Oletko nähnyt kuolleen ihmisen?
Kommentit (107)
Kolme sukulaista. Kahta pidin kädestä kuoleman hetkellä, yksi kuoli sillä välin kun olin käymässä muualla.
Menkää kuolevan luokse saattamaan. Ei vain käymään sanomassa hyvästit. Minä ainakin haluaisin.
Hoitajille sanoisin (varsinkin nuorille), että antakaa rauhaa ja kunnioitusta kuolemiseen. Se on vakavaa. Käyttäytykää kuin häissä tai ristiäisissä olisitte. Älkääkä pihtailko kipulääkkeistä. Kiitos.
Isäni ja ukkini. Isä oli oli ollut kuolleena jo useita päiviä, oli jo ihan turvonnut ja pää tummunut.
Ukki kuoli sydänosastolle juuri kun olimme menossa häntä katsomaan. Kävimme epäonnistuneen elvytyksen jälkeen vielä vilkaisemassa jos vaikka vain vitsailee.
Junan alle jääneen. Se kauhu jäi hetkeksi verkkokalvoille kummittelemaan.
Kyllä. Ja tuoksu on jotenkin sellainen, että sille ei löydy vastinetta. Kylmä,erilainen. Ja varoitus; älä nuuhki tai ns heitä hyvästejä ruumiille vaikka On ollut kylmiössä jopa kuukauden. Saat riesan limakalvoille, se ei löhde jopa vuosiin pois.
Ammatillisesti-mentholit, suojat kasvoille. Mutta joo, ei paha haju vaan jotain mitä ei tunnista, siis jos nopea siirto kylmiöön.Eri asia jos mädäntynyt kotiinsa viikoiksi.
Ruumis/henkilö muuttuu eri näköiseksi- olisiko kuvaus kuin " molla maija" jokin tatterinuken-näköinen, vähän - hassu- ei ole tunnistettavissa alkuperäiseen " omistajaan" Mutta joo. sinähän kyselet näitä nyt jokseenkiin viikottain, miksi. Vai viehtymys tms. aina sama juttu ,miksi kysyt.......
Olen nähnyt molemmilla kerroilla kuolleiden vanhempieni ruumiit ruumishuoneella. Suutelin isäni otsaa jäähyväisiksi. Äitini kohdalla en enää, sain itseni hillittyä, mietin vain molemmilla kerroilla miten olemme vain kuoria, sielu on lentänyt valoon, tai ainakin niin rukoilen nykyään tuntemattomienkin kohdalla. Työni kautta olen nähnyt kaksi kertaa kuolleen ihmisen, toisella kerralla minä olin hoitotoimenpiteessä mukana se, joka huomioi potilaan rajun muutoksen huononmpaan, sitä seurasi kuolema minuuteissa.
Olen. Montakin.