeellä samaan suuntaan.

Vierailija
312/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XY kromosomit ja muna, niin kyllä on. 167 cm mies tipauttaa helposti pitkänkin naisen ykkösellä.

Uuu siellä alfa taas vaimaantulee...

Vierailija
313/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käveleekö muslimimies myös aina päin?

Tämä kysymys saa vihervasemmistolaisen totaaliseen tilttiin. Sitten alkaa afghanistanilaisnaisten kokemusten vähätteleminen ja muu uusfeministinen islam-apologia.

Ainakin Ranskassa vanhemmat muslimimiehet kävelivät minua, vaaleaa naista, päin. Tuijottivat samalla minun ohitseni raivokkaasti. Tulkitsin, että loukkasin heitä kävelemällä samalla kadulla. Jännästi kukaan syntyperäinen ranskalaismies ei käyttäytynyt noin, eli kyse ei ollut ranskalaisesta kulttuurista, vaan tuontitavarasta.

Miten sinulla oli aikaa noissa ohitustilanteissa selvittää jokaisen vastaantulijan syntyperä ja uskonto?

Syntyperä näkyi naamasta, uskonto vaatetuksesta.

Vierailija
314/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sanallakaan mainita, onko kenties itse kävellyt väärällä puolella. Ihmiset haahuilevat tuolla ihan miten sattuu, liikennesäännöistä välittämättä

Jalkakäytävällä saa kulkea juuri sitä reunaa mitä haluaa. Ei ole siis mitään väärää puolta. 

Ei, mutta jos kaikki muut kävelevät oikeaa reunaa ja sinä haluat kävellä vasenta, se tarkoittaa vastaantulijoille useampaa tiukkaa väistöliikettä. Jos sinä olet selvästi eri puolella kuin muut samaan suuntaan menevät ja vastaan tulee ihmisiä, sinun luonnollisesti odotetaan väistävän. Mihin vastaantulija edes pystyisi väistämään, kun rinnallasi kulkee monta ihmistä koko tien leveydeltä?

<

Minä? En mä ole kävelemässä

Vaikka jotakin ei olisi erikseen kielletty, ei sitä silti tarvitse tehdä. On kohteliasta huomioida muut.

Et nyt selkeästi tajua.

Tulkitsin ensimmäisen kommenttisi niin, että sinusta on vain oikein haahuilla liikenteessä miten sattuu. En oikein näe muuta syytä ruveta nillittämään siitä, kuinka liikennesäännöt eivät erikseen sano, että pitäisi kävellä tietyllä puolella kävelytietä. Minusta sujuvaan ja turvalliseen liikenteeseen kuuluu myös maalaisjärjen käyttö. Pilkun tuijottamista voi harrastaa muissa asioissa.

Vierailija
315/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa 150cm pitkä mies pistäisi sinua helposti turpaan. 🤭

Vierailija
316/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia ei olisi pitänyt päästää pois keittiöistä kun eihän tuosta mitään tulee eivät edes kadulla selviä hengissä.

Niin, tässä tapauksessa oli mies, joka töni vaunujen kanssa kuljeksivaa naista. Eli miehet kellareihin, miehet ovat vaarallisia.

No tee asian eteen jotain muuta kuin ulise netissä anonyymisti.

Vierailija
317/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kävelen jalkakäytävä oikeaa reunaa ... joku tulee vastan omaa oikeea reunaa eli ei tarvitse väistää ... no miksi se toinen sitten minut nähdessään vaihtaa samalle puolelle ???? ja ei väliä onko mies, nainen tai henkilö

Vierailija
318/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestörmäilijät, nuo aikamme ryökäleet :D

woke-kultin alin kasti: cis-hetero-valkoihoinen-törmäilijä-incel-miesoletettu. Jos olet tämä, on kaikki maailman ongelmat SINUN vikasi

Vierailija
319/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet istuvat liikennevälineissä väärin ja kävelevät kadullakin väärin.

Kumma juttu että epäkohtana pidetään sitä että miehet demografiana toimivat väärin, ja tämä kroonin väärineläminen on osoitus siitä että naisia sorretaan, vaikka viikko toisensa jälkeen saadaan lukea tällaista ja perään muistutetaan että vihervasemmiston mukaan valkoinen heteromies ei ole edes ihminen.

Ovatko nämä artikkelit ja pakotukset saaneet teidän mielestänne mitään muutosta aikaiseksi? No ei tietenkään, vaan se aiheuttaa pelkkää katkeruutta miehissä, jotka yksinomaan koittavat tehdä tästä maasta kaikille elinkelposen. Naisia tuo ei tee muuta kuin aivopesee luulemaan että häntä sitten sorretaan.

Jos Suomessa sorrettaisiin naisia, niin tällaisia artikkeleita ei voitaisi julkaista maan luetuimmassa sanomalehdessä. Tätä paradoksia vihervasemmisto ei ikinä suostu noteeraamaan.

Vierailija
320/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet istuvat liikennevälineissä väärin ja kävelevät kadullakin väärin.

Kumma juttu että epäkohtana pidetään sitä että miehet demografiana toimivat väärin, ja tämä kroonin väärineläminen on osoitus siitä että naisia sorretaan, vaikka viikko toisensa jälkeen saadaan lukea tällaista ja perään muistutetaan että vihervasemmiston mukaan valkoinen heteromies ei ole edes ihminen.

Ovatko nämä artikkelit ja pakotukset saaneet teidän mielestänne mitään muutosta aikaiseksi? No ei tietenkään, vaan se aiheuttaa pelkkää katkeruutta miehissä, jotka yksinomaan koittavat tehdä tästä maasta kaikille elinkelposen. Naisia tuo ei tee muuta kuin aivopesee luulemaan että häntä sitten sorretaan.

Jos Suomessa sorrettaisiin naisia, niin tällaisia artikkeleita ei voitaisi julkaista maan luetuimmassa sanomalehdessä. Tätä paradoksia vihervasemmisto ei ikinä suostu noteeraamaan.

väärinistuja ja -kävelijä. Pitää lisätä linkkariin, siellä on joillain edelleen ne naurettavat she/her. Olen tästä lähtien walk/sit-abuser