Oletko nähnyt kuolleen ihmisen?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
No miltä kuollut sitten näyttää?
Seek help
Vierailija kirjoitti:
Keho ainakin pullistuu, kun se täyttyy ilmalla.
Iho muuttuu harmaa-sinisen väriseksi.
Olen nähnyt kerran. Isäni kuoli Jorvin sairaalassa. Siellä rauhallisessa huoneessa kävimme katsomassa häntä äitini kanssa.
Levollinen ilme kasvoilla. Näytti jotenkin nuoremmalta kuin eläessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seek help
Vaihda lankaa tai hae keskusteluapua, mikäli kuolema ahdistaa näinkin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Näyttääkö kuolleen silmiin katsominen oikeasti siltä, että siellä on vain tyhjyyttä?
Ei sen tyhjempää kuin monen elävän silmiin katsoessa. Mutta ihmisen kuollessa näkee, miten sen ihmisen tietoisuus ensin muuttuu, sitten sammuu pois. Jos ei siis unessa kuole, jolloin tulee vain syvä huokaus ulospäin.
Monta kertaa.
Toisen vanhemman saattohoidin kotonaan, olimme tiiviisti läsnä ja teimme parhaamme, että kuolema olisi hänelle armollisempi kun kärsi kovista kivuista. Elämäni kivuliain ja kaunein kokemus.
Vierailija kirjoitti:
En. Molemmat vanhempani ovat kuolleet mutta en ole halunnut katsoa heitä.
En minäkään halunnut. Veli kävi katsomassa ja sanoi, että olisi hyvin voinut jäädä väliin se kokemus.
Kaksi mitä nyt muistan... Mummoni hautajaisissa oli avoin arkku, toinen oli sitten onnettomuuden uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttääkö kuolleen silmiin katsominen oikeasti siltä, että siellä on vain tyhjyyttä?
Hanki apua
Luonnollinen asia, joka tulee tapahtumaan meille kaikille. En näe mitään syytä, miksi kuolema ei saisi kiehtoa.
No oletko sinä nähnyt ihmisen kuolleena? Ajattelitko muuta kuin että onpa kiehtovaa?
Satoja kertoja, tein 44 vuotta töitä vanhusten palvelutalossa.
En. Ei ihminen voi kuolla. Tomumaja ei ole ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki apua
Miksi vastaat noin? Minusta kysymys on aivan asiallinen. Ihan hyvä kysyä mielessä olevia kysymyksiä. Kuolema koskettaa meitä kaikkia ainakin jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki apua
Luonnollinen asia, joka tulee tapahtumaan meille kaikille. En näe mitään syytä, miksi kuolema ei saisi kiehtoa.
No oletko sinä nähnyt ihmisen kuolleena? Ajattelitko muuta kuin että onpa kiehtovaa?
Runkkasi varmaan
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Koko vartalo on "tyhjä", vaikka olisi silmät kiinni. Vartalo on pelkkä kuori, kotelo. "Ei ole paikalla enää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki apua
Miksi vastaat noin? Minusta kysymys on aivan asiallinen. Ihan hyvä kysyä mielessä olevia kysymyksiä. Kuolema koskettaa meitä kaikkia ainakin jossain vaiheessa.
Olet mielisairas
Vierailija kirjoitti:
Siistittynä arkussa kaikki ovat näyttäneet nukkuvilta, joskin hieman kuivakoilta. Äidinäitini näin siunauskappelin kylmähuoneella ja hän oli naamaltaa hyvin kellertävä (johtui formaldehydistä) ja leuan alla oli jälki hihnasta, jolla suuta oli pidetty kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kerran. Isäni kuoli Jorvin sairaalassa. Siellä rauhallisessa huoneessa kävimme katsomassa häntä äitini kanssa.
Levollinen ilme kasvoilla. Näytti jotenkin nuoremmalta kuin eläessään.
Minun isäni kuoli Hyvinkään sairaalassa. Hänet oli viety vessaan, ja siellä saimme katsoa häntä. Kasvoilla oli kaikkea muuta kuin levollinen ilme, koska oli kuollut niin koviin syöpäkipuihin että sydän petti.
Vierailija kirjoitti:
Olen 🤗
Mitä ihanaa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Olen hyttisiivooja. Joten olenpa kyllä löytänyt kuolleita, muutaman.
Ammateista ei keskusteltu nyt.
Olen hyttisiivooja. Joten olenpa kyllä löytänyt kuolleita, muutaman.