Toimiva perusauto 1000-6000 euron hinnalla
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota corolla 1.6 bensamoottorilla. Moottori kestää miljoona kilometriä.
Japanilainen 1.6 litranen pensavapari syö 2litraa öljyä /1000km.
Minulla on tuollainen 20 vuotias enkä lisää öljyä koskaan. Huollossa täyttävät kerran vuodessa jos täytettävää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika iso haarukka sulla. Tonnin auto on ihan eri juttu kuin 6 tonnin. 6000e saattaa jo saada ihan soivan pelin vuosiksi.
Tonnilla saa kanssa
Kunnollisen auton saa alkaen jollain 30000 eurolla. Silläkin vasta jonkun Corollan.
No piti tulla pätemään. Mitä sinä tässä keskustelussa teet, rahamies?
Chevrolet caprice classic on sopiva peli käyttöauton tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa stressiä ja rahanmenoa niin sitten varmaan. Tässä haettiin luotettavaa halpaa autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota camry 3,0l koneella tai Nissan maxima 3.0l koneella.
Kerro onko ne parempia kuin 2 l koneella olevat ja miksi.
Isompi matalaviritteinen moottori kestää enemmän kilometrejä.
Mulla vm 2005 corolla 410t ajettu ja 1.6 bensa kone, ja se kone ei todellakaan ole sen auton heikoinlenki vaan kori.Koneen puolesta kestäisi varmaan ikuisesti kun vaihtaa öljyt säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti tulee halvemmaksi kuin vaihtaa moottori sun bemariin.
Öljyn syönti kertoo että männärenkaat ovat väljät ja polttaa öljyä. Eli moottorisi on lopussa..
Ps.en omista bmwtä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuollainen 20 vuotias enkä lisää öljyä koskaan. Huollossa täyttävät kerran vuodessa jos täytettävää on.
Heh, öljyt tulisi vaihtaa vähintään kerran vuodessa/15000km mutta sinä käsket vain lisätä xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, öljyt tulisi vaihtaa vähintään kerran vuodessa/15000km mutta sinä käsket vain lisätä xD
Eivätköhån ne ihan öljyt vaihda kokonaan. Öljyä auto ei syö, en ole sitä koskaan itse lisännyt.
Toyota, Volvo, Skoda, Wolkkari. Ollut kaikki nuo samasta hintahaarukasta ja kaikilla olen ajanut vuosia ilman isompia vikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa stressiä ja rahanmenoa niin sitten varmaan. Tässä haettiin luotettavaa halpaa autoa.
Olet väärässä. Minulla on jo 500tkm mittarissa ja lähinnä öljyt on pitänyt vaihtaa. Kunnolliset autot ovat amerikkalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Alle 200 tkm ajettu jossa huollot suoritettu ajallaan ja aikaisempia omistajia mieluummin vähemmän kuin enemmän.
Nimenomaan huollot on tehty ajallaan, itse jätän välistä jos yksikin öljynvaihto väli on mennyt yli 25tkm. 300tkm ajettu moottori saattaa olla kuin uusi jos öljyillä on ajettu sellaista 10-15tkm vaihtoväliä.
Öljypurkin merkillä taasen ei ole mitään merkitystä jos laatuvaatimukset täyttyy.
Tohon 6000e hintaan saa liikkeistäkin ihan ok vaihdokkeja. Hinta suolasempi kuin yksityiseltä, mutta monesti noissa onnistuu tehdä vaikka niin, että tinkaa kuntotarkastuksen tehtäväksi jossain ennen tarjousta.
Ja sitten kun niitä vikoja löytyy vaatii, että ne korjataan ennen kauppoja. Jos vielä kiinnostaa. Jonkinmoinen virhevastuu liikkeellä säilyy silti. Tonnin autossa ei juuri vastuita oo.
Isoilla liikkeillä omat korjaamot eivätkä ihan roskaa 6000e hintaan uskalla myydä. Ja tinkiä toki pitää aina niin paljon kun pystyy.
Itsellä mondeo jonka ostin isosta jobbariliikkestä noin. Ei ole oikein muuta tarvinnut tehdä neljään vuoteen kuin huoltaa ja ajaa. Kerralla leimasta läpi joka vuosi
Muutaman tonnin auto voi hajota pihaan tai kestä vuosikaudet. Tuurista kiinni.
Jos ei savuttele eikä vuoda öljyä ja käy nätisti niin sillä pärjää jo pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 200 tkm ajettu jossa huollot suoritettu ajallaan ja aikaisempia omistajia mieluummin vähemmän kuin enemmän.
Nimenomaan huollot on tehty ajallaan, itse jätän välistä jos yksikin öljynvaihto väli on mennyt yli 25tkm. 300tkm ajettu moottori saattaa olla kuin uusi jos öljyillä on ajettu sellaista 10-15tkm vaihtoväliä.
Öljypurkin merkillä taasen ei ole mitään merkitystä jos laatuvaatimukset täyttyy.
Mitä olen itse autoja etsiessäni huoltokirjoja silmäillyt niin monesti ne öljyvälit on lipsuteltu 30-45tkm välille varsinkin paljon ajetuissa se viimesin omistaja ei ole enää pitänyt autosta minkäänlaista huolta. Huonot öljyt väljistää moottorin ja turbon todella tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Tohon 6000e hintaan saa liikkeistäkin ihan ok vaihdokkeja. Hinta suolasempi kuin yksityiseltä, mutta monesti noissa onnistuu tehdä vaikka niin, että tinkaa kuntotarkastuksen tehtäväksi jossain ennen tarjousta.
Ja sitten kun niitä vikoja löytyy vaatii, että ne korjataan ennen kauppoja. Jos vielä kiinnostaa. Jonkinmoinen virhevastuu liikkeellä säilyy silti. Tonnin autossa ei juuri vastuita oo.
Isoilla liikkeillä omat korjaamot eivätkä ihan roskaa 6000e hintaan uskalla myydä. Ja tinkiä toki pitää aina niin paljon kun pystyy.
Itsellä mondeo jonka ostin isosta jobbariliikkestä noin. Ei ole oikein muuta tarvinnut tehdä neljään vuoteen kuin huoltaa ja ajaa. Kerralla leimasta läpi joka vuosi
Ja kahdet renkaat +säännöllinen huoktokirja isoimmat jutut itselle halpiksissa. Jakoremmi vaihdettuna tai ketjukone säännöllisin öljynvaidoin. Siinä mitä itse oon painottanut ton hintasissa autoissa. Mondoeo hyvä perusauto. 320bmw tdi mukavin ajettava. Ja ihan hyvä sekin 1700e autoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä syö. Kaksi edellistä korollaa, ekalla ajoin 250 tkm ja toisella 350 tkm. 0.3 desiä öljyä kaksi kertaa vuodessa öljynvaihdon lisäksi. Toisella olisi ajanut varmaan sen miljoona km, koska ei ollut edes ruostetta. Kyllästyin liialliseen harmittomuuteen sekä harmauteen ja vaihdoin toiseen merkkiin -eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa autoissa nykyään long life öljyt, vaihtoväli 50000 km.
Vaikea kysymys, koska 1000-6000 euron autot ovat aina yksilöitä.
6000 eurolla voi saada hyvän ja kestävän perusauton, joka palvelee pitkään, tai sitten täyden romun. Huoltohistoria kertoo aika paljon, ja monen auton kohdalla kannattaa tsekata sen lisäksi että huollot on tehty ajallaan myös, että ne on tehty kunnolla. Esim. mitä öljyä moottoriin on laitettu (osa autoista on tarkkoja öljyn suhteen, ja oikea öljylaatu löytyy auton ohjekirjasta), etenkin jos autoa on huollettu missä lie Pärnäsen korjaamolla. Aina kannattaa muistaa kunnon koeajo. Jos ei itse tiedä autoista mitään, autokauppaan ja koeajolle mukaan joku sellainen, joka tietää.
Vierailija kirjoitti:
Aika iso haarukka sulla. Tonnin auto on ihan eri juttu kuin 6 tonnin. 6000e saattaa jo saada ihan soivan pelin vuosiksi.
2-3 tonnilla saa jo hyvän jos osaa etsiä.
Itte kattosin netistä mitä mieltä muut on autoista, kun en niistä niin paljoa tiiä.
Juutuupissa on auto-miehiä, jos näin voi sanoa ja kuuntelee jonkun videon. Pääsee hieman kärryille, jostain.
Toki ittehän sä päätät mitä ostat, mutta tossa eräs video missä puhutaan auton ostamisesta.