Kannattaa miettiä, ketä Ylen heikentäminen palvelee. Maassa on aina media, joko oma tai vieras
Jos eräiden poliitikkojen ehdottamat suuret lisäleikkaukset Yleen toteutuisivat, Suomessa ei olisi jatkossa enää pohjoismaista laajan julkisen palvelun yleisradiota.
Voimme toki kuvitella myös Suomen, jossa on heikko Yleisradio. Ylen kuristaminen ei kuitenkaan palvele kotimaista kaupallista mediaa.
Muussa tapauksessa kannattaa miettiä, ketä Ylen heikentäminen palvelee. Maassa on aina media, joko oma tai vieras. Elon Musk kumppaneineen on näyttänyt, että sosiaalisen median jäteillä on halu kahmia poliittista valtaa. Myös itärajan takana ollaan varmasti tyytyväisiä suomalaisen luotettavan median heikkenemiseen.
Suomi on pieni maa ja suomalaiset pieni kansa. Jos me emme pidä kiinni omasta kulttuuristamme ja sivistyksestämme, ei siitä huolehdi kukaan muukaan. Toivon poliitikoilta isänmaallisia valintoja.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010989281.html
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
Yleisradion ongelma on se et ne kerää rahotuksen enimmäkseen miehiltä (miehet tienaa enemmän ja progressiivinen verotus) mut niiden tuotanto tehdään naisille.
Vai minkä näistä tänään tulevista ohjelmista pitäs kiinnostaa mua, lihaa syövää keski-ikää lähentyvää heteromiestä tai ees mun 19v poikaa: Eva Longoria Meksikossa, Raskaana, Queen of Fucking Everything, Kätevän Emännän juhlat?
Käypä välillä katselemassa maailmaa oman torpan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle on ihan hyvä media mutta verotus pitää olla vapaaehtoinen. Tuntuu moraalisesti väärältä verottaa niitä joiden mielestä Yle ei edusta heidän ajatusmaailmaa millään tavalla. Eikö tule koskaan sitä tekemään. Vaikka Ylen jutun ovat vahvasti faktapohjaisia niin kyllä niitä valikoidaan tarkasti tietyn arvomaailman ja politiikan näkökulmasta.
Yleishyödyllisyyden takia yleä tulee ylläpitää, mutta en näe järkeä siinä, että meidän talouskin maksaa kahden työssäkäyvän aikuisen myötä 280e/v eli 2x 140e. Maksetaan 20e/kk ikään kuin tilauskanavasta, joita kumpikaan ei katso.
Sopivampi summa olisi kattamaan ylen ydintoiminta olisi 50e/v per talous eikä niin, että jokainen maksaa
Miksi per talous, eihän tuossa ole mitää
Miksi vain työssäköyvät, otetaan suoraan muksuistakin maksu! Olet tottunut vissiin siihen, että sun muksun menoja katetaan verovaroista j mukausi varmasti tuijottaa sitä yleä enemmän kuin minä. Ja en, en käytä mitään ylen palvelu, en netissä en televisiossa. Minulla on maksukanavat, kun haluan katsoa jotain
Radio tai Ylen uutiset netissä?
Kuitenkin osaat kritisoida Ylen uutisia, vaikka et katso, kuuntele tai lue niitä. Jokin tässä nyt mättää.
Vierailija kirjoitti:
Ylen budjetti 2024 https://budjetti.vm.fi/indox/sisalto.jsp?year=2024&lang=fi&maindoc=/202…:
595 000 000 euroa varattiin viine vuonna.
yleläisen keskiansio kuussa 4300 euroa
https://yle.fi/aihe/a/20-10004225
pikkasen karannut käsistä touhu!
Katso nyt ensin ne linkit, jotka tähän liitit ennekuin huutelet. Iigor: yksipuolinen valehtelusi ei meihin suomalaisiin uppoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon ennemmin Muskia kuin Yleä. Yle itse aiheutti tämän yksipuolisella uutisoinnillaan, joka aina suosi vasemmistoa. Ei paljoa uutisoitu Marinin jauhojen käyttöäkään. Sitä saa mitä tilaa.
Pysy vaan siellä pietarissa mutta älä huutele meille suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Kun mediana on Yle, ei ulkomaista mediaa tarvitsekaan. Eihän Yle ole tähänkään mennessä palvellut suomalaisten etuja, vaan pikemminkin aktiivisesti mädättänyt maatamme sisältä käsin. Huvittava tilanne, kun nyt yhtäkkiä Ylen kommarit rupeavat muka isänmaallisiksi, kun oma asemansa on uhattuna. Selkärangattomat nilviäiset.
Ihan putlerin tekstiä, syyttää muita omista teoista ja tavoitteista. Hmm, missäköhän tämäkin "mielipide" on kirjoitettu?
"Jos me emme pidä kiinni omasta kulttuuristamme ja sivistyksestämme, ei siitä huolehdi kukaan muukaan."
Minusta Yleisradio edustaa enää globaalia sateenkaarikulttuuria. Yle edustaa sitä samaa länsimaista rappiotilaa, joka on nähtävissä jokaisessa eurooppalaisessa isossa kaupungissa. Ei se edusta enää suomalaista kulttuuria ja oman kansan erilaisia ääniä.
Yle ei ole enää luotettava media, vaan enimmäkseen propagandaa suoltava äänitorvi. Puolueellista aivopesua on viimeiset vuodet suollettu mm. sateenkaariasioista, natosta ja ukrainasta. Toisinsanoen on valehdeltu silmät päästä minkä on keritty.
Ps. En ole hallituspuolueiden kannattaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisradion ongelma on se et ne kerää rahotuksen enimmäkseen miehiltä (miehet tienaa enemmän ja progressiivinen verotus) mut niiden tuotanto tehdään naisille.
Vai minkä näistä tänään tulevista ohjelmista pitäs kiinnostaa mua, lihaa syövää keski-ikää lähentyvää heteromiestä tai ees mun 19v poikaa: Eva Longoria Meksikossa, Raskaana, Queen of Fucking Everything, Kätevän Emännän juhlat?
No voidaan kyllä todeta, että niillä tajuttoman kovilla katsojaluvuilla mitä Queen on saanut, että katsojia on ollut ihan joka taustasta. Onhan seillä vaikka mitä urheilua, eräjormailua, ajankohtaisohjelmaa, dokumenttia, jne. Ihan omaa puusilmäisyyttä, jos ne harottaa niin, että huomaa vaan nk. naisten ohjelmat.
Mutta siis miten sun lihansyönti liit
Mitä maskuliinista on luontodokumenteissa
Tänäänkin pääuutisena kolme Trumpetin fania pääsi ylistämään idoliaan, mutta ei riitä, mädätystä on. Pitäisi olla joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No valitsit sitten ne ohjelmat, jotka sinun suppeassa maailmassasi ovat "naisten ohjelmai". Entä ne loputtomat eräily- ja urheiluohjelmat, joita tulee tänäänkin loputtomiin? Olisivatkohan ne niitä " miesten ohjelmia".
Toivottavasti ei ole siirtänyt tätä naiset sitä ja tätä -ajattelua pojalleenkin. Mikä siinä on, että naiset voi katsoa mukisematta mitä vaan, mutta jos ohjelman nimessä on Queen, niin heti on nämä omalla ilmoituksellaan valkoiset keski-ikäiset lihaa syövät heteromiehet natisemassa, että nyt on akkojen ohjelma, jota ei voi katsoa, koska nimi on väärä? Mitä tämä on muuta kuin syvää naisvihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No valitsit sitten ne ohjelmat, jotka sinun suppeassa maailmassasi ovat "naisten ohjelmai". Entä ne loputtomat eräily- ja urheiluohjelmat, joita tulee tänäänkin loputtomiin? Olisivatkohan ne niitä " miesten ohjelmia".
Toivottavasti ei ole siirtänyt tätä naiset sitä ja tätä -ajattelua pojalleenkin. Mikä siinä on, että naiset voi katsoa mukisematta mitä vaan, mutta jos ohjelman nimessä on Queen, niin h
Voitko kuvitella että Ylelle ois tehty sarja nimeltä King of everything jossa ois joku bossman joka tekis mitä huvittaa? En minäkään.
No tämä bossmania kaipaava ei ainakaan ole katsonut kyseistä Queen -sarjaa, jos luulee sen kertovan tuosta. Senkus käsikirjoitat ja ohjaat niin jäätävän hyvän sarjan, että sitä haluaa katsoa yli miljoona suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ole siirtänyt tätä naiset sitä ja tätä -ajattelua pojalleenkin. Mikä siinä on, että naiset voi katsoa mukisematta mitä vaan, mutta jos ohjelman nimessä on Queen, niin h
Huvittavinta on että sarjan nimi on nerokas mutta se ei aukea näille kirjoittelijoille.
Vierailija kirjoitti:
No tämä bossmania kaipaava ei ainakaan ole katsonut kyseistä Queen -sarjaa, jos luulee sen kertovan tuosta. Senkus käsikirjoitat ja ohjaat niin jäätävän hyvän sarjan, että sitä haluaa katsoa yli miljoona suomalaista.
Siinä pitäs hyviksen olla musta nainen ja pahiksen valkonen mies et se pääsee YlenAnnolle.
Vierailija kirjoitti:
"Jos me emme pidä kiinni omasta kulttuuristamme ja sivistyksestämme, ei siitä huolehdi kukaan muukaan."
Minusta Yleisradio edustaa enää globaalia sateenkaarikulttuuria. Yle edustaa sitä samaa länsimaista rappiotilaa, joka on nähtävissä jokaisessa eurooppalaisessa isossa kaupungissa. Ei se edusta enää suomalaista kulttuuria ja oman kansan erilaisia ääniä.
Yle ei ole enää luotettava media, vaan enimmäkseen propagandaa suoltava äänitorvi. Puolueellista aivopesua on viimeiset vuodet suollettu mm. sateenkaariasioista, natosta ja ukrainasta. Toisinsanoen on valehdeltu silmät päästä minkä on keritty.
Ps. En ole hallituspuolueiden kannattaja.
Käypä katsomassa venäjän "uutisia", ja mieti vielä uudelleen miksi tarvitsemme kotimaisen median, jota ei ohjaile mainosraha tai hallitseva diktaattori.
Kattoikohan kukaan heteromies ikinä Raidia? Ei varmaan kelvannut sekään. Jos Tuntematon sotilas tulis joka päivä ja yöt Häyhä-dokkareita niin oiskohan sitten hyvä. Tuskinpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ampumahiihto ei kiinnosta ainakaan nuoria miehiä. Niitä kiinnostaa NHL ja Valioliiga.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä pitäs hyviksen olla musta nainen ja pahiksen valkonen mies et se pääsee YlenAnnolle.
No niin, uhriutuminen jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Kattoikohan kukaan heteromies ikinä Raidia? Ei varmaan kelvannut sekään. Jos Tuntematon sotilas tulis joka päivä ja yöt Häyhä-dokkareita niin oiskohan sitten hyvä. Tuskinpa.
Simo Häyhästä ei oo koskaan tehty yhtään dokkaria.
Onkohan seki joku Yleisradion linja et ei tuu mitään auto-ohjelmaa koskaan ku autot saastuttaa (ja on ilmastonmuutos jolle suomalaiset ei voi yhtään mitään)
Da da, iigor.