Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin autoon kitkarenkaat, heti ekana päivänä meni ojaan

Vierailija
25.01.2025 |

Ajattelin kun kitkoja nykyään kehutaan nastojen veroisiksi niin vaihdatin eilen liikkeessä uudet kitkat alle (Continental vikingcontact 8).

Rengasliikkeestä kotiin meni vielä hyvin, mutta sitten piti käydä sukulaisen luona joka asuu soratien varrella. Tuo tie siis yleensä lumikerroksen peitossa ja nyt muuttunut peilijääksi lämpimän kelin takia. Yhdessä mutkassa tulin mielestäni normaalia talvinopeutta mutta auton perä alkoi luistamaan ja lopuksi koko auto ojassa. Ei oltu vielä hiekoitettu tietä ja sekin varmaan vaikutti että tie kallistui ojaan päin.

En tiedä voiko tästä vaatia keltään mitään korvauksia kun uudet talvirenkaat noin huonoja? Autosta ainakin yksi pyörä taittui ja peltiinkin tuli jälkiä. Saatiin ylös ojasta vasta tänään.

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homopaska opettele ajaa

Vierailija
2/140 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi ymmärrät varmaan ostaa nastat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelit saavasi korvauksia? Oma ajovirhehän tuo on.

Vierailija
4/140 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä siis väitti että nuo on huippuluokan kitkat

ap

Vierailija
5/140 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä siis väitti että nuo on huippuluokan kitkat

ap

He, ostin auton siinä oli kitkat, luisti motarillakin joten ostin kunnon nastat. Nyt kulkee ja tietty neliveto aina.

Vierailija
6/140 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä olen ajanut useamman vuoden kahdellakin eri autolla Continentalin kitkoilla ilman mitään ongelmia. Olisiko sinulla nyt sitten vika ratin ja penkin välissä?

Vierailija
7/140 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut kitkoilla 4 v ihan hyvät vaatii ennakointia

Vierailija
8/140 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahaha mikä ukko-idiootti olet

Vierailija
9/140 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vähällä ajaa tänään todella liukkaalla pikkutiellä ojaan.

Mutten sitten kuitenkaan -alla uudet nastarenkaat. Kitkoilla olisi siinä tilanteessa voinut käydä köpelösti.

Vierailija
10/140 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ajamaan, vai oliko takaveto auto?  Etuvedossa ei koskaan takapää karkaa alta jos et aja reilusti liian kovaa.  Jo muutama sata kilometriä jääradalla riittää alkuun.

Vierailija
11/140 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hahaha mikä ukko-idiootti olet

Olen kyllä nainen

ap

Vierailija
12/140 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitkat ovat hyvät mutta vaativat paljon opettelua ensin

Vierailija
13/140 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ajamaan, vai oliko takaveto auto?  Etuvedossa ei koskaan takapää karkaa alta jos et aja reilusti liian kovaa.  Jo muutama sata kilometriä jääradalla riittää alkuun.

Liukkaalla etuvedon perä voi helposti luistaa esim liian nopean ohjausliikkeen takia

Vierailija
14/140 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut viimeiset 22 talvea pelkillä kitkoilla eikä koskaan ole tullut mitään oikeita ongelmia. Kunnolliset kitkat ovat ihan hyvät talvirenkaat, mutta ne alla pitää ajaa ennakoivasti. 

Vierailija
15/140 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tien hoito maaseudulla on nykyään niin huonoa ettei kitkoilla tee mitään, tiet on aivan peilijäässä eikä hiekkaa näy missään. 

Vierailija
16/140 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä nollaa on niin liukasta. Kovemmilla pakkasilla ja lumessa kitkat voisi olla paremmat.

Vierailija
17/140 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mä olen ajanut useamman vuoden kahdellakin eri autolla Continentalin kitkoilla ilman mitään ongelmia. Olisiko sinulla nyt sitten vika ratin ja penkin välissä?

Höpöhöpö. Mies on ammattikuski ja mökkitiellä oli 45 asteen ylämäki peilijäässä ja neliveto ja kyllä heittelehti niin että oli vaikea tiellä pysyä. Nastoilla ei mitään ongelmaa. Viime talven jälkeen vaihdoimme nastoille, olisi myös mökkireissut multa jäänyt tekemättä. Oli niin pelottavaa jäisellä tiellä.

Vierailija
18/140 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkojen puolella on kaikki samat argumentit kuin kisaslikseillä.

Eli parhaat kunhan...

Onneksi oli oja eikä se lastenvaunuja työntävä mamma.

Vierailija
19/140 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liukkaalla etuvedon perä voi helposti luistaa esim liian nopean ohjausliikkeen takia

Etuvedon perä karjaa alta, jos takarenkaat on selkeästi huonommat kuin eturenkaat.

Vierailija
20/140 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homopaska opettele ajaa

Housuissas taitaa olla😏