Kyllä koodarilla on paskat palkat
Just katselin työpaikkoja hakusanalla koodari, ja laitoin hakuehdoksi, että ilmoituksessa näytetään palkka. Ei voi muuta sanoa ku paskat palkat! Työn vaikeuteen ja vastuuseen nähdään ihan alipalkattu ala. Eipä ole mitään havaintoa niistä paljon puhutuista superkoodareiden palkoista Suomessa.
Joo, taidan pysyä vain ihan nykyisessä hiiren heiluttelua työssä kun siitä sentään maksetaan huomattavasti paremmin, vaikka paloa olisi koodata muutakin kuin vapaa-ajalla.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
"Mutta niinhän se on muutenkin yritysmaailmassa, isommissa firmoissa työtehtävät ovat tiukemmin määriteltyjä ja siksi urakehitys ei ole yhtä nopeaa kuin työpaikkaa vaihtamalla ja pyrkimällä koko ajan kehittämään osaamistaan erilaisten työtehtävien kautta. Se vaatii enemmän ja palkitsee enemmän kuten kuuluukin olla. Isojen firmojen etuna on sitten tasaisempi meno, joka voi olla turvallisempaa tai sitten ei. Jos tulee isoja vaikeuksia, porukkaa lähtee pihalle yhtä lailla.
Toisille sopii tasaisempi ja rajatumpi meno, toiset taas nauttivat haasteista ja haluavat isoa palkkaa vaivanpalkaksi. Persoonakysymys"
Just näin. Itselläni on aina ensisijaista ollut mukava ja rento elämä, ja vapaa-ajan harrastukset. Työ ei saa kuormittaa liikaa tai tunkea vapaa-ajalle. Siksi olen valinnut isot talot ja pienemmät palkat.
Mikset valise isoa palkkaa ja taloa?
Vierailija kirjoitti:
Apinakin osaa koodata kun käyttää tekoälyä.
Näytä minulle miten tekoälyllä koodataan tällainen vastaava ja yhtä siisti veto? Ja että se on täysin ainutlaatuinen ja omanlaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Apinakin osaa koodata kun käyttää tekoälyä.
Juu, softan, josta asiakaskin tuumaa, että tämä lienee apinan laatima.
Onnettomat on palkat Suomessa. Toisaalta ei työhalujakaan ole kuin jenkkilässä, joten koodarin palkka jostain 30h työviikosta lienee kohtuullinen. Vapaa-aika on monille jotain suurta ja ihmeellistä ja lomilla ollaan kuukausi jos toinenkin. Palkka maksetaan tehdystä työstä. Suomalaisille siis melko vähän.
Mun koodarimies tienasi viime vuonna 2.6 miljoonaa palkkatuloa. Ei kylläkään Suomessa. Mutta kyllä se jo Suomessa sai palkkaa jotain 150000 vuodessa, mikä oli 10 vuotta sitten ihan hyvä palkka Suomessa.
"Itse olen huomannut että yt:issä halvimmat ovat potkittu pois."
Halvimmat = Vähiten kokemusta, viimeksi taloon tulleet, ei kertyneitä lisiä, helppo korvata
Kalleimmat = Kokemusta, mutta ei välttämättä enää relevanttia osaamista, tulleet taloon vuonna Intel Pentium, kaikki korotukset, lisät saatu. Legacy-tyyppi.
Ne paremmat palkkaluokat on headhuntereiden käsissä. Ei niitä duuneja julkisesti jaella.
Vierailija kirjoitti:
Okei, F-securella oli palkka kehittäjille kohdillaan kun 6500-7500e.
Mut miksi ihmeessä joku lähtisi 3000 egellä koodaan kun saat HUS:n sihteerinä jo samaa palkkaa..
Ohhoh. Missähän todellisuudessa elät, jos Husin sihteerit saa muka 3000. Ei todellakaan saa, vaikka olisi kaikki ikälisät ja henk.koht lisät. Hyvä että sihteereiden aoh saa edes tuota.
Husin palkanlaskija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkkilässä sais koodari helposti jopa kymmenenkertaista palkkaa. Joskus tuntuu, että Suomi on kehitysmaa...
Ei saa. Jenkeissä Piilaakso on ihan yksittäistapaus ja poikkeus verrattuna muualle. Mene koodaamaan vaikka Floridaan niin sun palkka on 1/3 siitä mitä Piilaaksossa. Ja toiksekseen niihin Piilaakson firmoihin on todella kova kansainvälinen kilpailu ja valintakriteerit on todella kovat. Eli suurin osa ei niihin pääse ikinä joten haihattelu 10x palkasta on täysin epärealistista. Jos pelaat vaikka jossain divarissa jääkiekkoa niin kuvitteletko pääseväsi pelamaan NHL:ään ja tienamaan miljoonia dollareita?
Mä asun Piilaaksossa ja kyllä täällä on aika monta suomalaista koodaria, joiden vuosipalkka on yli miljoonan.Toki he ovat hyviä siinä mitä tekevät eivätkä mitään vastavalmistuneita peruskoodareita.
Vierailija kirjoitti:
Ne paremmat palkkaluokat on headhuntereiden käsissä. Ei niitä duuneja julkisesti jaella.
Tuon takia työttömänä on parempi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkkilässä sais koodari helposti jopa kymmenenkertaista palkkaa. Joskus tuntuu, että Suomi on kehitysmaa...
Voi saada moninkertaista, muttei kymmenkertaista, eikä sielläkään helposti. Jenkkilässä tehdään töitä vähän pidempiä päiviä ja lyhyemmillä lomilla myös. Kai niistä pahimmillaan 100h työviikoista vähän paremmin saa tienatakin.
Mistä te olette saaneet päähänne että Piilaaksossa kaikki tekee pitkää päivää ja lomia ei ole? Oon asunut täällä yli kymmenen vuotta. Mun mies tekee ihan normaalia 8-4 työpäivää ja lomapäiviä ei ole rajoitettu. Palkka on yli miljoonan vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi saada moninkertaista, muttei kymmenkertaista, eikä sielläkään helposti. Jenkkilässä tehdään töitä vähän pidempiä päiviä ja lyhyemmillä lomilla myös. Kai niistä pahimmillaan 100h työviikoista vähän paremmin saa tienatakin.
Mistä te olette saaneet päähänne että Piilaaksossa kaikki tekee pitkää päivää ja lomia ei ole? Oon asunut täällä yli kymmenen vuotta. Mun mies tekee ihan normaalia 8-4 työpäivää ja lomapäiviä ei ole rajoitettu. Palkka on yli miljoonan vuodessa.
Ei kukaan tee tuollaisilla summilla mitään. Rahat pitäisi tässä maailmassa jakaa reilusti kaikkien kesken.
Puhutaan nyt valtiosta jossa on kodittomuusongelma! Miljoona vuodessa. ei kukaan tee noin suurilla summilla yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tyyppi vähä painaa nappia ja saa miljoonan vuodessa. ei vitu oikeesti nyt. misk kunno työmies ei saa rahoja? häh vitu huijarit
Pk seudulla asiantuntija jolla on kokemusta tienaa 6000 - 8000e kuussa + bonukset.