Onko 2400 nettopalkka mielestäsi hyvä palkka?
Kommentit (110)
Yleisesti varmasti nettopalkka, jolla pystyy elämään. Itse olen useamman vuotta ollut +3000€ nettopalkoissa ja aika suuri pudotus olisi. Tällä hetkellä netto on jotain 3400€ ja brutto reilu 5000€. Laitan matkat heti verokorttiin, enkä pyri "säästämään" verottajan taskuun, josta en saa edes korkoa. Otan mielelläni 50-100€ mätkyt, kuin useamman satasen veronpalautuksen.
Tuon verran saan yhdestä työstä. Jos pidän yksityisenä musiikkiopetusta, tulee muutama satanen lisää.
Olen yksi harvoista, ehkä Suomen ainoa ihminen joka puhuu suomea, japania, kiinaa, englantia ja ruotsia C2-tasolla. Palkka tulee moninkertaistumaan sitten kun saan palaset loksumaan paikoilleen yrittäjänä / konsulttina ja teen vielä muutamat kielitestit.
On, koska se on noin 50% enemmän kuin mun brutto tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
No ei sillä Herran huonetta rakenneta. Joka asiassa pitää pihistää koko ikä.
Mulla on tuo netto ja tonni jää osakkeisiin ja sijoituksiin joka kuukausi. Ei tarvitse miettiä kaupassa, voiko tätä ostaa, ostan kaiken mitä tarvitsen.
Olen kirkosta eronnut, niin Herran huoneeseen ei mene yhtään rahaa,
On täällä kyllä kovapalkkaisia ihmisiä jos tuo on mielestänne huono käteen jäävä rahamäärä.
Suurin piirtein mediaani. Puolet saa vähemmän ja puolet enemmän.
Ei sillä oikein makseta edes opintolainaa
Kyllä me pärjätään. Meitä on kaksi jolla on nettotulot noin 2400 €/kk
Ja tämän listan mukaan tullaan oikeenkin hyvin toimeen.
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000012099819.html
Poikkeuksena lisäksi että meillä käy siivooja.
Ei kuljeta taksilla, kun kuljetaan omilla autoilla. Vuosittaisen etelän matkan sijaan käydään jouluna viikko etelässä ja hiihtolomalla viikko lapissa.
Vip lippuja ei osteta kun ei käydä sellaisissa tilaisuuksissa.
Ruoka ostokset ei tule kotiin vaan tilataan kaupasta noudettaviksi.
Tosin asutaan maalla velattomassa talossa ja autot on vanhoja velattomia.
En pärjäisi. Kk-menot n.3200€.