Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaa miettiä, ketä Ylen heikentäminen palvelee. Maassa on aina media, joko oma tai vieras

Vierailija
25.01.2025 |

Jos eräiden poliitikkojen ehdottamat suuret lisäleikkaukset Yleen toteutuisivat, Suomessa ei olisi jatkossa enää pohjoismaista laajan julkisen palvelun yleisradiota.

Voimme toki kuvitella myös Suomen, jossa on heikko Yleisradio. Ylen kuristaminen ei kuitenkaan palvele kotimaista kaupallista mediaa.

Muussa tapauksessa kannattaa miettiä, ketä Ylen heikentäminen palvelee. Maassa on aina media, joko oma tai vieras. Elon Musk kumppaneineen on näyttänyt, että sosiaalisen median jäteillä on halu kahmia poliittista valtaa. Myös itärajan takana ollaan varmasti tyytyväisiä suomalaisen luotettavan median heikkenemiseen.

Suomi on pieni maa ja suomalaiset pieni kansa. Jos me emme pidä kiinni omasta kulttuuristamme ja sivistyksestämme, ei siitä huolehdi kukaan muukaan. Toivon poliitikoilta isänmaallisia valintoja.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010989281.html

Kommentit (478)

Vierailija
381/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät fiksut suomalaiset vastusta verovaroin kustannettavan  Ylen olemassaoloa. Fiksut suomalaiset haluavat Ylen, jonka uutisointi on asiallista ja objektiivista eikä toimittajien omaan ideologiaan perustuvaa. 

Mutta "ei-fiksuillaki" suomalaisilla pitää olla demokratiassa oikeus päättää miten niiden verorahoja käytetään.

Vierailija
382/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te persut ette puhu oikeasti tärkeistä asioista? Alijäämä, sairaalaverkko, palkankorotukset, sosiaaliturva, työttömyys jnejne? Öyhötätte asiasta josta eduskunta on jo linjannut ja tehnyt päätökset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja kun lueskelee niin edelleen ongelma on perussuomalaisilla. Kellään muulla ei ole mitään ongelmaa asian suhteen. Ylen leikkaukset on jo päätetty ja tällä vaalikaudella niitä ei ole tulossa lisää. Näin todetaan hallituksen taholta. 

Oletko kuullut käsitteestä kehäpäätelmä? Kehäpäätelmä on esimerkiksi tuo sinun järkeilysi, että jokainen Ylen rahoituksen vähentämistä kannattava on persu, joten vain persut kannattavat ylen rahoituksen vähentämistä. Itse esim kannatan sitä enkä ole persu.

Täällä kuka tahansa voi väittää olevansa mikä tahansa, ja minä uskon sinun valehtelevan. Persuja äänestät. 

Sorry. 

Tottakai uskot, koska olet vähän yksinkertainen. Kuten vasemmiston äänestäjät usein ovat...

Vierailija
384/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te persut ette puhu oikeasti tärkeistä asioista? Alijäämä, sairaalaverkko, palkankorotukset, sosiaaliturva, työttömyys jnejne? Öyhötätte asiasta josta eduskunta on jo linjannut ja tehnyt päätökset. 

MENKÄÄ TÖIHIN! Sehän on jo sanottu monta kertaa. 

Vierailija
385/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinäkään poju ole tehnyt muuta maanpuolustuksen eteen kuin täällä tänään öyhöttänyt. Kyllä me sinut jo tunnetaan. Poju.

Valitettavasti oon, ja sä oot siitä mulle 40.000€ velkaa, eli ne maksamattomat vuoden palkat.

Sulla on kyllä palkka noussut tässä tunnin aikana, kun hetki sitten oli 30 000. Aika paha joku trauma jäänyt sulle tosta, pitäiskö käydä puhumassa vaikka puolustusvoimien ylipäällikölle täällä kirjoittelun sijasta? Tai! Parempi idea! Hae ylelle töihin! Saat rahat takaisin. Anna kun arvaan, ei ne sua ottais kuitenkaan kun olet lihaa syövä valkoinen heteromies :D 

Vierailija
386/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä et puhu siitä että naisetki vois tehdä jotaki manapuolustuksen eteen eikä vaan hyötyä rahallisesti siitä et miehet tekee sen ilmaseks?

Ai niin vastasin ite omaan kysymykseeni. Sä haluat et yhteiskunta ois sulle mahdollisimman hyvä eikä sun tarvis puolustaa sitä aseellisesti jos et halua.

Vierailija
387/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Yleisradio on katastrofi- ja sotatilanteissa erittäin tärkeä. 

Alasajo on persujen kostonhimoista politiikkaa. He nauttivat nyt saadessaan tehdä vahinkoa Suomelle, haitatakseen suomenkielisten kantasuomalaisten elämää mahdollisimman paljon. Ja toivovat samalla, että nämä höykytetyt ihmiset muuttuisivat yhtä rzistisiksi ja venäjä-mielisiksi kuin he itse ovat. 

Kaikki tämä hallituksen politiikka on persujen kostonhimoa toisinajattelijoita kohtaan ja kokkareiden juoksupoikahommia työnantajapuolen ja EK:n ja rikkaan porukan eteen.

Kyllä on korkeatasoista tieteellisesti argumentoitua vasemmistodialogia.

Vierailija
388/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinäkään poju ole tehnyt muuta maanpuolustuksen eteen kuin täällä tänään öyhöttänyt. Kyllä me sinut jo tunnetaan. Poju.

Valitettavasti oon, ja sä oot siitä mulle 40.000€ velkaa, eli ne maksamattomat vuoden palkat.

Sulla on kyllä palkka noussut tässä tunnin aikana, kun hetki sitten oli 30 000. Aika paha joku trauma jäänyt sulle tosta, pitäiskö käydä puhumassa vaikka puolustusvoimien ylipäällikölle täällä kirjoittelun sijasta? Tai! Parempi idea! Hae ylelle töihin! Saat rahat takaisin. Anna kun arvaan, ei ne sua ottais kuitenkaan kun olet lihaa syövä valkoinen heteromies :D 

Pv:n komentaja on virkamies joka tottelee eduskunnan käskyjä. Pv:n komentaja ei päätä siitä ketkä armeijaan menee.

Vierailija
389/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkeroitunut incel se on. Yhtä kaikki, hän tarvitsee kyllä apua. 

Vierailija
390/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kuullut sosiaalisesta mediasta jossa media on ne ihmset eikä ylhäältä kontrolloiva eliitti? Ihmset puhuu aiheista jotka niitä kiinnostaa.

Kukaan ei voi sanoa Ylen uutisointia USAn pressanvaaleistakaan tasapuoliseksi.

Vierailija
391/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ratkaisette työpaikkapulan?

Vierailija
392/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko hetkeäkään, että Ylellä kuuluvaa tehtävää ei saataisi hoidettua sille annetulla rahoituksella, mutta tietysti se kirpaisee, jollei yhtään ole jouduttu miettimään touhuun taloudellisuutta, eikä prioriteetteja, ja sitten tuleekin hetki, että näinjoudutaan tekemään.

Kun kyse on verorahoista, niin olen tyytyväinen niille, jotka ovat nostaneet tosiasiat pöydälle.

Eduskunta on aikoinaan päättänyt miten Ylen rahoitus turvataan tulevaisuudessa. Miksi hallituspuolueen edustajat eivät kunnioita tuota eduskunnan päätöstä?

Enhän mä kunnioita sitäkään päätöstä et miehet kaivaa telamiinoja räntäsateessa 3€ päiväpalkalla ku samanikäset naiset kattoo kotona netflixiä

Naiset joko pakolla synnyttämään tai armeijaan. Muuten ei ole tasa-arvoa

Vierailija
393/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siitä saa olla katkera että on kavallettu 40.000€. Mä voin ottaa sulta sen verran rahaa ja sit sanoa sulle et älä marise turhaan.

Vierailija
394/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kuullut sosiaalisesta mediasta jossa media on ne ihmset eikä ylhäältä kontrolloiva eliitti? Ihmset puhuu aiheista jotka niitä kiinnostaa.

Kukaan ei voi sanoa Ylen uutisointia USAn pressanvaaleistakaan tasapuoliseksi.

Totta. Valehtelivat, että Trump voitti. 

Vierailija
395/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo todellakin, joka toinen kommentti jotain maanpuolustus-juttua tai vassu-sitä-tätä. Ja kohta sanoo, että pitäisi saada 50 000 menetettyinä palkkoina.

Vierailija
396/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule hakemaan pois vain. 

Vierailija
397/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran varmaan nykyrahassa on 30.000€ vuoden 2003 euroja viivästyskorolla

Vierailija
398/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pv:n komentaja on virkamies joka tottelee eduskunnan käskyjä. Pv:n komentaja ei päätä siitä ketkä armeijaan menee.

Hei, käskettiin puhua ylipäällikölle. Eli presidentille. Tai puhu ihan kelle vaan. 

Vierailija
399/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko YLE kuluttaa budjetistaan esim. NHL-pelien näyttämiseen? 

Vierailija
400/478 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ratkaisette työpaikkapulan?

No niin, asian ytimessä. Eivät mitenkään. Tuotahan se Purrakin huusi torilla, että menkää töihin. Too bad että yrityksiä kaatuu ja työttömyys nousee siihen tahtiin, että huuto ei nyt auta.