HS: Naiset joutuvat melkeinpä aina väistämään miehiä
"Viime vuonna jouduin tilanteisiin, jossa silmämääräisesti arvioituna keski-ikäisen näköiset miehet kävelivät suoraan minua päin, huolimatta siitä, että olin selkeästi raskaana. Kirjoitin tästä aikoinaan someen ja sain satoja kommentteja naisilta, joissa yhdyttiin samaan kokemukseen: kuinka erityisesti keski-ikäiset miehet törmäävät päin, jollei nainen itse väistä."
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010990402.html
Kommentit (711)
Mies kävelee päälle koska nainen juuttuu keskelle tietä tai kaupan käytävää penkomaan käsilaukkuaan tai juttelemaan kännykkään. Miksi pitää jäädä tien tukoksi kun voi mennä sivummalle kälättämään? Miehet pystyy puhumaan ja kävelemään samalla, jos jää jokaisen hidastelijan selän taakse odottamaan niin siinähän kuluu kallista aikaa. Ja miehellä on kiire, ettäs tiedätte.
Päivän pakollinen miesviha artikkeli.
Mitään ongelmia ei ollut, kun kaikki liikenne meni oikeata reunaa. Ongelmat alkoivat, kuin tavallisella kevyen liikenteen väylällä, missä ei ole erikseen pyöräväylää pyörät ajavat edelleen oikeaa reunaa, mutta muut menee missä sattuu. Itsekin olen nainen ja kaikkein aggressiivisimpia ovat muut naiset, jotka ovat valinneet sen vasemman reunan ja sitten eivät väistä sitä oikealta vastaan tulevaa. Jos kerran kumman vaan kaistan saa valita ihan yhtä suuri väistämisvelvollisuus heillä on kuin muillakin. Itse väistän aina lapsia, lastenvaunuja, ikäihmisiä ja usein myös koiraihmisiä. Mutta niitä en väistä, jotka tulee täyttä häkää omaa linjaansa ilman aikomustakaan väistää. Yleensä mennään hihaa hipoen ohi, törmännyt en ole kertaakaan. Jos joku poika- tai nuorisoporukka tulee vastaan hiljennän vauhtia tai jopa pysähdyn - ei ole tullut törmäyksiä. Kauppakeskuksessa lastenvaunujen kanssa liikkuvat eivät usein väistä, mutta itse kierrän heidät jo kauempaa.
Nainen tehtiin miehen kylkiluusta miestä varten ja annettiin miehen hallittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on että nimenomaan vanhat naishenkilöt eivät väistä. Kävelevät kärryjen kanssa kaupassa keskellä käytävää ja vaikka itse kävelet jo sivussa pitäisi jonnekin näkymättömään koloon saada väistettyä itse.
No nimenomaan. Vanhat naiset on oppineet läksynsä eivätkä ENÄÄ väistele ketään, eivät miehiä eivätkä nuorempiaan. Se on heidän oikeutensa, vanhaa naista kuuluu väistää meistä ihan jokaisen. Myös minun.
No en kyllä väistä kun ihan tositosi vanhoja mummeleita, jos kulkevat vasenta puolta. Joku terve eläkeläinen joutuu ihan itse väistämään, jos suhaa muuta liikennettä vastaan. Minä kuljen oikeaa puolta enkä väistä. Vähän voin siirtyä, oikealle. Oletan että mamma osaa myös siirtyä vähän itsekin.
Olisiko hormonihöyryt tehneet tepposet asianosaiselle, että kuvittelee vähän. En ole hirveästi kohdannut sukupuolittunutta törmäilyä, jotkut yksilöt kyllä liikkuvat kuin muita ei olisi, sekä miehet että naiset.
N57
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lopettanut väistämisen. Täytyy vaan olla pokkaa vetää se loppuun asti ja tarvittaessa katsoa silmiin.
Katse vastaantulijan pään yli, ei katsekontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Nainen tehtiin miehen kylkiluusta miestä varten ja annettiin miehen hallittavaksi.
Mutta nyt on päässyt ote lipsumaan.
Ja mitähän helvetin paskaa "uutinen" taas on? Ei pidä todellakaan paikkaansa. Suomalainen mies väistää naista, poikkeuksena jännikset jotka voivat tehdä ihan mitä vain. Sitten on nämä ulkomaanvahvistukset joilta voi myös odottaa yllättävää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Lienee samaa sarjaa kun se, että miesten on pakko ahtaassa, täydessä kulkuvälineessä istua haarat levällään.
Useammin teillä naisilla on se käsilaukku tai ostoskassi penkkipaikkaa viemässä, ja tämä on täyttä faktaa
Kun huomaan että törmäys saattaa olla väistämätön koska kumpikaan ei tee elettäkään väistääkseen, pysähdyn ja jään seisomaan paikoilleni. Aika epäkohtelias pitää toisen osapuolen olla että päin kävelee siinä vaiheessa kun toinen on pysähdyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lienee samaa sarjaa kun se, että miesten on pakko ahtaassa, täydessä kulkuvälineessä istua haarat levällään.
Useammin teillä naisilla on se käsilaukku tai ostoskassi penkkipaikkaa viemässä, ja tämä on täyttä faktaa
Totta. Monet naiset on järjettömän itsekkäitä laukkujensa kanssa. Useammin olen naiselle joutunut junassakin huomauttamaan kuin miehelle. Pantataan paikkaa, vaikka juna on jo aivan täynnä ja eteiset täynnä seisovia ihmisiä. Laukulla panttaamista tekevät niin nuoret naiset kuin keski-ikäisetkin.
Törkeät jarrutusjäljet jää varsinkin nuorilta naisilta aina unisex vessaan. Työn puolesta olen tarkkaillut heidän touhujaan!
Vierailija kirjoitti:
Kun huomaan että törmäys saattaa olla väistämätön koska kumpikaan ei tee elettäkään väistääkseen, pysähdyn ja jään seisomaan paikoilleni. Aika epäkohtelias pitää toisen osapuolen olla että päin kävelee siinä vaiheessa kun toinen on pysähdyksissä.
Tuo on passiivis-aggressiivista. Väistää voit itsekin osittain. Miksi et tee sitä elettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitävät sitä niin kauan kuin voi eikä kellään ole tarvetta istua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on passiivis-aggressiivista. Väistää voit itsekin osittain. Miksi et tee sitä elettä?
En jaksa alkaa mutkittelemaan kävellessäni vaan yritän pitää suorat linjat koska se on kaikista energiatehokkain tapa liikkua. Olen aiemmin ollut se kynnysmatto joka on väistellyt muita, en jaksa sitä enää ja olen opetellut siitä pois.
Jos joku kävelee päin, pysähdy. Jos ei väistä vaan tönii, tai kaadut, se on pahoinpitely. Jotkut pitää lähtöoletuksena ettei heidän tarvitse koskaan väistää, ainakaan naisia, ja muiden asia on loikkia sivuun. Nykyaikana tällaisia on.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan vahvemman laiksi. Olen 187 cm pitkä ja suurin osa miehistäkin väistää.
Et mahda mitään parikymmentä senttiä lyhyemmälle miehelle.
Se ei ole aina näin, että muut väistää niitä lastenrattaita. Olin menossa lääkäriin koirani kanssa ja matka oli pitkä. Mutta eräs nainen oli valloittanut koko sen bussin välikön näillä lasten rattailla, ei antanut minulle ja koiralleni lainkaan tilaa? Kun olisi ollut mahdollisuus siirtää ne lasten rattaat toisin päin? Ei myöskään antanut minun istua viereisellä penkillä, vaikka oli tilaa istua? En ymmärrä tätä törkeää käytöstä toisia kohtaan? Oman koirani jalka kipeä ja ei voida kävellä monta km lääkäriin. Toki toisia tulee ottaa huomioon, mutta ei silloin, kun toiset kohtelevat omalla egolla toisia huonosti,
Pojat oppivat tämän lastentarhassa, tytöt eivät koskaan.