Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2400 nettopalkka mielestäsi hyvä palkka?

Vierailija
25.01.2025 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä joutuu joka ketjussa jankuttamaan, mutta palkka on suhteellinen asia, koska se on korvaus tehdystä työstä. Raskaasta työstä, jota saa tehdä kellon ympäri, on hyvin vaatimaton palkka. Kevyestä etätyöstä jopa tähtitieteellinen palkka.

Mitä on muuten tällainen kevyt etätyö? Minulla on käsitys, että ne ovat monesti vaativia asiantuntijatöitä. Eli eivät kevyitä. Niitäkin monet tekevät kellon ympäri. 

Näissä on hajontaa. Osa on rankkaa aivotyötä ja osa peukaloiden pyöritystä. Vasta oli täälläkin ketju etätyöläisestä joka oli laiskotellut koko viikon, kun ei ollut relevanttia tekemistä. 

Asiantuntija työssä on paljon löysää sen lisäksi, että osa paahtaa jatkuvasti burnoutin partaalla. 

Vierailija
62/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään ihan hyvin tuolla summalla. Matkustelen yms. Ei asuntolainaa, kaupassa seuraan hintoja. En juuri harrasta kokkailua ja ruokahifistelyä niin sinne ei uppoa kauheasti rahaa vaikka syön lähinnä valmisaterioita ja leipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on n. 3000t kk bruttona ja siitä miinus verot, ja tulen vallan hyvin toimeen. Miksi joku toinen ei tulisi, ehkä sitten kannattaisi vähän katsoa oman tuhlaavaisuuden perään jos ei riitä tuokaan sillä aika moni tulee paljon pienemmillä palkoilla toimeen tässä maassa ja elää ihan mukavaa ja hyvää elämää. Kaikilla ei ole tarve ostaa uutta autoa ja puhelinta joka vuosi joiden arvo tippuu 80% ensimmäisenä vuotena. 

Vierailija
64/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu menoista. Jos vuokraan menee 500e ja ei autoa, niin rutkasti jää muuhun käyttöön.

mihin vuokraa? .asuuko kaikki vuokralla jossain kerrostalo läävässä.

Vierailija
65/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden aikuisen taloudessa (jossa lapsia) toki vähän naftisti mutta pärjää oikein hyvin. Jos on kaksi tuon verran tienaavaa perheessä niin sillä elelee jo loistavasti,  rahaa jää säästöön ja matkoihin (yksin jos tienaisi 4800 netto niin brutto saisi olla jo todella hyvä).

Vierailija
66/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka isoja palkkoja oikein oletatte saavanne ja millä koulutuksella, jos 2400€/kk nettona on huono? 

Itse olen korkeasti koulutettu, teen 4 pvän työviikkoa ja netto on 2700€/kk. Asun mieheni kanssa omistusasunnossa isossa kaupungissa. Maksamme kaikki kulut puoliksi. Rahaa jää säästöön. 

Monet korkeakoulutetutkin voivat saada täydellä työajalla "vain" tuon verran nettona. Varmaan vaikea käsittää, kun saman voi saada neljällä päivälläkin. 

Käsitän oikein hyvin. Sain taannoin ennen ylennystä vielä 2300€/kk, mutta pärjäsin silläkin oikein hyvin.

Vierailija
67/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka isoja palkkoja oikein oletatte saavanne ja millä koulutuksella, jos 2400€/kk nettona on huono? 

Itse olen korkeasti koulutettu, teen 4 pvän työviikkoa ja netto on 2700€/kk. Asun mieheni kanssa omistusasunnossa isossa kaupungissa. Maksamme kaikki kulut puoliksi. Rahaa jää säästöön. 

Monet korkeakoulutetutkin voivat saada täydellä työajalla "vain" tuon verran nettona. Varmaan vaikea käsittää, kun saman voi saada neljällä päivälläkin. 

Käsitän oikein hyvin. Sain taannoin ennen ylennystä vielä 2300€/kk, mutta pärjäsin silläkin oikein hyvin.

Neljällä päivällä? On eri asia pärjätä sillä rahalla, kuin että se olisi hyvä. Täydellä työajalla 2400 e ei ole hyvä netto esim. korkeakoulutetun työstä. Sen sijaan neljällä päivällä on. 

Vierailija
68/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot pois, n. 1900 kk käteen riippuen kunnasta. Ehkä sillä juuri ja juuri tulee toimeen, mutta en vielä hyväksi kehuisi. 

Vierailija
69/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tulee toimeen.

Vierailija
70/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verot pois, n. 1900 kk käteen riippuen kunnasta. Ehkä sillä juuri ja juuri tulee toimeen, mutta en vielä hyväksi kehuisi. 

Nettopalkka.

Vierailija
71/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa puhutaan netosta. Netosta on jo otettu verot pois.

Vierailija
72/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistopalkka, onnittele itseäsi! Mää kidun 800 euron netolla mutta silti vielä hengissä;)

Vierailija
73/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan työn vaativuudesta ja määrästä! Olen tehnyt hommia, jossa netto oli joku 3400 euroa ja se palkka, ei siitä hommasta ei ollut siloin hyvä, koska toisessa firmassa olisin samasta hommasta tienannut nettona nelisen tonnia.

Minun brutto on nykyisin taas 2500 ja se taas on työmäärään suhteutettuna hyvä, koska teen sen eteen parisen päivää viikossa töitä!

Vierailija
74/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon maksat tuosta asumiskuluja? 

Vierailija
75/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkun asumiskulut n. 700€ Hki vuokralla. Jos taas perheellinen ja puolitetaan kulut pysyy summa silti samana helposti, vaikka isompi kämppä. Nyt siis kyse maltillisista kuluista. 

Se että kulut aina pienemmät, jos jakaa jonkun kanssa ei siis totta, mutta ei edes sekään että sinkku pääsee aina halvemmalla kun perheellinen esim.  asumisessa. 

Vierailija
76/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
77/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden aikuisen taloudessa (jossa lapsia) toki vähän naftisti mutta pärjää oikein hyvin. Jos on kaksi tuon verran tienaavaa perheessä niin sillä elelee jo loistavasti,  rahaa jää säästöön ja matkoihin (yksin jos tienaisi 4800 netto niin brutto saisi olla jo todella hyvä).

Nyt on muuttuneet tuet. Aikaisemmin asumistukea sai yksinhuoltajakin enemmön tuli eli tuet korvasi kutakuinkin puolet vuokrasta taienemmänkin jos todella pienet tulot. Kiristys on tullut laivkaikille talouksille asumistuessa? 

Esim. tuttuni kertoi että jollain 2700€ brutolla sai pari vuotta sitten yli 500€ ja nyt alle 300€? Vähön ihmeellinen pudotus. 

Vierailija
78/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan työstä ja sen vaatimuksista. Toisesta työstä on erinomaisesti, toisesta ei. Itse en vaihtaisi, joutuisin luopumaan sijoittamisesta 

Vierailija
79/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta hieman erikoista puhua nettopalkasta, kun ihmisillä on erilaisia veroprosentteja, tai muita vähennyksiä palkasta. Pitäisi puhua bruttopalkasta, niin olisi paremmin verrattavissa.

Mutta mitä tulee itse asiaan, 2400 euroa kuussa puhtaana käteen on ihan hyvä.

Vierailija
80/101 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta hieman erikoista puhua nettopalkasta, kun ihmisillä on erilaisia veroprosentteja, tai muita vähennyksiä palkasta. Pitäisi puhua bruttopalkasta, niin olisi paremmin verrattavissa.

Mutta mitä tulee itse asiaan, 2400 euroa kuussa puhtaana käteen on ihan hyvä.

Bruttopalkkojen vertailu on hyvin vääristävää, koska matalapalkkaiset eivät todellakaan hahmota, kuinka paljon verottaja todellisuudessa vie isosta palkasta. Palstalla vielå näkee sitä, että jotkut laskee pariskunnan bruttopalkkoja yhteen ja se vasta on outoa, koska netot ovat hyvin erilaiset, jossa henkilöillä on hyvin erikokoiset palkat verrattuna, että molemmilla on saman suuruiset palkat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme