Onko 2400 nettopalkka mielestäsi hyvä palkka?
Kommentit (101)
Ihan ok palkka. Jos perhettä elättää niin pitää olla molempien vanhempien palkka.
moni ihminen tusta rahasta syö ja elää?
Erinomainen palkka, en ikinä itse samaa ole saanut - en lähellekään.
Riippuu varmaankin työstä. Minulle jää tuon verran näppeihin ja koen, että se on liian vähän. Jossain vähemmän hektisessä työssä varmaan ihan ok, mutta ei nyt kun koko ajan on kiire ja virheistä rokotetaan vuosi bonareita.
Itsellä on tuo nettopalkka, ihan ok tuun toimeen, aikalailla mediaanipalkka on.
Tuo on selvästi alle sekä mediaani- että keskipalkan (nettona) joten tilastollisesti ottaen vastaus on yksiselitteisesti ei.
Kuten jo monet muistuttivat niin tuo voi olla erinomaisen hyvä palkka jos kyseessä on poliittinen virka tai joku poliittisen avustajan paikka jossa et joudu tekemään yhtään mitään palkan eteen ja saat reissata ykkösluokassa shampanjalasi kädessäsi veronmaksajien piikkiin eksoottisiin seminaarikohteisiin.
Yleensä noissa hommissa ihan minimiliksakin on nettona vähintään 2-3 kertaa tuon kokoinen.
Minusta tuo on hyvä netto. Itsellä netto 1970€/kk. Rajoittaa liikaa asumisen laatua minusta kun työ on kuitenkin vastuullista ja hektistä, päivät venyy ja täytyy tehdä hälytystyötä lisäksi.
ei ole hieman yli köyhyysrajan 1600 euroa. Selviää elämästä hengissä ei muuta.
No, enpä tiedä.. Mulla jää joskus käteen tuon verran kun vuorolisiä ei ole kertynyt paljoa. Työtulo veroprosenttinikin on 27. Sanoisin, että jos menee alle tuon niin on huonohko palkka. Totta kai riippuu myös työnkuvasta, että saako tuon korkeakoulutettuna vai peruskoulupohjalta.
Kyllä mä sanoisin, että aika nihkeätä olisi säännöllinen 2400e/kk käteen.
Mulla on bruttoeläke tuon verran joten huono palkka.
Jokainen joka ei tuosta summasta suostuisi työtä tekemään, haluaa pakottaa jonkun toisen tekemään töitä pienemmällä palkalla.
Jätän tän tähän.
Se on huono, ennemmin työtönkin.
3500€ bruttona, ei se nyt ihan huono ole.
Riippuu menoista. Jos vuokraan menee 500e ja ei autoa, niin rutkasti jää muuhun käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on selvästi alle sekä mediaani- että keskipalkan (nettona) joten tilastollisesti ottaen vastaus on yksiselitteisesti ei.
Kuten jo monet muistuttivat niin tuo voi olla erinomaisen hyvä palkka jos kyseessä on poliittinen virka tai joku poliittisen avustajan paikka jossa et joudu tekemään yhtään mitään palkan eteen ja saat reissata ykkösluokassa shampanjalasi kädessäsi veronmaksajien piikkiin eksoottisiin seminaarikohteisiin.
Yleensä noissa hommissa ihan minimiliksakin on nettona vähintään 2-3 kertaa tuon kokoinen.
Siis miten niin on selvästi alle keskipalkan? Mediaani Suomessa on noin 3300 ja siitä jää juuri tuo 2400 suunnilleen netoksi.
On jos ei tarvitse tehdä mitään. Ja lisäksi elää entisillä ihroillaan.