Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvipukeutumisesta: asuvatko suomalaiset naiset metsässä?

Vierailija
26.01.2025 |

Kaupassa oli taas useampikin nainen päällään sellaiset polvipaikkahousut, joista tuli mieleen lasten kurahousut. Näitä ilmeisesti kutsutaan "vaellushousuiksi", eli kaippa olivat erämaahan lähdössä.

Vielä useampi oli pukeutunut makuupussiin, jotta he voisivat ryömiä kauppakassien kanssa suoraan lähimmän kuusen alle nukkumaan.

Kaiken kruunaavat tasapohjaiset kengät, jotka muistuttavat jonkun luolanaisen töppösiä, mitä nyt taitavat olla polyesteriä eikä kaadetusta saaliista valmistettuja.

Millä suomalaiset naiset saataisiin pukeutumaan edes hieman tyylikkäämmin?

121212

Kommentit (310)

Vierailija
101/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee kalliiksi ostella kymmeniä hanskapareja eri tilanteisiin, kun yksikin pari maksaa 100 euroa. Plus kaikki muut vaatekerrat kenkiä myöten. Pitäisi olla rikas mies puolisona, joka kustantaisi kaiken tuon.

No voihan sitä rahaa tienata itsekin, jos on moderni nainen eikä elä missään 20-luvulla.

121212

Vierailija
102/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsea talvisää ja jotkut turhanpäiväiset egopullerot tepsuttelevat hienoissa epäkäytännöllisissä vaatteissaan ravassa, jäässä ja loskassa ja peilailevat itseään ikkunoista ja ovista. Tämä se naurettavaa on ja herättää kyllä huvitusta muissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiasta voi olla montaa mieltä, mutta kertakaikkisen riemullinen kuvaus! Sanan säilä on aloittajalla hallussa!

Toivottavasti suunnittelet osa-aikaiseksi pakinoitsijaksi ryhtymistä!

Vierailija
104/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ihmeessä, ostaa oikean koossa niin ei ongelmia. Eikö ihmiset osaa enää ostaa muita kuin lenkkareita."

Sulla on sitten aika jännän mallinen tuo jalkaterä... 

Vierailija
105/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kalliiksi ostella kymmeniä hanskapareja eri tilanteisiin, kun yksikin pari maksaa 100 euroa. Plus kaikki muut vaatekerrat kenkiä myöten. Pitäisi olla rikas mies puolisona, joka kustantaisi kaiken tuon.

No voihan sitä rahaa tienata itsekin, jos on moderni nainen eikä elä missään 20-luvulla.

121212

Ennemmin sijoitan ylimääräiset rahat mitä ostan turhia vaatteita. Jos mies haluaa minun näyttävän joltain muulta, niin saa vapaasti maksaa ne.

Vierailija
106/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212

Nyt on 20-luku.

Vierailija
107/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tulee, mitä sitten. Tyylikäs on ja sillä on itseään arvostavalla henkilöllä merkitystä, myös mies on ylpeä kun olen tyylikäs, samoin hän. Kaikki ei asu metsässä. Jokainen laittaa rahansa mihin itse haluaa.

Vierailija
108/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä sitä, että suomalaiset miehet pukeutuisivat tyylikkäämmin.

Vierailija
109/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212

Ennemmin sijoitan ylimääräiset rahat mitä ostan turhia vaatteita. Jos mies haluaa minun näyttävän joltain muulta, niin saa vapaasti maksaa ne.

Useimmilla suomalaisilla ne ylimääräiset rahat on sijoitettuna turhaan krääsään, pikamuotiin ja vatsan seutuville.

-ohis

Vierailija
110/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun, ap, tyyli ja maku ei ole yhtään mun mieleeni. Vingunko silti pitkin nettiä miten kaipaan silmänruokaa kauppareissuilla? En. Enkä ikinä pukeutuisi sinun makusi mukaisesti missään tilanteessa, sori vaan.

Vierailija
111/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiasta voi olla montaa mieltä, mutta kertakaikkisen riemullinen kuvaus! Sanan säilä on aloittajalla hallussa!

Toivottavasti suunnittelet osa-aikaiseksi pakinoitsijaksi ryhtymistä!

Joo, joka pakina täynnä naisvihaa. Ei kiitos. 

Vierailija
112/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa ap. Mutta me tosiaan asutaan metsässä, jota halkoo jäiset, huonosti hoidetut tiet ja pieniin tiiviisiin ryppäisiin rakennetut talot, joissa palellaan jatkuvasti useiden villakerrosten ja torkkupeittojen alla.

Tämä on Suomi. Arktinen, jäätävän hyinen Suomi, jossa hyytävän kylmää säätä kestää pahimmillaan 7-8 kuukautta. Siinä ei ole silkit ja pitsihepenet ensimmäisenä mielessä kun pitää selviytyä näissä olosuhteissa. Niin kivaa kuin se olisikin.

Vierailija
113/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tädillä oli jopa erikseen koiranpissatusturkki. Minkkiä sekin.

Vierailija
114/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212

Useimmilla suomalaisilla ne ylimääräiset rahat on sijoitettuna turhaan krääsään, pikamuotiin ja vatsan seutuville.

-ohis

Minä kirjoitinkin itsestäni.

Vierailija
115/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tulee, mitä sitten. Tyylikäs on ja sillä on itseään arvostavalla henkilöllä merkitystä, myös mies on ylpeä kun olen tyylikäs, samoin hän. Kaikki ei asu metsässä. Jokainen laittaa rahansa mihin itse haluaa.

Hyvin kirjoitettu.

Noinhan se on. Laadukkaat vaatteet ovat myös kestäviä, ja jos edustavat klassista tyyliä niin eivät ole koskaan pois muodista.

Jos maksaa vähän enemmän kuin se satasen, voi tukea vaikka suomalaista käsityötä samalla.

121212

Vierailija
116/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustuu villakangastakkien perään huutelu?   Sehän on aika kaamea kapine talvioloissa, kun ei pidä lainkaan tuulta. Puuttuu myös huppu ja 360 astetta suojaava kaulus.

Mulla on 90-luvulla ostettu villakangastakki, pitää tuulta, kun on kunnon vuori, on myös huppu ja sen reunassa turkis. Käytän sitä kyllä kiinni, joten menee varmaan makuupussiluokkaan sekin. Kireät housut talvella sitten ei kyllä lämmitä, joten sellaisia en käytä.

Eihän tuo linkattu kuvakaan ollut todellisuutta, vaan myyntikuva. 

Vierailija
117/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan oikeassa ap. Mutta me tosiaan asutaan metsässä, jota halkoo jäiset, huonosti hoidetut tiet ja pieniin tiiviisiin ryppäisiin rakennetut talot, joissa palellaan jatkuvasti useiden villakerrosten ja torkkupeittojen alla.

Tämä on Suomi. Arktinen, jäätävän hyinen Suomi, jossa hyytävän kylmää säätä kestää pahimmillaan 7-8 kuukautta. Siinä ei ole silkit ja pitsihepenet ensimmäisenä mielessä kun pitää selviytyä näissä olosuhteissa. Niin kivaa kuin se olisikin.

Missä tuollainen Suomi on?

Täällä on lämpötila plussan puolella, asunnossa 24 astetta eikä näy jäävuoriakaan ikkunasta.

121212

Vierailija
118/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kyllä lähellä metsää. Mutta vaikka en asuisikaan, pukeutuisin kyllä käytännöllisesti, lämpimästi ja mukavasti. Aloittajan ajatukset eivät ole mulle riittävä syy pukeutua epämukavasti ja liian kevyesti. Toivon työllistyväni nyt sellaiselle alalle (olen työkokeilussa), jossa pitää pukeutua arvokkaasti, siististi ja huomaamattomasti. Se on sitten asia erikseen. Mutta kauppaan mennessä tärkeintä on käytännöllisyys.

Vierailija
119/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokengät on juhla- ja edustusjalkineet, ei kai semmoisia kukaan kaupassa käytä. Eikä näillä keleillä tarkene ilman toppavaatteita.

Vierailija
120/310 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on harha, että hänen mielipiteensä tyylikkyydestä on jotenkin oikeampi kuin muiden.

Vaikka muutama muuttaisikin pukeutumistaan, on kohta toinen "ap" valittamassa leggings-housuista, mummon navettapipo-kaulurista, makkaroituvista kengistä ja takista, joka on niin pieni, ettei mene kiinni. Ja kostealla kelillä märän villakangastakin hajusta. 

Jollei asu metsässä, kannattaa hyväksyä, että näkee muitakin ihmisiä, ja usein näiden maku ja asuvalinta ei täsmää siihen, mitä itse toivoisi heidän käyttävän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä