Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sähköautot herättävät hirveästi tunteita?

Vierailija
26.01.2025 |

Minulle on täysin yhdentekevää syökö naapuri perunoita, pastaa tai riisiä. Ei kiinnosta toimiiko naapurin auto bensalla, dieselillä tai sähköllä. 

Mikä siinä auton käyttövoimassa niin kuumottaa?

Kommentit (293)

Vierailija
141/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtava ketju :D

Kaikenlaisia luulotauteja sitä on. Uusi tuntuu pelottavan.

T. 4v sähköllä menty, polttista ei enää koskaan meille tule. Kortti ollut 30 vuotta.

Arviolta parin-kolmen vuoden päästä sua odottaa semmonen 20,000 euron akkuremontti.

Oho. Just kattelin 246000 ajetusta ja 11 vuotta vanhasta Teslasta videon johon ei ole tehty akkuremonttia, mutta sinulla on ilmeisesti jotain sisäpiiritietoa?

Vierailija
142/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 4v sähköllä menty, polttista ei enää koskaan meille tule. Kortti ollut 30 vuotta.

Arviolta parin-kolmen vuoden päästä sua odottaa semmonen 20,000 euron akkuremontti.

Oho. Just kattelin 246000 ajetusta ja 11 vuotta vanhasta Teslasta videon johon ei ole tehty akkuremonttia, mutta sinulla on ilmeisesti jotain sisäpiiritietoa?

Tulee mieleen se yksi kaveri joka räjäytti Teslansa Youtube-videolla kun kalliit remontit eivät enää kannattaneet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus. Itsellä kun ei varaa niin pitäähän se esittää että ne ei kiinnosta, on paskoja jne. Kuitenkin ilolla otettais vastaan jos ilmaiseksi sais.

Ei vaan et kestä sitä ettei kaikkia kiinnosta sähköautot niin käännät sen sitten omassa päässäsi muiden kateudeksi jotta sulle tulee parempi mieli ja voit paremmin elää sen asian kanssa.

Voisin itse kyllä vastaan ottaa ilmaiseksi mutta myisin sen ja käyttäisin rajat johonkin asiaan joka mua kiinnostaa.

Vierailija
144/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Varaa on ainakin mulla ostaa mutta en osta koska ei kiinnosta. Mulle tarpeeton vempele.

Vierailija
145/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi? Uusi auto on jo tulossa tehtaalta.

Vierailija
146/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee monien sähköauton omistajien voitonriemuinen omahyväisyys. He kuvittelevat olevansa muita parempia ja luulevat, että heidän autonsa on täysin päästötön. Eihän se ole. Ensinnäkin akkumateriaalien louhiminen tuhoaa paikallisen ympäristön joissain paikoissa jopa pysyvästi. Toiseksi sähkö pitää tuottaa jollakin. Kolmanneksi nuo sähköautojen akut näyttävät olevan hyvin lyhytikäisiä polttomoottoriautojen osiin verrattuna.

Eli hirveästi ympäristötuhoa ja luonnonvarojen tuhlausta, ja sitten nämä ihmiset pöyhistelevät ylimielisinä.

Eivät luule. Ainoat jotka luulee on sinä ja Pena siellä Shellin nurkkapöydässä. 

Olen naispuolinen vihervasuri, enkä käy Shellillä ollenkaan.

Vierailija
147/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä, että on kehitetty unisex uikkarit, niin on sähköautoilijoillekin hyvin istuvia uikkareita.

Vierailija
148/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee monien sähköauton omistajien voitonriemuinen omahyväisyys. He kuvittelevat olevansa muita parempia ja luulevat, että heidän autonsa on täysin päästötön. Eihän se ole. Ensinnäkin akkumateriaalien louhiminen tuhoaa paikallisen ympäristön joissain paikoissa jopa pysyvästi. Toiseksi sähkö pitää tuottaa jollakin. Kolmanneksi nuo sähköautojen akut näyttävät olevan hyvin lyhytikäisiä polttomoottoriautojen osiin verrattuna.

Eli hirveästi ympäristötuhoa ja luonnonvarojen tuhlausta, ja sitten nämä ihmiset pöyhistelevät ylimielisinä.

Penalla on jo varmasti ikävä siellä. 

Vierailija
149/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla pian kaksi vuotta sähköautoilua takana. Jostain kumman syystä en yllättynyt, ettei näillä vastustajilla ole mitään faktaa tänä päivänä tarjota vasta-arugementiksi.

Vierailija
150/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla pian kaksi vuotta sähköautoilua takana. Jostain kumman syystä en yllättynyt, ettei näillä vastustajilla ole mitään faktaa tänä päivänä tarjota vasta-arugementiksi.

Paras argumentti tähän mennessä on säteily. Sitä on kuulema kuolettavia määriä.

Vierailija
151/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se arvonalenema ollut aika jäätävä. Plussapuolella se, että vähän käytettyjä saa aika edukkaasti.

Vierailija
152/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se kun ne joilla niitä on vouhottavat niistä hullun lailla vaikka todellisuudessa niiden laatu on niin huono että niille nauretaan muutaman vuoden päästä yhtenään. Lelujahan ne ovat, mitään niillä ei tee, eivätkä tuota senttiäkään. Sitten kun akku latautuu täyteen minuutissa ja sillä ajaa 700-1000km. Niitä kannattaa harkita tai alkaa kuulostelemaan tekeekö niillä mitään. Tai kenties ei tarvitse ladata koskaan. Onhan se surkuhupaisaa että hehkuttaa sammakoilla joiden lataus kestää kymmeniä minuutteja ja ajetaan joku sata kilometriä ja ladataan taas, ovat lunastuksessa kun metsätiellä kopsahtaa kivi pohjaan.

Ootko koskaan miettinyt miksi vouhotetaan? Siis kun jokainen sähkiskuski on kuitenkin ajanut myös polttista.... Mietipä sitä.

Vierailija
153/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pensa vai riisseli? Teboilillako tankkaat?

Vierailija
154/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukava nähdä kasvotusten, että lauotko tällaista paskaa päin naamaa. Voitaisiin samalla katsoa mikä mies oikein olet, ja mitä faktoja sinulla on. Vai onko vain netissä helppo huudella..

Nykyisten tutkimusten mukaan perussähköauton akulla ja voimalinjalla voi ajaa 600-900tkm. Kuuluvia alustan osia saa matkan varrella kyllä vaihdella. Tehoa nelivedossa kuitenkin yli 400 heppaa, ja voima on välittömästi saatavilla. Vetonivelet on kovilla.

Akusta en ole huolissani yhtään.

Vierailija
155/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen se yksi kaveri joka räjäytti Teslansa Youtube-videolla kun kalliit remontit eivät enää kannattaneet...

Siitä oli muuten akut otettu talteen. Ne akut oli siihen säheltänyt joku balttijobbari.

Vierailija
156/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.. paitsi ettö Kokkolan autohuolto kävi purkamassa akun ja sähkömoottorit ensin pois ennen räjäytystä. Ne olivat ihan käyttökelpoisessa kunnossa. Räjäytyksessä meni kori varusteineen.

Vierailija
157/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää kattoon kokkolan autohuollon pihalla sinne tuodaan niitä hammasharjoja rekkalasteittain päivittäin.. eli niissä on varmasti kalliita vikoja ei niitä muuten sinne tuotaisi ..on polestaaria .teslaa.mersua bemaria kaikki on rikki.ja kalliita korjata 

Vierailija
158/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä oli muuten akut otettu talteen. Ne akut oli siihen säheltänyt joku balttijobbari.

Siitä oli kerätty ihan kaikki talteen. Räjäyttivät käytännössä pelkän korin.

Vierailija
159/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus. Itsellä kun ei varaa niin pitäähän se esittää että ne ei kiinnosta, on paskoja jne. Kuitenkin ilolla otettais vastaan jos ilmaiseksi sais.

Ei vaan et kestä sitä ettei kaikkia kiinnosta sähköautot niin käännät sen sitten omassa päässäsi muiden kateudeksi jotta sulle tulee parempi mieli ja voit paremmin elää sen asian kanssa.

Voisin itse kyllä vastaan ottaa ilmaiseksi mutta myisin sen ja käyttäisin rajat johonkin asiaan joka mua kiinnostaa.

Kiinnostaa sua. Et muuten olisi tässä ketjussa.

Vierailija
160/293 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras argumentti tähän mennessä on säteily. Sitä on kuulema kuolettavia määriä.

Ei ole pitkä aika kun kännykän säteilykin aiheutti aivosyöpää. Kyllä se siitä, muutaman vuoden päästä.

Itse nauroin kohtaa "sähköauto on huono" mutta yllättäen ei ollut yhtään yhtää argumenttia antaa.