Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvipukeutumisesta: asuvatko suomalaiset naiset metsässä?

Vierailija
26.01.2025 |

Kaupassa oli taas useampikin nainen päällään sellaiset polvipaikkahousut, joista tuli mieleen lasten kurahousut. Näitä ilmeisesti kutsutaan "vaellushousuiksi", eli kaippa olivat erämaahan lähdössä.

Vielä useampi oli pukeutunut makuupussiin, jotta he voisivat ryömiä kauppakassien kanssa suoraan lähimmän kuusen alle nukkumaan.

Kaiken kruunaavat tasapohjaiset kengät, jotka muistuttavat jonkun luolanaisen töppösiä, mitä nyt taitavat olla polyesteriä eikä kaadetusta saaliista valmistettuja.

Millä suomalaiset naiset saataisiin pukeutumaan edes hieman tyylikkäämmin?

121212

Kommentit (310)

Vierailija
141/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kuinka rakastankaan makuupussitakkiani. Ihan paras takki ikinä. 

Vierailija
142/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään metsäläisnaisista, jotka pukeutuvat käytännöllisesti. Parasta a-luokkaa. m47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset vois käyttää hyvinistuvia toppahousuja ja lyhyttä talvitakkia. Voi sitä talvellakin näyttää hyvältä 👍

Vierailija
144/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nuo kuulostaa ulkoiluvaatteilta. Onko se ongelma, jos käy sellaisissa kaupassa? Miten hienot kaupat teillä on?

Vierailija
145/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa se makuupussitakki uffin keräyslaatikkoon kiitos. 

Vierailija
146/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset vois käyttää hyvinistuvia toppahousuja ja lyhyttä talvitakkia. Voi sitä talvellakin näyttää hyvältä 👍

Toljottajien takia pitkä takki siis talvellakin. Check!

Vierailija
147/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä asun. Täällä pukeudun tyylikkäästi miestäni varten, mutta kun menen kauppaan randomtyypeille kelpaa kyllä toppis ja maiharit. Olen vaan ostoksilla siellä. 

Vierailija
148/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ton kaiken lisäksi vielä nastakengät! Ne narskahtelevat ihanasti kaupan käytävillä :) 

Vierailija
149/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun. Kuusiakin on lähellä.

Vierailija
150/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillähän noita näkyy. En ole pahemmin naisilla kyllä nähnyt.

Vierailija
151/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet vois tehdä saman. Käyttää hyvin istuvia ja niukkoja vaatteita, niin olis naisillakin katsottavaa 👍

Vierailija
152/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkiksi ihan hyvä arkinen kokonaisuus perheenäidille.

https://fashionbylina.com/wp-content/uploads/2024/09/1-10-chic-winter-o…

Tuohon kun vielä ostaa tarjousmyynnistä nahkasormikkaat villavuorilla, niin kyllä näissä lämpötiloissa tarkenee.

https://www.stockmann.com/sauso-kaisa-nahkakasineet/15215403554-5.html

121212

Tosi hyvä kokonaisuus onkin. Tuo on heti pesukunnossa kun kantaa kuraista lasta. Ja nuo sormikkaat ei lämmitä yhtään, niissä on aina sormet jäässä.

Jännä, kun muotikuvissa on aina takki auki. Kuka kulkee niin talvisäässä?

Minä itseasiassa kuljen, mitta se on sivuseikka -ap muistuttaa minua lapsuuden ystäväni isästä, joka oli kovin järkyttynyt 70-luvulla kun tyttärellään ei ollut teatterikappaa.

Vierailija
153/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset osaa pukeutua jos näkevät sille aihetta.  Pikkujouluissa pukeutumisen ja laittautumisen taso on nykyisellään ihan huikea  👍

Poolopaita, äitiysfarkut mahan yli, kenelle huikeaa pukeutumista ja kenelle ei 🤷

Vierailija
154/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa se makuupussitakki uffin keräyslaatikkoon kiitos. 

Ihan sivuhuomautuksena sanon, että kaupoissa ei tunnu paljon muita takkeja olevan myynnissä kuin noita pitkiä toppatakkeja. Vaikea on löytää hyvin istuvaa kangastakkia talveksi kun joka kauppa pursuaa noita "makuupussitakkeja".

Vierailija
155/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he identifioutuvat luolanaisiksi.

Vierailija
156/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse olit pukeutunut? Toppatakkiin ja maihareihin tietysti. Sekös harmitti...

Vierailija
157/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keksit että kaikki haluavat miellyttää toisten silmää pukeutumisellaan?

Vierailija
158/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tavalla pukeutuvan naisen kanssa voisin lähteä metsään. Ei sinne hienohelman kanssa voi lähteä. Eli minulle mieluummin polvipaikkahousunainen. -m

Vierailija
159/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan talvea, koska on kylmä. Siksi pukeudun tosi lämpimästi. Kaatuminen aiheuttaisi käytännön vaikeuksia, koska perheen ruokatalous on riippuvalmen kaupassakäynneistäni. Siksi nastakengät. Voi kuinka rakastankaan farkkuja, mekkoja, siroja kenkiä, nahkarotseja. Niissä ei tarkene. Eikä pysy pystyssä.

No kyllä farkuissa luulisi tarkenevan. Niiden alle voi sitten laittaa ne muumikuvioiset villakalsarit.

Sitten laadukas villakangastakki, merinovillasta tehty villahuivi ja villalla vuoratut nahkasormikkaat.

Korkobootsien alle voi laittaa villasukat.

Ei tämä nyt mikään etelänapa ole, nytkin taitaa lämpötila olla plussan puolella.

121212

Villakangastakki ei ole käytännöllinen kun sataa ja mitään korollisia kenkiä en laita, koska jalkojen hyvinvointi on mulle tärkeää. Aika harvaan siistiin ja sirompaan kenkään muutenkaan mahtuu villasukka sisään.

Vierailija
160/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset osaa pukeutua jos näkevät sille aihetta.  Pikkujouluissa pukeutumisen ja laittautumisen taso on nykyisellään ihan huikea  👍

Poolopaita, äitiysfarkut mahan yli, kenelle huikeaa pukeutumista ja kenelle ei 🤷

Hurjimmilla palstapuumilla voi olla leopardikuviota, ja parin drinkin jälkeen korkkarit sylissä kun hoiputaan Tokmannin tennissukissa taksiin (jonka aviomies maksaa).

121212

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän