Ostin autoon kitkarenkaat, heti ekana päivänä meni ojaan
Ajattelin kun kitkoja nykyään kehutaan nastojen veroisiksi niin vaihdatin eilen liikkeessä uudet kitkat alle (Continental vikingcontact 8).
Rengasliikkeestä kotiin meni vielä hyvin, mutta sitten piti käydä sukulaisen luona joka asuu soratien varrella. Tuo tie siis yleensä lumikerroksen peitossa ja nyt muuttunut peilijääksi lämpimän kelin takia. Yhdessä mutkassa tulin mielestäni normaalia talvinopeutta mutta auton perä alkoi luistamaan ja lopuksi koko auto ojassa. Ei oltu vielä hiekoitettu tietä ja sekin varmaan vaikutti että tie kallistui ojaan päin.
En tiedä voiko tästä vaatia keltään mitään korvauksia kun uudet talvirenkaat noin huonoja? Autosta ainakin yksi pyörä taittui ja peltiinkin tuli jälkiä. Saatiin ylös ojasta vasta tänään.
Kommentit (140)
Seuraavaksi ymmärrät varmaan ostaa nastat
Miksi ajattelit saavasi korvauksia? Oma ajovirhehän tuo on.
Myyjä siis väitti että nuo on huippuluokan kitkat
ap
Vierailija kirjoitti:
Myyjä siis väitti että nuo on huippuluokan kitkat
ap
He, ostin auton siinä oli kitkat, luisti motarillakin joten ostin kunnon nastat. Nyt kulkee ja tietty neliveto aina.
Jaa. Mä olen ajanut useamman vuoden kahdellakin eri autolla Continentalin kitkoilla ilman mitään ongelmia. Olisiko sinulla nyt sitten vika ratin ja penkin välissä?
Olen ajanut kitkoilla 4 v ihan hyvät vaatii ennakointia
Itse olin vähällä ajaa tänään todella liukkaalla pikkutiellä ojaan.
Mutten sitten kuitenkaan -alla uudet nastarenkaat. Kitkoilla olisi siinä tilanteessa voinut käydä köpelösti.
Opettele ajamaan, vai oliko takaveto auto? Etuvedossa ei koskaan takapää karkaa alta jos et aja reilusti liian kovaa. Jo muutama sata kilometriä jääradalla riittää alkuun.
Vierailija kirjoitti:
hahaha mikä ukko-idiootti olet
Olen kyllä nainen
ap
kitkat ovat hyvät mutta vaativat paljon opettelua ensin
Vierailija kirjoitti:
Opettele ajamaan, vai oliko takaveto auto? Etuvedossa ei koskaan takapää karkaa alta jos et aja reilusti liian kovaa. Jo muutama sata kilometriä jääradalla riittää alkuun.
Liukkaalla etuvedon perä voi helposti luistaa esim liian nopean ohjausliikkeen takia
Olen ajanut viimeiset 22 talvea pelkillä kitkoilla eikä koskaan ole tullut mitään oikeita ongelmia. Kunnolliset kitkat ovat ihan hyvät talvirenkaat, mutta ne alla pitää ajaa ennakoivasti.
Tien hoito maaseudulla on nykyään niin huonoa ettei kitkoilla tee mitään, tiet on aivan peilijäässä eikä hiekkaa näy missään.
Lähellä nollaa on niin liukasta. Kovemmilla pakkasilla ja lumessa kitkat voisi olla paremmat.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mä olen ajanut useamman vuoden kahdellakin eri autolla Continentalin kitkoilla ilman mitään ongelmia. Olisiko sinulla nyt sitten vika ratin ja penkin välissä?
Höpöhöpö. Mies on ammattikuski ja mökkitiellä oli 45 asteen ylämäki peilijäässä ja neliveto ja kyllä heittelehti niin että oli vaikea tiellä pysyä. Nastoilla ei mitään ongelmaa. Viime talven jälkeen vaihdoimme nastoille, olisi myös mökkireissut multa jäänyt tekemättä. Oli niin pelottavaa jäisellä tiellä.
Kitkojen puolella on kaikki samat argumentit kuin kisaslikseillä.
Eli parhaat kunhan...
Onneksi oli oja eikä se lastenvaunuja työntävä mamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele ajamaan, vai oliko takaveto auto? Etuvedossa ei koskaan takapää karkaa alta jos et aja reilusti liian kovaa. Jo muutama sata kilometriä jääradalla riittää alkuun.
Liukkaalla etuvedon perä voi helposti luistaa esim liian nopean ohjausliikkeen takia
Etuvedon perä karjaa alta, jos takarenkaat on selkeästi huonommat kuin eturenkaat.
Vierailija kirjoitti:
Homopaska opettele ajaa
Housuissas taitaa olla😏
Homopaska opettele ajaa